Opel: rośnie sprzedaż i udziały w rynku
REKLAMA
REKLAMA
Opel sprzedał więc o 24000 samochodów więcej, czyli o 26,1 procent. W pierwszych pięciu miesiącach 2011 roku, udział Opla wzrósł bardziej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. To oznacza, że sprzedaż wzrosła o 55000 samochodów. Wynik sprzedanych samochodów w Europie, od stycznia do maja 2011 roku to 534000 aut.
REKLAMA
Do tych sukcesów rozczyniły się niewątpliwie modele Meriva oraz Astra Sports Tourer, które w swoich segmentach są uważane za najlepsze. Dotychczas modeli Meriva zostało wyprodukowanych około 150000.
Zobacz też: Produkcja samochodów w Polsce - maj 2011
A jak sytuacja Opla prezentuje się na jego rodzimym rynku?
REKLAMA
Sprzedaż w maju 2011 roku w Niemczech wzrosła o 38 procent w porównaniu do maja ubiegłego roku. Jego udział w rynku niemieckim to 8,1 procent. Zwiększyła się również sprzedaż w pięciu miesiącach 2011 roku- o 23 procent, co dało procentowy udział w rynku na poziomie 7,65.
Ciągłe wzrosty na koncie Opla to nie przypadek. „Wielkość naszej sprzedaży wykazuje długoterminową, stabilną tendencję zwyżkową. Jednak nie rośniemy w siłę tylko dlatego, że poprawiła się sytuacja gospodarcza, ale także stale poprawiamy swój udział w rynku w porównaniu z konkurencją. W ciągu ostatnich kilku miesięcy tylko nieliczni producenci zdołali tego dokonać. To dowodzi, że nasze nowe samochody w pełni spełniają życzenia i wymagania naszych klientów.”- wyjaśnia Alain Visser, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych Opla.
Zobacz też: Polska jednym z największych rynków dla Mitsubishi
Kondycja marki w Polsce
U nas również zanotowano wzrost udziału w rynku w okresie styczeń- kwiecień 2011, o 0,4% procent, co daje całkowity udział wielkości 7,6 punktu procentowego. Opel Meriva zwiększył swój udział w rynku minivanów dwukrotnie, a Astra w swoim segmencie o 2,1 procent.
Marka ma swoje udziały w 23 na 27 rynków europejskich.
REKLAMA
REKLAMA