REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!
Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Niemcy zaprezentowali nowego Mercedesa GLS. SUV nie tylko urósł, ale również stał się jeszcze bardziej luksusowy. Dzięki temu w jeszcze większym stopniu zacznie być klasą S ze zwiększonym prześwitem.

Nowy Mercedes GLS ma naprawdę imponujące rozmiary. Nadwozie SUV-a ma 5207 mm długości i 1956 mm szerokości. Pierwszy z wymiarów wzrósł o 77 mm, podczas gdy drugi o 22 mm. Rozstaw osi modelu sięga 3135 mm. A to oznacza przestronne wnętrze, w którym mieści się przestrzeń załadunkowa o maksymalnej wielkości na poziomie 2400 litrów. Po raz pierwszy w historii model będzie oferowany w konfiguracji z 6 oddzielnymi fotelami, przy czym dwa środkowe będą najbardziej komfortowe, a dwa w trzecim rzędzie mają pełne wymiary!

REKLAMA

REKLAMA

Podczas projektowania nowego Mercerdesa GLS Niemcy postawili na szereg innowacyjnych rozwiązań. Wśród najważniejszych warto wspomnieć o:

  • E-ACTIVE BODY CONTROL - aktywne zawieszenie, które pozwala na sterowanie siłą ugięcia i tłumienia każdego z kół osobno
  • ROAD SURFACE SCAN - system skanowania nierówności występujących na drodze
  • Funkcja Carwash - za jednym przyciskiem auto przygotowuje się do wizyty w myjni automatycznej (np. składa lusterka)
  • Matrycowe reflektory MULTIBEAM LED - przednie światła LED-owe, na jeden reflektor przypada 112 diod

REKLAMA

Nowy Mercedes GLS to cztery wersje napędowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Mercedes GLS będzie oferowany w czterech wersjach silnikowych. Topowa otrzyma oznaczenie 580 4MATIC. Źródłem napędu w tym przypadku stanie się V-ósemka o mocy 489 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 700 Nm. W model GLS 450 4MATIC pod maskę trafi 6-cylindrowy, rzędowy benzyniak dysponujący stadem 367 koni mechanicznych. Obydwie wersje będą zelektryfikowane i uzupełnione układem mild hybrid ze wzmocnionym alternatorem oraz 48-woltową instalacją elektryczną. W Europie pojawią się dwa warianty 6-cylindrowego rzędowego diesla. Model GLS 350d 4MATIC zaoferuje 286 koni mechanicznych, a GLS 400d 4MATIC 330 koni mechanicznych.

Historia największego SUV-a w gamie niemieckiej marki zaczęła się w roku 2006 podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Auto przypominające rozciągniętego ML-a powstało przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. W Europie mimo wszystko również spotkało się z ciepłym przyjęciem kierowców. Mercedes GL pierwszej generacji był produkowany do roku 2012. Wtedy nastąpiła zmiana. Druga generacja w roku 2015 - przy okazji liftingu - zyskała nową nazwę. W zgodzie z nową nomenklaturą marki auto zaczęło być nazywane GLS.

Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!
Materiały prasowe Mercedes
Nowy Mercedes GLS - jeszcze większy i... bardziej luksusowy!
Materiały prasowe Mercedes
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA