BMW i7 M70 xDrive to najszybszy elektryk w gamie marki. Brzmi nieźle, prawda?
REKLAMA
REKLAMA
- Najmocniejszy elektryk BMW? Oto i7 M70 xDrive
- Układ napędowy BMW i7 M70 xDrive: moc i osiągi
- BMW i7 M70 xDrive: bateria i zasięg
- Inteligentne zawieszenie BMW i7 M70 xDrive
Najmocniejszy elektryk BMW? Oto i7 M70 xDrive
BMW na chwilę przed oficjalną premierą w czasie targów motoryzacyjnych Auto Shanghai, zdradziło szczegóły dotyczące modelu i7 M70 xDrive. W telegraficznym skrócie można powiedzieć o tej limuzynie tyle, że to najmocniejszy model z napędem elektrycznym w całym portfolio BMW Group. A wszystko za sprawą napędu xDrive, czyli tak właściwie dwóch jednostek elektrycznych. Jedna została zamontowana na przedniej, a druga na tylnej osi.
REKLAMA
W przypadku BMW i7 skupmy się na napędzie elektrycznym. Mocnym napędzie elektrycznym. Nie patrzmy raczej na design. Ten wcale nie wyznacza trendów, a z "nowatorskimi" światłami przednimi i tylnymi okazuje się po prostu dziwny. Nie nietuzinkowy, a dziwny.
Układ napędowy BMW i7 M70 xDrive: moc i osiągi
Silnik na tylnej osi generuje maksymalną moc 360 kW (489 KM). Silnik elektryczny o mocy 190 kW (258 KM) pojawia się na przedniej osi. Tak skomponowany układ daje systemowy moment obrotowy wynoszący 1015 Nm w trybie Sport i aż 1100 Nm z włączoną funkcją M Launch Control i M Sport Boost. Silnik elektryczny, elektronika mocy i przekładnia są umieszczone w bardzo kompaktowej wspólnej obudowie. Co więcej, Jednostka zastosowana na tylnej osi ma wysoką gęstość mocy. Mowa o wartości na poziomie 2,41 kW/kg. Wynik uzyskano w dużej mierze dzięki zastosowaniu sześciu uzwojeń wzbudzających w stojanie zamiast stosowanych zwykle trzech.
Topowy model nowego BMW serii 7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, co czyni go najszybszym samochodem BMW z napędem elektrycznym. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.
BMW i7 M70 xDrive: bateria i zasięg
BMW i7 M70 xDrive ma baterię o pojemności energetycznej wynoszącej 101,7 kWh. To umożliwia limuzynie osiągnięcie zasięgu od 488 do 560 km. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg o około 15 do 25 proc. poprzez odpowiednie ograniczanie mocy napędu i prędkości maksymalnej oraz redukcję funkcji komfortowych. Ładowania akumulatora wysokonapięciowego odbywa się standardowo z mocą do 22 kW przy ładowaniu AC i do 195 kW przy ładowaniu DC. Pozwala to na zwiększenie zasięgu nawet o 170 km w ciągu 10 minut na stacji ładowania o dużej mocy.
Inteligentne zawieszenie BMW i7 M70 xDrive
Standardowy układ jezdny nowego BMW i7 M70 xDrive obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obu osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia oraz elektronicznie sterowane amortyzatory, których reakcja jest optymalizowana przez układ hydrauliczny M. Standardowe wyposażenie zawiera także zintegrowany aktywny układ kierowniczy oraz pakiet Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych i funkcją aktywnego komfortu toczenia. Całość uzupełnia sportowy układ hamulcowy M.
Kiedy BMW i7 M70 xDrive trafi do sprzedaży? Wprowadzenie na światowe rynki rozpocznie się w drugiej połowie 2023 r.
REKLAMA
REKLAMA