Hybryda plug-in Maybacha. Na pierwszy ogień klasa S
REKLAMA
REKLAMA
- Hybryda plug-in Maybacha, czyli dyskretnie wystylizowana "eska"
- Mercedes-Maybach S 580e. Dane silnika spalinowego i elektrycznego
- Mercedes-Maybach S 580e. Osiągi, spalanie i ładowanie
- Mercedes-Maybach S 580e, czyli hybryda plug-in to początek!
Hybryda plug-in Maybacha, czyli dyskretnie wystylizowana "eska"
Na pierwszy rzut oka Maybach wygląda jak... Maybach. Ma tyle samo szyku, klasy i elegancji. Identycznie jak w pionierskim Golfie GTI, inżynierowie nie chcieli podkreślać eko-charakteru w sposób mocno widoczny. Elementy wyróżniające hybrydowy wariant plug-in zostały dyskretnie zintegrowane z typowym dla Maybacha inżynierskim podejściem – na przykład gniazdo ładowania ukryto po lewej stronie nadwozia, w reflektorach pojawiły się niebieskie akcenty kolorystyczne, a zestaw wskaźników na bieżąco podaje stan naładowania akumulatora.
REKLAMA
Mercedes-Maybach S 580e. Dane silnika spalinowego i elektrycznego
Podstawą hybrydowego napędu plug-in jest silnik o 6 cylindrach i 3-litrach pojemności. Motor oferuje moc na poziomie 367 KM. Ta jest rozwijana w między 5500 a 6100 obr./min. Moment obrotowy benzyniaka sięga 500 Nm. Wartość ta jest dostępna już przy 1600 obr./min. Jednostkę spalinową Mercedesa-Maybach S 580e wspiera motor elektryczny. Ten ma 150 KM mocy i 440 Nm. Moc systemowa hybrydy wynosi 510 KM. Maksymalny moment obrotowy to 750 Nm.
Mercedes-Maybach S 580e. Osiągi, spalanie i ładowanie
REKLAMA
Mercedes-Maybach S 580e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h w trybie hybrydowym i 140 km/h w czysto elektrycznym. Spalanie? Na dystansie pierwszych 100 km sięga maksymalnie litra. To oznacza wyemitowanie do atmosfery nie więcej niż 23 g CO2/km. Układ napędowy na pokonanie 100 km/h potrabuje od 22,9 do 25 kWh prądu.
Standardowe wyposażenie obejmuje trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW, umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym – pełne uzupełnienie energii w niemal całkowicie rozładowanym akumulatorze przy użyciu tej funkcji trwa jedynie około 30 minut.
Mercedes-Maybach S 580e, czyli hybryda plug-in to początek!
Hybryda plug-in zamontowana pod maską Maybacha przynosi jednak jeszcze jedną korzyść. W czysto elektrycznym trybie jazdy w skutecznie wyciszonym wnętrzu panuje jeszcze niższy poziom hałasu. Limuzyna porusza się niemal bezszelestnie! Mercedes-Maybach S 580 e jest początkowo dostępny w Chinach, a następnie trafi do sprzedaży w Tajlandii, Europie i innych regionach.
Nasz pierwszy model z hybrydowym napędem plug-in łączy typowe dla Maybacha luksusowe doświadczenia z lokalnie bezemisyjną jazdą w trybie elektrycznym. Mercedes-Maybach S 580e stanowi kluczowy krok w transformacji naszej tradycyjnej marki w kierunku elektrycznej przyszłości. A jeszcze w tym roku zaprezentujemy nasz pierwszy model w pełni elektryczny – powiedział Daniel Lescow, szef marki Mercedes-Maybach w Mercedes-Benz Group AG.
REKLAMA
REKLAMA