REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!
Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Niemcy zaprezentowali nowego Mercedesa GLS. SUV nie tylko urósł, ale również stał się jeszcze bardziej luksusowy. Dzięki temu w jeszcze większym stopniu zacznie być klasą S ze zwiększonym prześwitem.

Nowy Mercedes GLS ma naprawdę imponujące rozmiary. Nadwozie SUV-a ma 5207 mm długości i 1956 mm szerokości. Pierwszy z wymiarów wzrósł o 77 mm, podczas gdy drugi o 22 mm. Rozstaw osi modelu sięga 3135 mm. A to oznacza przestronne wnętrze, w którym mieści się przestrzeń załadunkowa o maksymalnej wielkości na poziomie 2400 litrów. Po raz pierwszy w historii model będzie oferowany w konfiguracji z 6 oddzielnymi fotelami, przy czym dwa środkowe będą najbardziej komfortowe, a dwa w trzecim rzędzie mają pełne wymiary!

REKLAMA

Podczas projektowania nowego Mercerdesa GLS Niemcy postawili na szereg innowacyjnych rozwiązań. Wśród najważniejszych warto wspomnieć o:

  • E-ACTIVE BODY CONTROL - aktywne zawieszenie, które pozwala na sterowanie siłą ugięcia i tłumienia każdego z kół osobno
  • ROAD SURFACE SCAN - system skanowania nierówności występujących na drodze
  • Funkcja Carwash - za jednym przyciskiem auto przygotowuje się do wizyty w myjni automatycznej (np. składa lusterka)
  • Matrycowe reflektory MULTIBEAM LED - przednie światła LED-owe, na jeden reflektor przypada 112 diod

Nowy Mercedes GLS to cztery wersje napędowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Mercedes GLS będzie oferowany w czterech wersjach silnikowych. Topowa otrzyma oznaczenie 580 4MATIC. Źródłem napędu w tym przypadku stanie się V-ósemka o mocy 489 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 700 Nm. W model GLS 450 4MATIC pod maskę trafi 6-cylindrowy, rzędowy benzyniak dysponujący stadem 367 koni mechanicznych. Obydwie wersje będą zelektryfikowane i uzupełnione układem mild hybrid ze wzmocnionym alternatorem oraz 48-woltową instalacją elektryczną. W Europie pojawią się dwa warianty 6-cylindrowego rzędowego diesla. Model GLS 350d 4MATIC zaoferuje 286 koni mechanicznych, a GLS 400d 4MATIC 330 koni mechanicznych.

Historia największego SUV-a w gamie niemieckiej marki zaczęła się w roku 2006 podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Auto przypominające rozciągniętego ML-a powstało przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. W Europie mimo wszystko również spotkało się z ciepłym przyjęciem kierowców. Mercedes GL pierwszej generacji był produkowany do roku 2012. Wtedy nastąpiła zmiana. Druga generacja w roku 2015 - przy okazji liftingu - zyskała nową nazwę. W zgodzie z nową nomenklaturą marki auto zaczęło być nazywane GLS.

Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!
Materiały prasowe Mercedes
Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!
Materiały prasowe Mercedes
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA