Mercedes C43 AMG. Cena startuje od 354 500 zł. Zamawiacie?
REKLAMA
REKLAMA
- Nowy Mercedes-AMG C 43 i F1. Co mają wspólnego?
- Silnik M139l z elektryczną turbosprężarką. Pierwszą na świecie!
- Mercedes C 43 AMG – dane techniczne i osiągi
- Nowy Mercedes klasy C AMG to... lekka hybryda
- Ile kosztuje Mercedes C 43 AMG w Polsce?
Nowy Mercedes-AMG C 43 i F1. Co mają wspólnego?
Styl? Bez wątpienia jest ważny. Sportowe akcenty? Nadają samochodu charakteru. Tyle że w przypadku Mercedesa C AMG kluczowa jest przede wszystkim jednostka napędowa. A pod długą maską i zaraz za diamentowym grillem ukrywa się wzdłużnie zamontowany, 2-litrowy silnik benzynowy o oznaczeniu M139l. Tak, ma tylko 4 cylindry, ale korzysta z innowacyjnego systemu turbodoładowania, który wcześniej sprawdził się m.in. w zespole F1 Mercedes-AMG Petronas.
REKLAMA
Silnik M139l z elektryczną turbosprężarką. Pierwszą na świecie!
REKLAMA
Na czym polega innowacja? Doładowanie jest realizowane za pomocą elektrycznej turbosprężarki. Niewielki silnik elektryczny zasilany 48-woltową instalacją zaczyna napędzać koło kompresji jeszcze zanim właściwe ciśnienie zostanie wygenerowane przez przepływ spalin. Skutek? To praktycznie likwiduje efekt turbodziury i przyspiesza reakcję na wciśnięcie gazu. Poza tym nowoczesna turbosprężarka może się obracać z prędkością dochodzącą do 175 tys. obr./min.
Co więcej, 2-litrowy silnik AMG to pierwsza na świecie seryjnie produkowana jednostka z turbodoładowaniem realizowanym za pomocą elektrycznej turbosprężarki. Chociaż w tym punkcie warto zrobić pewne zastrzeżenie. To pierwszy silnik, który korzysta wyłącznie z elektrycznego turbo. Bo system był znany wcześniej, chociażby z diesli V6 i V8 Audi. Tyle że tam występował jako bi-turbo.
Mercedes C 43 AMG – dane techniczne i osiągi
Mercedes C43 AMG z 2-litrów pojemności generuje 408 koni mocy (przy 6750 obr./min.) oraz aż 500 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na cztery koła (z priorytetem kierowania momentu obrotowego na tył - rozdział 31:69) za pośrednictwem 9-biegowej skrzyni z mokrym sprzęgłem startowym. To sprawia, że limuzyna osiąga pierwszą setkę w 4,6 sekundy. Kombi potrzebuje 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna w modelu podstawowym jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Nowy Mercedes klasy C AMG to... lekka hybryda
Do dyspozycji kierowcy jest też rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG), który chwilowo daje booster w postaci 14. dodatkowych koni mechanicznych, ale też sprawia że C klasa AMG staje się tak naprawdę... lekką hybrydą. 48-wolota instalacja usprawnia szybkość działania start-stop i gładkość tzw. trybu żeglowania przy niższych prędkościach. Ile paliwa spala Mercedes C 43 AMG? Według deklaracji producenta limuzyna powinna się zadowolić 9 litrami benzyny na 100 km.
Ile kosztuje Mercedes C 43 AMG w Polsce?
Niemcy nie tylko opublikowali cennik. Mercedes-AMG C 43 4MATIC również oficjalnie trafił do sprzedaży. W przypadku sedana kupujący musi zapłacić co najmniej 345 500 zł. Kombi jest nieco droższe i kosztuje 361 200 zł. Pomijając mocny silnik i świetne osiągi, C klasa AMG oferuje również bogate wyposażenie. Na liście nie zabraknie takich elementów jak reflektory Digital Light, kamery 360 stopni, asystenta martwego pola, elektrycznych foteli przednich, podgrzewanych foteli, bezkluczykowego dostępu do pojazdu czy systemu MBUX.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.