REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Mokka 1.4 Turbo z LPG!

Opel Mokka LPG
Opel Mokka LPG
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel poszerzył swoją ofertę aut zasilanych gazem LPG o model Mokka. Niższa emisja CO2 do atmosfery i obniżone koszty eksploatacji mają stanowić kluczowe atuty nowego silnika Opla.

Opel Mokka, popularny mały SUV, jest teraz dostępny od ręki nie tylko z tradycyjnymi silnikami napędzanymi benzyną i olejem napędowym, ale także w wariancie zasilanym płynnym gazem LPG.  Ceny wariantu LPG w Polsce będą znane w grudniu. Nowa Mokka 1.4 LPG jest przystosowana do zasilania gazem LPG, ale może być również napędzana benzyną. Kierowca wybiera rodzaj paliwa i monitoruje pozostały zasięg jazdy za pomocą panelu wskaźników.

REKLAMA

REKLAMA

Mokka 1.4 Turbo - gaz LPG

W trybie jazdy LPG silnik o mocy 103 kW/140 KM spala 7,7 l gazu na 100 km (cykl mieszany) i emituje CO2 na poziomie jedynie 124 g/km. Ekologiczna Mokka LPG spełnia już europejskie standardy emisji Euro 6, które zaczną niebawem obowiązywać. Niskie zużycie paliwa, niski poziom emisji — dzięki tym atutom Mokka zyskała nazwę „ecoFLEX”, która cechuje także pozostałe modele Opla, od Corsy aż po Zafirę Tourer. Co więcej, w porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1.4 LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa wynoszącą około 50%.

Zobacz też: Nowy silnik Opla w wersji LPG

REKLAMA

Atrakcyjny SUV staje się coraz bardziej popularny w Europie: w Finlandii i Norwegii jest liderem w swoim segmencie, z kolei w Niemczech, Zjednoczonym Królestwie, Austrii, Belgii, Irlandii, Szwajcarii i we Włoszech zajmuje drugie miejsce.  Zebrawszy już 145 000 zamówień na Opla Mokkę, firma postanowiła zwiększyć produkcję modelu i w tym celu przeniesie ją do Saragossy w drugiej połowie 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik LPG dla Mokki jest produkowany na liniach wspólnych dla większej liczby modeli, w ramach których układy LPG są instalowane w jedenastu modelach marki: Insignia (cztero- i pięciodrzwiowe sedany, Sports Tourer), Astra (pięciodrzwiowa i Sports Tourer), Corsa (trzy- i pięciodrzwiowa), ADAM, Meriva, Zafira Tourer i Mokka.

Opel Mokka 1.4T LPG - większy zasięg, niższe koszty paliwa

Jednostka 1.4 Turbo 103 kW/140 KM LPG pracuje w trybie dwupaliwowym z aktywowanym zbiornikiem benzyny. Zbiornik LPG jest w stanie pomieścić 34 l.  Z kolei zbiornik benzyny ma pojemność 53 l. W trybie dwupaliwowym samochód może pokonać nawet 900 km. Zbiornik LPG został zgrabnie umieszczony we wnęce na koło zapasowe z tyłu samochodu, przy zachowaniu nienaruszonej pojemności bagażnika.

Zobacz też: Mitsubishi ASX, Colt i Lancer z fabryczną instalacją LPG

Za pomocą przycisku kierowca płynnie przełącza pomiędzy trybem benzynowym i LPG. Na przednim panelu instrumentów znajduje się wskaźnik zakresu jazdy, który pokazuje poziom zużycia benzyny i LPG.

Silnik z LPG: spadek ceny i emisji dwutlenku węgla

Największym i najważniejszym rynkiem dla modelu LPG będą Włochy; wśród kilku innych znaczących rynków znajdą się Niemcy.  Coraz więcej klientów z całej Europy postrzega wersję LPG jako ekonomiczną i praktyczną alternatywę dla konwencjonalnych modeli napędzanych benzyną i ropą. Gaz LPG jest nie tylko o połowę tańszy od benzyny E98, ale wydziela także w cyklu miejskim o 11% mniej CO2 — jedynie 158 g/km zamiast 177 g/km. Łączne emisje w trybie LPG wynoszą 124 g/km, o 13% mniej niż wynik 142 g/km uzyskany w trybie benzynowym. Pozytywnym aspektem jest także powszechna dostępność gazu LPG; w Europie stworzono rozległą infrastrukturę LPG obejmującą około 35 000 stacji oferujących ciekły gaz.

Cena podstawowej wersji Mokki z silnikiem LPG to 87 000 zł.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Mokka LPG
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA