Asystent parkowania BMW. Valeo pomoże stworzyć nowy system
REKLAMA
REKLAMA
- BMW i Valeo będą pracować nad autonomicznym parkowaniem auta
- Zasada działania nowego asystenta parkowania BMW
- Asystent parkowania BMW i Valeo będzie oparty na systemie z iX
- Nowy asystent parkowania BMW a normy ISO
BMW i Valeo będą pracować nad autonomicznym parkowaniem auta
REKLAMA
BMW Group i Valeo po ogłoszeniu szerokiej współpracy nad kontrolerami domeny ADAS, czujnikami oraz oprogramowaniem do parkowania i manewrowania dla nadchodzącej generacji platform BMW "Nowej Klasy", firmy zaczęły współpracę nad jeszcze jednym projektem. Mowa o rozwoju w pełni zautomatyzowanych technologii parkowania do poziomu 4.
REKLAMA
Usługa parkowania bez kierowcy Automated Valet Parking (AVP) oferuje kierowcom i pasażerom w pełni zautomatyzowane parkowanie. Kierowca opuszcza samochód w strefie wysiadania. Pojazd przejmuje wtedy samodzielnie takie zadania, jak wyszukiwanie miejsca parkingowego oraz niezbędne manewry parkowania i wyparkowywania. Pojazd może również autonomicznie przejechać z powrotem do strefy wsiadania, gdzie kierowca ponownie przejmie prowadzenie.
Zasada działania nowego asystenta parkowania BMW
W styczniu obie firmy podpisały umowę o strategicznej współpracy. Nowy asystent parkowania BMW ma działać na prywatnych posesjach i publicznych parkingach. Funkcje, które w całości będą opierać się na technologiach i czujnikach zintegrowanych z pojazdem, sięgają od wspomagania w manewrowaniu (Automated Manoeuvre Assistance) po zautomatyzowane parkowanie na poziomie 4 (Automated Valet Parking). Wspólnie opracowywane są również usługi oparte na infrastrukturze, które mają zapewnić klientom w pełni zautomatyzowane parkowanie i ładowanie na odpowiednio wyposażonych parkingach publicznych i wielopoziomowych.
Asystent parkowania BMW i Valeo będzie oparty na systemie z iX
Funkcje oprogramowania bazują na obecnym pakiecie oprogramowania do automatycznego parkowania, który został wprowadzony wraz z BMW iX w 2021 roku. W kolejnej generacji oprogramowanie zostanie rozszerzone, aby umożliwić wykonywanie na potężnej platformie obliczeniowej wspólnie opracowanych algorytmów.
Nowy asystent parkowania BMW a normy ISO
REKLAMA
Zgodnie z projektem przyszłej normy ISO automatyczne rozwiązania parkowania typu Valet Parking będą podzielone na dwie kategorie: systemy typu 1 i typu 2. W systemach typu 1 wymagane technologie (w tym wszystkie czujniki, jednostki obliczeniowe i algorytmy) działają w samochodzie. W systemach typu 2 wymagane systemy (w tym czujniki i system zarządzania AVP) są zintegrowane w odpowiedniej infrastrukturze, na przykład na parkingach, a pojazd jest sterowany przez tę infrastrukturę.
Partnerstwo obsługuje oba systemy AVP – typu 1 i typu 2. Ich celem jest opracowanie najnowocześniejszych rozwiązań, które zgodnie z wymaganiami rynku i klientów zapewnią funkcje parkowania nowej generacji aż do poziomu 4.
REKLAMA
REKLAMA