Audi RS5 w Genewie
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
RS5 kontynuuje tradycję, która rozpoczęła się przed ponad 15 laty wraz z RS2 Avant będącym ucieleśnieniem koncepcji wspaniałej dynamiki w aucie klasy średniej. Pod maską nowego Audi znajdzie się wysoko obrotowy silnik V8 o pojemności 4.163 cm3, który jest blisko spokrewniony z V10 napędzającym R8.
REKLAMA
4.2 FSI ma imponującą siłę ciągu i doskonale czuje się także przy wysokich prędkościach obrotowych, prawie jak silnik wyścigowy. Uzyskuje 331 kW (450 KM) mocy przy 8.250 obr./min, maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest dostępny od 4.000 do 6.000 obr./min. Motor V8, produkowany ręcznie przez Audi, jest fascynującym połączeniem siły i emocji. Ważące 1.725 kilogramów coupé z tym silnikiem przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h, którą po zdjęciu blokady można zwiększyć do 280 km/h. Seryjna siedmiobiegowa skrzynia S tronic w RS5 składa się z dwóch sprzęgieł i dwóch przekładni. Obie przekładnie są przez cały czas aktywne, lecz tylko jedna jest połączona z silnikiem.
Zobacz też: Audi RS4 w drodze
REKLAMA
Tak jak każdy model RS, także nowe RS5 przenosi swoją siłę na drogę poprzez stały napęd na wszystkie koła quattro. W razie potrzeby nawet 70 procent przekazywane jest na przód i maksymalnie 85 procent na tylną oś. Standardowe ustawienie 40 : 60 podkreśla sportowy styl prowadzenia pojazdu. Sprężyny, amortyzatory, elastokinematyka i stabilizatory zawieszenia RS5 mają sportowo – sztywne dostrojenie. Nadwozie obniżono o 20 milimetrów w stosunku do Audi A5. Dodatkowy smaczkiem jest fakt, że spojler w tylnej klapie wysuwa się automatycznie przy prędkości 120 km/h i chowa, gdy RS5 zwolni do 80 km/h.
Auto prezentuje się atrakcyjnie, ale wygląd zewnętrzny to jednak nie wszystko. Dynamiczna elegancja cechuje również wnętrze pojazdu. Sportowe fotele z wyprofilowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami należą do wyposażenia seryjnego. Siedzenia pokryte kombinacją skóry i Alcantary można regulować automatycznie. Jako alternatywa dostępne są mocniej wyprofilowane fotele kubełkowe ze składanym oparciem lub komfortowe fotele klimatyzowane z miękką tapicerką i funkcją wentylacji. Wnętrze utrzymane jest w czarnym kolorze, wstawki dekoracyjne wykonano z karbonu.
Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3
Wyposażeniem standardowym będą koła ze stopu metali lekkich w rozmiarze 19 cali z oponami 265/35. Obręcze mają ekskluzywną, 5-ramienną stylistykę. Na życzenie RS5 może toczyć się na 20-calowych kołach z oponami 275/30. W układzie hamulcowym zastosowano potężne, wentylowane tarcze - na przedniej osi o średnicy 365 milimetrów. System stabilizacji toru jazdy ESP ma wbudowany tryb sportowy, można go całkowicie wyłączyć. Montowany seryjnie system Audi drive select pozwala wybrać jeden z trzech trybów pracy układu kierowniczego, siedmiobiegowej skrzyni S tronic, sportowego mechanizmu różnicowego, silnika i układu wydechowego – comfort, auto lub dynamic.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.