REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?
Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes klasy A 2022. Lifting kompaktowego modelu jest mocno dyskretny. Co tak właściwie zmienia? To postanowiliśmy sprawdzić.

Mercedes klasy A 2022. Lifting raczej symboliczny...

Czwarta generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała cztery lata temu. Model jest zatem gdzieś w połowie swojego cyklu życia. A to idealny moment na modernizację. I Niemcy właśnie ją ogłosili. Co się zmienia? W przypadku wyglądu nadwozia nowości są widoczne przede wszystkim dla wiernych fanów marki. Z przodu przeprojektowana jest przede wszystkim... osłona chłodnicy. Poza tym pakiet AMG zyska cztery dodatkowe wzory felg aluminiowych. Nowy będzie też dyfuzor z tyłu.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes klasy A 2022 Lifting

Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?

Materiały prasowe Mercedes

Lifting Mercedesa klasy A 2022. Co się zmieni we wnętrzu?

W designie zmieniło się niewiele? Jeszcze mniej zmian lifting Mercedesa klasy A 2022 zakłada we wnętrzu. Bo tu nowością stanie się przeprojektowane koło kierownicy, które standardowo będzie teraz pokrywane skórą nappa. Reszta pozostanie bez zmian. W topowych wersjach nadal kokpit będzie tworzyć kilka przycisków, dwa 10,25-calowe ekrany oraz orgia kolorów emitowanych przez oświetlenie ambientowe. Nowe nie będą np. fotele. Tyle że teraz komfortowe siedziska z trójwymiarowo tłoczoną tapicerką staną się elementem wyposażenia standardowego.

Wyposażenie Mercedesa klasy A 2022 po liftingu

Największa zmiana w przypadku Mercedesa klasy A 2022 dotyczy listy wyposażenia. Bazowa specyfikacja będzie zawierać np. kamerę cofania czy pakiet USB. W wersji Progressive pojawią się LED-owe światła, fotel z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, pakiet parkowania oraz pakiet lusterek. Poza tym system multimedialny otrzyma nowe oprogramowanie, a do tego... czytnik linii papilarnych. Umożliwi kierowcy autoryzację dostępu i pojawi się na liście wyposażenia już w I kwartale roku 2023.

Mercedes klasy A 2022 Lifting

Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?

Materiały prasowe Mercedes

Układy napędowe Mercedesa klasy A 2022 po liftingu

Lifting Mercedesa klasy A będzie dotyczyć też jednostek napędowych. Zmiany są przede wszystkim dwie:

REKLAMA

  • 4-cylindrowe silniki standardowo współpracujące z 7- lub 8-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DCT staną się lekkimi hybrydami. Układ MHEV zakłada 48-woltową instalację elektryczną oraz użycie rozrusznikoalternatora. Dzięki temu działać ma układ rekuperacji oraz np. tzw. tryb żeglowania (czyli podjeżdżanie do świateł z wyłączonym silnikiem). To podnosi moc układu o jakieś 14 koni mechanicznych.
  • Więcej nowości dostały hybrydy plug-in. Ich jednostki elektrycznej wzrośnie o 5 kW i sięgnie 109 koni. Większa będzie użyteczna pojemność akumulatora, co oznacza większy zasięg. Pojawi się możliwość ładowania baterii prądem przemiennym (AC) z maksymalną mocą 11 kW (do tej pory 7,4 kW).

Mercedes klasy A 2022 Lifting

Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes klasy A 2022. Lifting też dotyczy AMG

Inżynierowie modernizując Mercedesa klasy A popracowali też nad wariantami AMG. Jak można lakonicznie przeczytać w oficjalnej informacji prasowej marki, ich design będzie teraz jeszcze bliższy rodzinie AMG. Poza tym podobnie jak odmiany cywilne wariant A 35 zyskał dodatkowe zasilanie 48 V i zespolony z rozrusznikiem alternator z napędem pasowym. To oznacza moc 306 koni i 400 Nm momentu obrotowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?
Materiały prasowe Mercedes
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

REKLAMA

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA