REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybryda plug-in Maybacha. Na pierwszy ogień klasa S

Hybryda plug-in Maybacha, Hybryda plug-in Mercedesa-Maybacha, Mercedes-Maybach S 580e
Hybryda plug-in Maybacha. Na pierwszy ogień klasa S
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Hybryda plug-in Maybacha? Właśnie zadebiutował pierwszy model spalinowo-elektryczny ładowany z gniazdka. Oto Mercedes-Maybach S 580e.

Hybryda plug-in Maybacha, czyli dyskretnie wystylizowana "eska"

Na pierwszy rzut oka Maybach wygląda jak... Maybach. Ma tyle samo szyku, klasy i elegancji. Identycznie jak w pionierskim Golfie GTI, inżynierowie nie chcieli podkreślać eko-charakteru w sposób mocno widoczny. Elementy wyróżniające hybrydowy wariant plug-in zostały dyskretnie zintegrowane z typowym dla Maybacha inżynierskim podejściem – na przykład gniazdo ładowania ukryto po lewej stronie nadwozia, w reflektorach pojawiły się niebieskie akcenty kolorystyczne, a zestaw wskaźników na bieżąco podaje stan naładowania akumulatora.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Maybach S 580e. Dane silnika spalinowego i elektrycznego

Podstawą hybrydowego napędu plug-in jest silnik o 6 cylindrach i 3-litrach pojemności. Motor oferuje moc na poziomie 367 KM. Ta jest rozwijana w między 5500 a 6100 obr./min. Moment obrotowy benzyniaka sięga 500 Nm. Wartość ta jest dostępna już przy 1600 obr./min. Jednostkę spalinową Mercedesa-Maybach S 580e wspiera motor elektryczny. Ten ma 150 KM mocy i 440 Nm. Moc systemowa hybrydy wynosi 510 KM. Maksymalny moment obrotowy to 750 Nm.

Hybryda plug-in Maybacha, Hybryda plug-in Mercedesa-Maybacha, Mercedes-Maybach S 580e

Hybryda plug-in Maybacha. Na pierwszy ogień klasa S

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes-Maybach S 580e. Osiągi, spalanie i ładowanie

Mercedes-Maybach S 580e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h w trybie hybrydowym i 140 km/h w czysto elektrycznym. Spalanie? Na dystansie pierwszych 100 km sięga maksymalnie litra. To oznacza wyemitowanie do atmosfery nie więcej niż 23 g CO2/km. Układ napędowy na pokonanie 100 km/h potrabuje od 22,9 do 25 kWh prądu.

Standardowe wyposażenie obejmuje trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW, umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym – pełne uzupełnienie energii w niemal całkowicie rozładowanym akumulatorze przy użyciu tej funkcji trwa jedynie około 30 minut.

REKLAMA

Mercedes-Maybach S 580e, czyli hybryda plug-in to początek!

Hybryda plug-in zamontowana pod maską Maybacha przynosi jednak jeszcze jedną korzyść. W czysto elektrycznym trybie jazdy w skutecznie wyciszonym wnętrzu panuje jeszcze niższy poziom hałasu. Limuzyna porusza się niemal bezszelestnie! Mercedes-Maybach S 580 e jest początkowo dostępny w Chinach, a następnie trafi do sprzedaży w Tajlandii, Europie i innych regionach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nasz pierwszy model z hybrydowym napędem plug-in łączy typowe dla Maybacha luksusowe doświadczenia z lokalnie bezemisyjną jazdą w trybie elektrycznym. Mercedes-Maybach S 580e stanowi kluczowy krok w transformacji naszej tradycyjnej marki w kierunku elektrycznej przyszłości. A jeszcze w tym roku zaprezentujemy nasz pierwszy model w pełni elektryczny – powiedział Daniel Lescow, szef marki Mercedes-Maybach w Mercedes-Benz Group AG.

Hybryda plug-in Maybacha, Hybryda plug-in Mercedesa-Maybacha, Mercedes-Maybach S 580e

Hybryda plug-in Maybacha. Na pierwszy ogień klasa S

Materiały prasowe Mercedes

Hybryda plug-in Maybacha, Hybryda plug-in Mercedesa-Maybacha, Mercedes-Maybach S 580e

Hybryda plug-in Maybacha. Na pierwszy ogień klasa S

Materiały prasowe Mercedes

 

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA