REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gama silnikowa nowej BMW serii 3

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa seria BMW zaskakuje wysoką dynamiką swych jednostek napędowych.
Nowa seria BMW zaskakuje wysoką dynamiką swych jednostek napędowych.
BMW
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze wcielenie BMW serii 3 o symbolu F30, ma wyraźnie sportowy charakter. W gamie silnikowej dostępnych jest siedem silników, z których każdy wyposażony jest w turbodoładowanie.

Wszystkie silniki benzynowe występujące w nowym BMW serii 3 wyposażone są w podwójne turbodoładowanie typu twin-scroll, układ płynnej regulacji wzniosu zaworów dolotowych Valvetronic, bezpośredni wtrysk paliwa oraz podwójny system VANOS. Bazowa wersja oznaczona symbolem 320i wyposażona jest w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 184KM, umożliwiający sprint  0-100km/h w czasie 7,3 sekundy oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 235km/h. Wysoki w stosunku do pojemności silnika moment obrotowy wynoszący 270Nm, uzyskiwany jest w zakresie 1250-4500obr./min.  W modelu 328i jednostka napędowa generuje moc 245KM oraz 350Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4800 obr./min. W rezultacie nowe BMW 328i jest w stanie rozpędzić się 0-100km/h w 5,9 sekundy. Najmocniejszą jednostką stosowaną w F30 jest znany z poprzedniej generacji auta, 3-litrowy silnik benzynowy, który dysponuje mocą 306KM i maksymalnym momentem obrotowym 400Nm osiąganym w przedziale 1200-5000obr./min. Model z tym silnikiem oznaczany symbolem 335i przyspiesza 0-100km/h w czasie 5,5 sekundy i podobnie jak wersja 328i posiada elektroniczną blokadę prędkości ograniczającą ją do 250km/h.

REKLAMA

Zobacz też: BMW 6 Gran Coupe ujawnione

Nowe BMW serii 3 dostępne jest również z jednym z czterech silników diesla. Wszystkie mają cztery cylindry, dwa litry pojemności i turbodoładowanie. Najsłabsza wersja oznaczona symbolem 116d, generuje 116KM i moment obrotowy wynoszący 260 Nm(dostępny w zakresie 1750-2500obr./min.) Auto w tej wersji przyspiesza 0-100km/h w czasie 10,9 sekundy, rozpędza się do 202km/h a przy tym średnio spala 4,4l/100km. Mocniejsza wersja 318d oprócz  zwiększonej mocy silnika do 143KM,  dysponuje także większym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm (dostępnym w przedziale 1750-2500obr./min.). W tym przypadku przyspieszenie 0-100km/h wynosi 9.1 sekundy, a prędkość maksymalna 210km/h. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 4,5l/100km. 

Zobacz też: Honda szykuje najnowsze NSX i Type R!

Najmocniejsza dieslowska wersja nowej trójki, nosząca symbol 320d posiada silnik o mocy 184KM. Jednostka ta generuje 380 Nm momentu obrotowego, będącego do dyspozycji kierowcy w zakresie 1750-2750 obr./min. Auto z tym silnikiem przyspiesza 0-100km/h w czasie 7,5 sekundy i maksymalnie rozpędzi się do prędkości 235km/h. Spala przy tym średnio ok. 4,6l oleju napędowego. Jeśli dla kogoś to nadal za dużo może wybrać wersję Efficient Dynamics Edition, która ograniczyć ma spalanie o 0,5 litra a jednocześnie dzięki 163KM mocy, zapewnia przyspieszenie na poziomie 8 sekund do 100km/h oraz prędkość maksymalną 230km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowy Subaru Legacy na wystawie samochodów w Tokio

Gama silników nowej BMW serii 3 zapowiada bardzo dobre osiągi przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu zużycia paliwa. To jak będzie w rzeczywistości, zweryfikują testy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA