Autobus wodorowy Toyoty. Testy ruszą wkrótce w Japonii
REKLAMA
REKLAMA
- Autobus wodorowy transportem przyszłości?
- Autobus wodorowy Toyoty. Technologia była dość prosta
- Audotbus wodorowy. Jak działa?
Autobus wodorowy transportem przyszłości?
Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) to spółka joint venture Toyoty, Isuzu, Suzuki i Daihatsu, która działa na rzecz rozwoju bezemisyjnego transportu w Japonii. W grudniu 2022 roku CJPT zawarła z prefekturą Fukuoka umowę na rozbudowę lokalnego transportu wodorowego. Ich pierwszy wspólny projekt to pilotażowy program użytkowania małego autobusu elektrycznego zasilanego ogniwami paliwowymi w systemie szybkiego transportu autobusowego na linii Hikoboshi. Testy prototypowego autobusu są zaplanowane na okres od jesieni 2023 roku do wiosny 2025 roku.
REKLAMA
Autobus wodorowy Toyoty. Technologia była dość prosta
Do obsługi 40-kilometrowego odcinka w prefekturach Fukuoka i Ōita Toyota opracowała prototyp małego autobusu FC, oparty na 20-miejscowej Toyocie Coaster. Autobus ma 6 990 mm długości, 2 100 mm szerokości i 2 630 mm wysokości i będzie oferował 14 miejsc siedzących dla kierowcy i pasażerów. Został wyposażony w elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe z Toyoty Mirai drugiej generacji.
Audotbus wodorowy. Jak działa?
Autobus wodorowy jest bezemisyjny i przyjazny dla środowiska, a jednocześnie nie będzie wymagał długotrwałego ładowania baterii, gdyż tankowanie wodoru trwa tylko kilka minut. Napęd FCEV opiera się na silniku elektrycznym zasilanym energią produkowaną na bieżąco w ogniwach paliwowych, w reakcji chemicznej wodoru i tlenu, której jedynym produktem ubocznym jest czysta woda.
REKLAMA
REKLAMA