Opel Mokka 1.4 Turbo z LPG!
REKLAMA
REKLAMA
Opel Mokka, popularny mały SUV, jest teraz dostępny od ręki nie tylko z tradycyjnymi silnikami napędzanymi benzyną i olejem napędowym, ale także w wariancie zasilanym płynnym gazem LPG. Ceny wariantu LPG w Polsce będą znane w grudniu. Nowa Mokka 1.4 LPG jest przystosowana do zasilania gazem LPG, ale może być również napędzana benzyną. Kierowca wybiera rodzaj paliwa i monitoruje pozostały zasięg jazdy za pomocą panelu wskaźników.
REKLAMA
Mokka 1.4 Turbo - gaz LPG
W trybie jazdy LPG silnik o mocy 103 kW/140 KM spala 7,7 l gazu na 100 km (cykl mieszany) i emituje CO2 na poziomie jedynie 124 g/km. Ekologiczna Mokka LPG spełnia już europejskie standardy emisji Euro 6, które zaczną niebawem obowiązywać. Niskie zużycie paliwa, niski poziom emisji — dzięki tym atutom Mokka zyskała nazwę „ecoFLEX”, która cechuje także pozostałe modele Opla, od Corsy aż po Zafirę Tourer. Co więcej, w porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1.4 LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa wynoszącą około 50%.
Zobacz też: Nowy silnik Opla w wersji LPG
REKLAMA
Atrakcyjny SUV staje się coraz bardziej popularny w Europie: w Finlandii i Norwegii jest liderem w swoim segmencie, z kolei w Niemczech, Zjednoczonym Królestwie, Austrii, Belgii, Irlandii, Szwajcarii i we Włoszech zajmuje drugie miejsce. Zebrawszy już 145 000 zamówień na Opla Mokkę, firma postanowiła zwiększyć produkcję modelu i w tym celu przeniesie ją do Saragossy w drugiej połowie 2014 r.
Silnik LPG dla Mokki jest produkowany na liniach wspólnych dla większej liczby modeli, w ramach których układy LPG są instalowane w jedenastu modelach marki: Insignia (cztero- i pięciodrzwiowe sedany, Sports Tourer), Astra (pięciodrzwiowa i Sports Tourer), Corsa (trzy- i pięciodrzwiowa), ADAM, Meriva, Zafira Tourer i Mokka.
Opel Mokka 1.4T LPG - większy zasięg, niższe koszty paliwa
Jednostka 1.4 Turbo 103 kW/140 KM LPG pracuje w trybie dwupaliwowym z aktywowanym zbiornikiem benzyny. Zbiornik LPG jest w stanie pomieścić 34 l. Z kolei zbiornik benzyny ma pojemność 53 l. W trybie dwupaliwowym samochód może pokonać nawet 900 km. Zbiornik LPG został zgrabnie umieszczony we wnęce na koło zapasowe z tyłu samochodu, przy zachowaniu nienaruszonej pojemności bagażnika.
Zobacz też: Mitsubishi ASX, Colt i Lancer z fabryczną instalacją LPG
Za pomocą przycisku kierowca płynnie przełącza pomiędzy trybem benzynowym i LPG. Na przednim panelu instrumentów znajduje się wskaźnik zakresu jazdy, który pokazuje poziom zużycia benzyny i LPG.
Silnik z LPG: spadek ceny i emisji dwutlenku węgla
Największym i najważniejszym rynkiem dla modelu LPG będą Włochy; wśród kilku innych znaczących rynków znajdą się Niemcy. Coraz więcej klientów z całej Europy postrzega wersję LPG jako ekonomiczną i praktyczną alternatywę dla konwencjonalnych modeli napędzanych benzyną i ropą. Gaz LPG jest nie tylko o połowę tańszy od benzyny E98, ale wydziela także w cyklu miejskim o 11% mniej CO2 — jedynie 158 g/km zamiast 177 g/km. Łączne emisje w trybie LPG wynoszą 124 g/km, o 13% mniej niż wynik 142 g/km uzyskany w trybie benzynowym. Pozytywnym aspektem jest także powszechna dostępność gazu LPG; w Europie stworzono rozległą infrastrukturę LPG obejmującą około 35 000 stacji oferujących ciekły gaz.
Cena podstawowej wersji Mokki z silnikiem LPG to 87 000 zł.
Źródło: materiały prasowe Opel
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.