ADAC: rekordowa liczba wezwań do awarii w 2010
REKLAMA
REKLAMA
Skąd taki nagły wzrost liczby usterek? Powodem były głównie trudne warunki pogodowe, w tym sroga i długa zima, ale także silne upały latem. Warto w tym miejscu dodać, że Niemcy coraz częściej wybierają się w dłuższą trasę własnym autem, a rzadziej korzystają z transportu publicznego, co tłumaczy też część wzrostu liczby awarii.
REKLAMA
Zobacz też: Strażak wlepi ci mandat
Według danych ADAC problemy z reguły były wynikiem rozładowanego akumulatora, ale też uszkodzonego rozrusznika i alternatora. ADAC skuteczniepomagał w usuwaniu usterki, w aż 84,4% przypadków udawało się ponownieuruchomić samochód i ruszyć w drogę.
ADAC często musiał też interweniować w dość dziwnychprzypadkach, takich jak zatrzaśnięcie kluczyków w kabinie auta lub brak paliwaitp.
Zobacz też: Straż miejska nie ma prawa używać fotoradarów
Co to jest ADAC?
To niemiecki automobilklub liczący 17,21 milionów członków i18 oddziałów regionalnych. Po amerykańskim stanowi drugi automobilklub naświecie, a zarazem największe stowarzyszenie motocyklistów (ADAC zrzesza ich aż1,5 mln).
Jego głównym zadaniem jest monitoring i promowanie transportu, sportówmotorowych, a także turystyki, chroniąc przy tym interesy zmotoryzowanych.
Ponadtodziała na rzecz rozwoju ruchu drogowego, czuwa nad bezpieczeństwem i promujeedukację, angażuje się także w działania na rzecz ochrony środowiska.
REKLAMA
REKLAMA