REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Astra GTC w najmocniejszej wersji OPC

Nowy, sportowy, kompaktowy coupe będzie dostępny na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku.  Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji  OPC, fot. Opel
Nowy, sportowy, kompaktowy coupe będzie dostępny na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Już w 2012 roku wejdzie do sprzedaży najmocniejsza seryjna odmiana kompaktowego Opla Astry. Skrót OPC w tym przypadku oznacza moc 280 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową, manualną przekładnią. Auto  rozpędza się maksymalnie do 250 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut.

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

Astra OPC wykorzystuje w pełni adaptacyjny system FlexRide, sterujący właściwościami podwozia. Podwozie FlexRide pozwala kierowcy za pomocą przycisku „Sport” i „OPC” zaostrzyć charakterystykę amortyzatorów, reakcję układu kierowniczego i pedału gazu. Na przedniej osi zamontowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dzięki temu Opel Astra OPC jest jeszcze bardziej stabilny i cechuje się większą przyczepnością do nawierzchni podczas wychodzenia z zakrętu przy dużych prędkościach.

REKLAMA

"Opracowaliśmy nowy pakiet, który przekona nawet najbardziej wytrawnych kierowców sportowych, nie tylko na torze Nurburgring” - tłumaczył Joachim Wilkenhock, legenda sportów motorowych. Układ hamulcowy wykonany przez prestiżowego producenta, firmę Brembo, zapewnia dobrą skuteczność hamowania i maksymalną stabilność, nawet podczas dużego nacisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ile kosztuje nowy Opel Combo?

Sportowy wygląd wariantowi  OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu.

Wewnątrz auta zamieszczono wyczynowe siedzenia, spłaszczoną, pokrytą skórą sportową kierownicę oraz specjalne wskaźniki, podkreślające jego sportowy charakter.

Opel Performance Center (OPC) od 1999 r. jest odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla. Samochody z „OPC” w nazwie modelu zajmują najwyższą pozycję w gamie sportowych i są oznaką ogromnego potencjału marki oraz fachowej wiedzy technicznej.

Obecnie dostępne modele OPC to Corsa, 141 kW/192 KM (154 kW/210 KM w wersji Nürburg-Edition), jak również Insignia OPC, która dostępna jest jako 4- i 5-drzwiowy sedan oraz w wersji Sports Tourer. Najmocniejszym silnikiem produkcyjnym w całej historii Opla jest turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (239 kW/325 KM).

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

W wersji Insigni OPC „Unlimited” maksymalna prędkość wzrasta do 270 km/h, w zależności od wersji nadwozia i rodzaju przekładni.

Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Sportowy wygląd wariantowi OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA