REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Mokka 1.4 Turbo z LPG!

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Mokka LPG
Opel Mokka LPG
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel poszerzył swoją ofertę aut zasilanych gazem LPG o model Mokka. Niższa emisja CO2 do atmosfery i obniżone koszty eksploatacji mają stanowić kluczowe atuty nowego silnika Opla.

Opel Mokka, popularny mały SUV, jest teraz dostępny od ręki nie tylko z tradycyjnymi silnikami napędzanymi benzyną i olejem napędowym, ale także w wariancie zasilanym płynnym gazem LPG.  Ceny wariantu LPG w Polsce będą znane w grudniu. Nowa Mokka 1.4 LPG jest przystosowana do zasilania gazem LPG, ale może być również napędzana benzyną. Kierowca wybiera rodzaj paliwa i monitoruje pozostały zasięg jazdy za pomocą panelu wskaźników.

REKLAMA

Mokka 1.4 Turbo - gaz LPG

W trybie jazdy LPG silnik o mocy 103 kW/140 KM spala 7,7 l gazu na 100 km (cykl mieszany) i emituje CO2 na poziomie jedynie 124 g/km. Ekologiczna Mokka LPG spełnia już europejskie standardy emisji Euro 6, które zaczną niebawem obowiązywać. Niskie zużycie paliwa, niski poziom emisji — dzięki tym atutom Mokka zyskała nazwę „ecoFLEX”, która cechuje także pozostałe modele Opla, od Corsy aż po Zafirę Tourer. Co więcej, w porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1.4 LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa wynoszącą około 50%.

Zobacz też: Nowy silnik Opla w wersji LPG

REKLAMA

Atrakcyjny SUV staje się coraz bardziej popularny w Europie: w Finlandii i Norwegii jest liderem w swoim segmencie, z kolei w Niemczech, Zjednoczonym Królestwie, Austrii, Belgii, Irlandii, Szwajcarii i we Włoszech zajmuje drugie miejsce.  Zebrawszy już 145 000 zamówień na Opla Mokkę, firma postanowiła zwiększyć produkcję modelu i w tym celu przeniesie ją do Saragossy w drugiej połowie 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik LPG dla Mokki jest produkowany na liniach wspólnych dla większej liczby modeli, w ramach których układy LPG są instalowane w jedenastu modelach marki: Insignia (cztero- i pięciodrzwiowe sedany, Sports Tourer), Astra (pięciodrzwiowa i Sports Tourer), Corsa (trzy- i pięciodrzwiowa), ADAM, Meriva, Zafira Tourer i Mokka.

Opel Mokka 1.4T LPG - większy zasięg, niższe koszty paliwa

Jednostka 1.4 Turbo 103 kW/140 KM LPG pracuje w trybie dwupaliwowym z aktywowanym zbiornikiem benzyny. Zbiornik LPG jest w stanie pomieścić 34 l.  Z kolei zbiornik benzyny ma pojemność 53 l. W trybie dwupaliwowym samochód może pokonać nawet 900 km. Zbiornik LPG został zgrabnie umieszczony we wnęce na koło zapasowe z tyłu samochodu, przy zachowaniu nienaruszonej pojemności bagażnika.

Zobacz też: Mitsubishi ASX, Colt i Lancer z fabryczną instalacją LPG

Za pomocą przycisku kierowca płynnie przełącza pomiędzy trybem benzynowym i LPG. Na przednim panelu instrumentów znajduje się wskaźnik zakresu jazdy, który pokazuje poziom zużycia benzyny i LPG.

Silnik z LPG: spadek ceny i emisji dwutlenku węgla

Największym i najważniejszym rynkiem dla modelu LPG będą Włochy; wśród kilku innych znaczących rynków znajdą się Niemcy.  Coraz więcej klientów z całej Europy postrzega wersję LPG jako ekonomiczną i praktyczną alternatywę dla konwencjonalnych modeli napędzanych benzyną i ropą. Gaz LPG jest nie tylko o połowę tańszy od benzyny E98, ale wydziela także w cyklu miejskim o 11% mniej CO2 — jedynie 158 g/km zamiast 177 g/km. Łączne emisje w trybie LPG wynoszą 124 g/km, o 13% mniej niż wynik 142 g/km uzyskany w trybie benzynowym. Pozytywnym aspektem jest także powszechna dostępność gazu LPG; w Europie stworzono rozległą infrastrukturę LPG obejmującą około 35 000 stacji oferujących ciekły gaz.

Cena podstawowej wersji Mokki z silnikiem LPG to 87 000 zł.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Mokka LPG
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA