REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poliftingowy Volkswagen Tiguan I

REKLAMA

REKLAMA

Marcowy salon samochodowy w Genewie będzie miejscem światowej premiery nowego Volkswagena Tiguana. Sprzedany w ilości 572 000 sztuk Tiguan jest jednym z najpopularniejszych Volkswagenów na świecie.

Volkswagen Tiguan może być zamawiany w wersji przystosowanej do jazdy miejskiej - Sport & Style i Trend & Fun lub w wersji offroad - Track & Field. W nowym Tiguanie dostępna będzie jeszcze jedna wersja – Truck & Style. Na liście wyposażenia znajdziemy systemy wspierające kierowcę, takie jak system rozpoznający zmęczenie prowadzącego, system automatycznie włączający światła drogowe Dynamic Light Assist oraz układ ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist. Nowością w Tiguanie będzie elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Samochód ten pojawi się w sprzedaży w połowie 2011 roku.

REKLAMA

Zobacz również: Rekord sprzedaży Skody

REKLAMA

Volkswagen zmodyfikował linię nadwozia i nadał im nową formę, zgodną z DNA designu Volkswagena. Nowy Tiguan oferowany będzie w dwóch wersjach nadwozia, z różnymi kątami natarcia i zejścia. Klasyczny wariant z kątem 18 stopni jest przystosowany raczej do jazdy w mieście, natomiast Tiguan z kątem natarcia 28 stopni nadaje się także do jazdy w lżejszym terenie.

Trzy z siedmiu oferowanych w Europie silników – wszystkie jednostki to czterocylindrowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem – są nowością w ofercie Tiguana. Cztery silniki benzynowe opierają się na technologii TSI i generują moc pomiędzy 122 KM a 210 KM. Dostępne sa także trzy silniki wysokoprężne TDI, które mają spektrum mocy od 110 do 170 KM. Dla nowego Tiguana dostępna będzie opcjonalnie 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).

Zobacz również: Hyundai i40 już w czerwcu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wszystkie Tiguany z BlueMotion Technologies (BMT) posiadają ponadto system Start-Stop. Nowy kompaktowy SUV Volkswagena oferowany będzie z napędem na przednią oś oraz z napędem na wszystkie koła (4MOTION).

Wnętrze Nowego Volkswagena Tiguana Fot. Volkswagen
Wnętrze Volkswagena Tiguan jest wykonane z materiałów wysokiej jakości. Fot. Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan różni się od poprzednika m.in. kształtem tylnych lamp. Fot. Volkswagen
"Twarz" Volkswagena Tiguan przypomina inne modele marki. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan drugiej generacji.Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan to kompaktowy SUV, który będzie dostępny z pakietem umożliwiającym jazdę w lekkim terenie. Fot. Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan Fot. Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan ma szansę dorównać popularnością Tiganowi poprzedniej generacji. Fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA