BMW X5 M Competition i X6 M Competition. V8 i 625 koni mocy!
REKLAMA
REKLAMA
- BMW X5 M i X6 M Competition. Zmodyfikowany silnik
- BMW X5 M Competition i X6 M Competition. Dane techniczne
- Napęd na cztery koła w BMW X5 M Competition i X6 M Competition
- Wnętrze BMW BMW X5 M Competition i X6 M Competition
- Wyposażenie BMW X5 M Competition i X6 M Competition
BMW X5 M i X6 M Competition. Zmodyfikowany silnik
REKLAMA
W silnikach nowego BMW X5 M Competition i nowego BMW X6 M Competition najnowszej generacji, po raz pierwszy w wyczynowych samochodach marki, zastosowano technologię 48-woltową. Silnik elektryczny zintegrowany z kompaktową obudową 8-stopniowej skrzyni M Steptronic pełni jednocześnie funkcję alternatora odwracalnego na wale korbowym oraz zapewnia do 9 kW (12 KM) dodatkowej mocy i 200 Nm momentu obrotowego.
REKLAMA
Technologia 48-woltowa oferowana jest w połączeniu z nowym silnikiem V8 M TwinPower Turbo. Oprócz międzyrzędowego kolektora wydechowego silnik o pojemności 4,4 l ma teraz również wzmocniony zespół korbowy, zmodernizowane turbodoładowanie, nowy dolot powietrza oraz zoptymalizowane smarowanie i separację oleju.
BMW X5 M Competition i X6 M Competition. Dane techniczne
Zoptymalizowana reakcja i wysokoobrotowa koncepcja silnika V8 oraz wspomaganie przez silnik elektryczny wynoszą typową dla M charakterystykę mocy na jeszcze bardziej fascynujący poziom. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW X5 M Competition i nowemu BMW X6 M Competition 3,9 s. Dane techniczne? Maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm dostępny jest w zakresie od 1800 do 5800 obr/min. Moc maksymalną 460 kW (625 KM) silnik uzyskuje przy 6000 obr/min.
Silnik przekazuje napęd do nowej wersji 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic, która w trybie automatycznym oraz ręcznym oferuje do wyboru trzy programy zmiany przełożeń. Innowacje obejmują m.in. zmodyfikowane zestrojenie skrzyni biegów i większą dynamikę przełączania biegów.
Napęd na cztery koła w BMW X5 M Competition i X6 M Competition
Charakterystyczne wrażenia z jazdy w nowym BMW X5 M Competition i nowym BMW X6 M Competition potęguje także nowo zastosowaną wersję napędu na wszystkie koła M xDrive, który połączony jest z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi. W menu M Setup kierowca może oprócz podstawowego trybu 4WD wybrać tryb 4WD Sport z przeniesieniem większej części momentu napędowego na tylne koła.
Wnętrze BMW BMW X5 M Competition i X6 M Competition
Oba modele wyposażone są teraz w nowe diodowe reflektory matrycowe ze światłami skrętnymi i nieoślepiającymi światłami drogowymi (BMW Selective Beam). Lampy są teraz o 35 mm bardziej płaskie niż w poprzednim modelu. Opcjonalnie są również dostępne w wersji M Shadow Line. Atrapa chłodnicy BMW wykonana jest teraz w całości w kolorze czarnym. Poziome listwy grilla i większe oznaczenie modelu stanowią efektowne akcenty. Ponadto atrapa chłodnicy BMW i centralny dolny wlot powietrza tworzą teraz wspólny obszar w kształcie litery X w kolorze czarnym.
Wyposażenie BMW X5 M Competition i X6 M Competition
BMW X5 M Competition i X6 M Competition oferuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą i wyświetlacz kontrolny o przekątnej ekranu 14,9 cala umieszczone pod wspólną zakrzywioną szybą. Inne nowe elementy to duże listwy ozdobne z czarnego szlachetnego drewna Fineline z błyszczącym metalicznym efektem, podświetlana listwa oświetlenia ambientowego, której wzór graficzny uzupełnia logo M oraz fotele wielofunkcyjne M i podparcia kolan, pełną tapicerkę BMW Individual ze skóry Merino o delikatnej fakturze i system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon.
REKLAMA
REKLAMA