REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nano po europejsku, czyli Tata Nano Europa

Subskrybuj nas na Youtube
Tata Nano
Tata Nano

REKLAMA

REKLAMA

Z powodu światowego kryzysu głównymi atrakcjami salonu w Genewie są auta małe i tanie oraz proekologiczne. To był chyba najlepszy moment na premierę europejskiej wersji Taty Nano.

Porównując zeuropeizowane Nano do jego przełomowego i legendarnego już odpowiednika w wersji na rodzimy rynek, można w zasadzie powiedzieć, że wspólną ze sobą mają jedynie nazwę. Dzięki poszerzonym nadkolom i wydłużonym zderzakom najmniejszy samochodzik Taty wygląda jak mały bolid, sprawia także wrażenie dojrzalszego. Sportowego klimatu dodają także felgi, bardzo przypominające te, które posiadał Mitsubishi Lancer Evo VII. Śmiało można też zaryzykować tezę, że w tym małym nadwoziu kryje się mała szczypta futuryzmu. Nie można powiedzieć również, że Nano nie ma własnego charakteru. To dowód na to, że Hindusi projektują coraz ciekawsze i ładniejsze wozy. Samochodzik jest mniejszy nawet od Fiata Seicento - jego długość wynosi 329 cm. Pod względem wysokości wygrywa już Tata - 158 cm.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Pod względem technicznym również zaszły daleko idące rewolucje. Dwucylindrowy silniczek zastąpiono nowoczesnym, trzycylindrowym umieszczonym nad tylną osią. Napęd przenoszony jest na tylne kola za pomocą - uwaga ! - pięciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów ! Producent zapewnia, że Nano będzie emitować mniej niż 100 gram dwutlenku węgla na kilometr. Wyposażenie również nie przypomina ascetycznej wersji na rynek hinduski. W standardzie znajdziemy ABS, ESP, dwie poduszki powietrzne czy wspomaganie kierownicy. Niestety, im więcej dodatków, tym większa cena. O ile w Indiach za podstawowy model Standard trzeba zapłacić 1800 euro, o tyle za europejski model - już 5000 euro. Bardzo podważa to założenia, z których powstało to auto, jednak nie łudźmy się - w Europie ten samochód będzie pełnił raczej rolę samochodu lifestylowego, konkurującego ze Smartem niż popularnego mieszczucha.

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

REKLAMA

Fani tego autka mogą czuć pewien niedosyt. Dostosowane do europejskich norm najtańsze autko świata straciło swoją nadzwyczaj piękną prostotę, z którego słynie "oryginał". Co prawda to prawda, ale gdyby KE dopuściła do sprzedaży Nano oferowane na ojczystym rynku, wszystkie normy emisji spalin Euro, gwiazdki przyznawane przez Euro-NCAP straciliby sens. Bo po co przeprowadzać testy, kiedy dopuszczałoby się samochody i tak nie spełniające tych norm ? Na pocieszenie pozostaje fakt, że hinduski model można zawsze sprowadzić sobie indywidualnie.

Tata Nano
Tata Nano
Tata Nano
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA