REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Mokka 1.4 Turbo z LPG!

Opel Mokka LPG
Opel Mokka LPG
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel poszerzył swoją ofertę aut zasilanych gazem LPG o model Mokka. Niższa emisja CO2 do atmosfery i obniżone koszty eksploatacji mają stanowić kluczowe atuty nowego silnika Opla.

Opel Mokka, popularny mały SUV, jest teraz dostępny od ręki nie tylko z tradycyjnymi silnikami napędzanymi benzyną i olejem napędowym, ale także w wariancie zasilanym płynnym gazem LPG.  Ceny wariantu LPG w Polsce będą znane w grudniu. Nowa Mokka 1.4 LPG jest przystosowana do zasilania gazem LPG, ale może być również napędzana benzyną. Kierowca wybiera rodzaj paliwa i monitoruje pozostały zasięg jazdy za pomocą panelu wskaźników.

REKLAMA

REKLAMA

Mokka 1.4 Turbo - gaz LPG

W trybie jazdy LPG silnik o mocy 103 kW/140 KM spala 7,7 l gazu na 100 km (cykl mieszany) i emituje CO2 na poziomie jedynie 124 g/km. Ekologiczna Mokka LPG spełnia już europejskie standardy emisji Euro 6, które zaczną niebawem obowiązywać. Niskie zużycie paliwa, niski poziom emisji — dzięki tym atutom Mokka zyskała nazwę „ecoFLEX”, która cechuje także pozostałe modele Opla, od Corsy aż po Zafirę Tourer. Co więcej, w porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1.4 LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa wynoszącą około 50%.

Zobacz też: Nowy silnik Opla w wersji LPG

REKLAMA

Atrakcyjny SUV staje się coraz bardziej popularny w Europie: w Finlandii i Norwegii jest liderem w swoim segmencie, z kolei w Niemczech, Zjednoczonym Królestwie, Austrii, Belgii, Irlandii, Szwajcarii i we Włoszech zajmuje drugie miejsce.  Zebrawszy już 145 000 zamówień na Opla Mokkę, firma postanowiła zwiększyć produkcję modelu i w tym celu przeniesie ją do Saragossy w drugiej połowie 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik LPG dla Mokki jest produkowany na liniach wspólnych dla większej liczby modeli, w ramach których układy LPG są instalowane w jedenastu modelach marki: Insignia (cztero- i pięciodrzwiowe sedany, Sports Tourer), Astra (pięciodrzwiowa i Sports Tourer), Corsa (trzy- i pięciodrzwiowa), ADAM, Meriva, Zafira Tourer i Mokka.

Opel Mokka 1.4T LPG - większy zasięg, niższe koszty paliwa

Jednostka 1.4 Turbo 103 kW/140 KM LPG pracuje w trybie dwupaliwowym z aktywowanym zbiornikiem benzyny. Zbiornik LPG jest w stanie pomieścić 34 l.  Z kolei zbiornik benzyny ma pojemność 53 l. W trybie dwupaliwowym samochód może pokonać nawet 900 km. Zbiornik LPG został zgrabnie umieszczony we wnęce na koło zapasowe z tyłu samochodu, przy zachowaniu nienaruszonej pojemności bagażnika.

Zobacz też: Mitsubishi ASX, Colt i Lancer z fabryczną instalacją LPG

Za pomocą przycisku kierowca płynnie przełącza pomiędzy trybem benzynowym i LPG. Na przednim panelu instrumentów znajduje się wskaźnik zakresu jazdy, który pokazuje poziom zużycia benzyny i LPG.

Silnik z LPG: spadek ceny i emisji dwutlenku węgla

Największym i najważniejszym rynkiem dla modelu LPG będą Włochy; wśród kilku innych znaczących rynków znajdą się Niemcy.  Coraz więcej klientów z całej Europy postrzega wersję LPG jako ekonomiczną i praktyczną alternatywę dla konwencjonalnych modeli napędzanych benzyną i ropą. Gaz LPG jest nie tylko o połowę tańszy od benzyny E98, ale wydziela także w cyklu miejskim o 11% mniej CO2 — jedynie 158 g/km zamiast 177 g/km. Łączne emisje w trybie LPG wynoszą 124 g/km, o 13% mniej niż wynik 142 g/km uzyskany w trybie benzynowym. Pozytywnym aspektem jest także powszechna dostępność gazu LPG; w Europie stworzono rozległą infrastrukturę LPG obejmującą około 35 000 stacji oferujących ciekły gaz.

Cena podstawowej wersji Mokki z silnikiem LPG to 87 000 zł.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Mokka LPG
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA