Mercedes klasy A 2022. Lifting dużo zmienia?
REKLAMA
REKLAMA
- Mercedes klasy A 2022. Lifting raczej symboliczny...
- Lifting Mercedesa klasy A 2022. Co się zmieni we wnętrzu?
- Wyposażenie Mercedesa klasy A 2022 po liftingu
- Układy napędowe Mercedesa klasy A 2022 po liftingu
- Mercedes klasy A 2022. Lifting też dotyczy AMG
Mercedes klasy A 2022. Lifting raczej symboliczny...
Czwarta generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała cztery lata temu. Model jest zatem gdzieś w połowie swojego cyklu życia. A to idealny moment na modernizację. I Niemcy właśnie ją ogłosili. Co się zmienia? W przypadku wyglądu nadwozia nowości są widoczne przede wszystkim dla wiernych fanów marki. Z przodu przeprojektowana jest przede wszystkim... osłona chłodnicy. Poza tym pakiet AMG zyska cztery dodatkowe wzory felg aluminiowych. Nowy będzie też dyfuzor z tyłu.
REKLAMA
Lifting Mercedesa klasy A 2022. Co się zmieni we wnętrzu?
W designie zmieniło się niewiele? Jeszcze mniej zmian lifting Mercedesa klasy A 2022 zakłada we wnętrzu. Bo tu nowością stanie się przeprojektowane koło kierownicy, które standardowo będzie teraz pokrywane skórą nappa. Reszta pozostanie bez zmian. W topowych wersjach nadal kokpit będzie tworzyć kilka przycisków, dwa 10,25-calowe ekrany oraz orgia kolorów emitowanych przez oświetlenie ambientowe. Nowe nie będą np. fotele. Tyle że teraz komfortowe siedziska z trójwymiarowo tłoczoną tapicerką staną się elementem wyposażenia standardowego.
Wyposażenie Mercedesa klasy A 2022 po liftingu
Największa zmiana w przypadku Mercedesa klasy A 2022 dotyczy listy wyposażenia. Bazowa specyfikacja będzie zawierać np. kamerę cofania czy pakiet USB. W wersji Progressive pojawią się LED-owe światła, fotel z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, pakiet parkowania oraz pakiet lusterek. Poza tym system multimedialny otrzyma nowe oprogramowanie, a do tego... czytnik linii papilarnych. Umożliwi kierowcy autoryzację dostępu i pojawi się na liście wyposażenia już w I kwartale roku 2023.
Układy napędowe Mercedesa klasy A 2022 po liftingu
Lifting Mercedesa klasy A będzie dotyczyć też jednostek napędowych. Zmiany są przede wszystkim dwie:
- 4-cylindrowe silniki standardowo współpracujące z 7- lub 8-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DCT staną się lekkimi hybrydami. Układ MHEV zakłada 48-woltową instalację elektryczną oraz użycie rozrusznikoalternatora. Dzięki temu działać ma układ rekuperacji oraz np. tzw. tryb żeglowania (czyli podjeżdżanie do świateł z wyłączonym silnikiem). To podnosi moc układu o jakieś 14 koni mechanicznych.
- Więcej nowości dostały hybrydy plug-in. Ich jednostki elektrycznej wzrośnie o 5 kW i sięgnie 109 koni. Większa będzie użyteczna pojemność akumulatora, co oznacza większy zasięg. Pojawi się możliwość ładowania baterii prądem przemiennym (AC) z maksymalną mocą 11 kW (do tej pory 7,4 kW).
Mercedes klasy A 2022. Lifting też dotyczy AMG
Inżynierowie modernizując Mercedesa klasy A popracowali też nad wariantami AMG. Jak można lakonicznie przeczytać w oficjalnej informacji prasowej marki, ich design będzie teraz jeszcze bliższy rodzinie AMG. Poza tym podobnie jak odmiany cywilne wariant A 35 zyskał dodatkowe zasilanie 48 V i zespolony z rozrusznikiem alternator z napędem pasowym. To oznacza moc 306 koni i 400 Nm momentu obrotowego.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.