REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nano po europejsku, czyli Tata Nano Europa

Subskrybuj nas na Youtube
Tata Nano
Tata Nano

REKLAMA

REKLAMA

Z powodu światowego kryzysu głównymi atrakcjami salonu w Genewie są auta małe i tanie oraz proekologiczne. To był chyba najlepszy moment na premierę europejskiej wersji Taty Nano.

Porównując zeuropeizowane Nano do jego przełomowego i legendarnego już odpowiednika w wersji na rodzimy rynek, można w zasadzie powiedzieć, że wspólną ze sobą mają jedynie nazwę. Dzięki poszerzonym nadkolom i wydłużonym zderzakom najmniejszy samochodzik Taty wygląda jak mały bolid, sprawia także wrażenie dojrzalszego. Sportowego klimatu dodają także felgi, bardzo przypominające te, które posiadał Mitsubishi Lancer Evo VII. Śmiało można też zaryzykować tezę, że w tym małym nadwoziu kryje się mała szczypta futuryzmu. Nie można powiedzieć również, że Nano nie ma własnego charakteru. To dowód na to, że Hindusi projektują coraz ciekawsze i ładniejsze wozy. Samochodzik jest mniejszy nawet od Fiata Seicento - jego długość wynosi 329 cm. Pod względem wysokości wygrywa już Tata - 158 cm.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Pod względem technicznym również zaszły daleko idące rewolucje. Dwucylindrowy silniczek zastąpiono nowoczesnym, trzycylindrowym umieszczonym nad tylną osią. Napęd przenoszony jest na tylne kola za pomocą - uwaga ! - pięciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów ! Producent zapewnia, że Nano będzie emitować mniej niż 100 gram dwutlenku węgla na kilometr. Wyposażenie również nie przypomina ascetycznej wersji na rynek hinduski. W standardzie znajdziemy ABS, ESP, dwie poduszki powietrzne czy wspomaganie kierownicy. Niestety, im więcej dodatków, tym większa cena. O ile w Indiach za podstawowy model Standard trzeba zapłacić 1800 euro, o tyle za europejski model - już 5000 euro. Bardzo podważa to założenia, z których powstało to auto, jednak nie łudźmy się - w Europie ten samochód będzie pełnił raczej rolę samochodu lifestylowego, konkurującego ze Smartem niż popularnego mieszczucha.

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Fani tego autka mogą czuć pewien niedosyt. Dostosowane do europejskich norm najtańsze autko świata straciło swoją nadzwyczaj piękną prostotę, z którego słynie "oryginał". Co prawda to prawda, ale gdyby KE dopuściła do sprzedaży Nano oferowane na ojczystym rynku, wszystkie normy emisji spalin Euro, gwiazdki przyznawane przez Euro-NCAP straciliby sens. Bo po co przeprowadzać testy, kiedy dopuszczałoby się samochody i tak nie spełniające tych norm ? Na pocieszenie pozostaje fakt, że hinduski model można zawsze sprowadzić sobie indywidualnie.

Tata Nano
Tata Nano
Tata Nano
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA