REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Astra GTC w najmocniejszej wersji OPC

Nowy, sportowy, kompaktowy coupe będzie dostępny na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku.  Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji  OPC, fot. Opel
Nowy, sportowy, kompaktowy coupe będzie dostępny na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Już w 2012 roku wejdzie do sprzedaży najmocniejsza seryjna odmiana kompaktowego Opla Astry. Skrót OPC w tym przypadku oznacza moc 280 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową, manualną przekładnią. Auto  rozpędza się maksymalnie do 250 km/h.

REKLAMA

Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut.

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

REKLAMA

Astra OPC wykorzystuje w pełni adaptacyjny system FlexRide, sterujący właściwościami podwozia. Podwozie FlexRide pozwala kierowcy za pomocą przycisku „Sport” i „OPC” zaostrzyć charakterystykę amortyzatorów, reakcję układu kierowniczego i pedału gazu. Na przedniej osi zamontowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dzięki temu Opel Astra OPC jest jeszcze bardziej stabilny i cechuje się większą przyczepnością do nawierzchni podczas wychodzenia z zakrętu przy dużych prędkościach.

"Opracowaliśmy nowy pakiet, który przekona nawet najbardziej wytrawnych kierowców sportowych, nie tylko na torze Nurburgring” - tłumaczył Joachim Wilkenhock, legenda sportów motorowych. Układ hamulcowy wykonany przez prestiżowego producenta, firmę Brembo, zapewnia dobrą skuteczność hamowania i maksymalną stabilność, nawet podczas dużego nacisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ile kosztuje nowy Opel Combo?

Sportowy wygląd wariantowi  OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu.

Wewnątrz auta zamieszczono wyczynowe siedzenia, spłaszczoną, pokrytą skórą sportową kierownicę oraz specjalne wskaźniki, podkreślające jego sportowy charakter.

REKLAMA

Opel Performance Center (OPC) od 1999 r. jest odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla. Samochody z „OPC” w nazwie modelu zajmują najwyższą pozycję w gamie sportowych i są oznaką ogromnego potencjału marki oraz fachowej wiedzy technicznej.

Obecnie dostępne modele OPC to Corsa, 141 kW/192 KM (154 kW/210 KM w wersji Nürburg-Edition), jak również Insignia OPC, która dostępna jest jako 4- i 5-drzwiowy sedan oraz w wersji Sports Tourer. Najmocniejszym silnikiem produkcyjnym w całej historii Opla jest turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (239 kW/325 KM).

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

W wersji Insigni OPC „Unlimited” maksymalna prędkość wzrasta do 270 km/h, w zależności od wersji nadwozia i rodzaju przekładni.

Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Sportowy wygląd wariantowi OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA