REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kajetanowicz i Kościuszko nadal w barwach Lotos Dynamic Rally Team

Subskrybuj nas na Youtube
Prezentacja składu zespołu LOTOS Dynamic Rally Team, w skład którego weszli K. Kajetanowicz i M. Kościuszko
Prezentacja składu zespołu LOTOS Dynamic Rally Team, w skład którego weszli K. Kajetanowicz i M. Kościuszko
LOTOS
LOTOS

REKLAMA

REKLAMA

Kajetan Kajetanowicz (rajdowy Mistrz Polski ) i Michał Kościuszko (drugi Wicemistrz Świata serii PWRC) będą w sezonie 2012 nadal reprezentować barwy Lotos Dynamic Rally Team.

Michał Kościuszko wraz pilotem Maciejem Szczepaniakiem ścigając się autem Mitsubishi Lancer Evo X w specyfikacji PWRC, sezon 2011 zakończyli na trzecim miejscu w klasyfikacji końcowej Mistrzostw Świata. W tym roku rozpoczęli zmagania od zwycięstwa w prestiżowym rajdzie Monte Carlo i na kolejną eliminację rozgrywaną w Meksyku, pojadą jako liderzy klasyfikacji PWRC. Kościuszko ma nadzieję, że szczęście tym razem ich nie opuści i nie przytrafi im się podobna awaria, jaka miała miejsce w Meksyku w ubiegłym roku.

REKLAMA

Zobacz też: 34. Rajd Dakar. Zwycięstwo Peterhansela

REKLAMA

- Mamy jeden cel - tytuł mistrza świata w naszej klasyfikacji. PWRC to najstarsza seria w mistrzostwach i pomimo tego, iż lista zgłoszeń jest nadal otwarta - do 27 marca, to czeka nas bardzo ciekawy sezon. Przed nami pięć startów na trzech kontynentach. Za nami bardzo udany Rajd Monte Carlo, gdzie musiałem jechać kierując się bardziej rozumem, niż sercem. To była niewiarygodna loteria oponiarska, niespotykane w Polsce. Nie zawiedziemy także kibiców w kraju i wystartujemy we wrześniu w Rajdzie Polski oraz grudniowym Rajdzie Barbórki - powiedział Kościuszko.

Drugi kierowca zespołu Lotos Dynamic Rally Team, Kajetan Kajetanowicz, dwukrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w latach 2010 i 2011, ostro przygotowuje się wraz ze swoim pilotem Jarosławem Baranem do rozpoczynającego się już dziś (17 lutego 2012r.) w Gdańsku sezonu rajdowego 2012. Zasiadając za kierownicą N-grupowego Subaru Imprezy WRX STI znany w środowisku rajdowym „Kajto”, zacznie obronę tytułu mistrzowskiego od walki w Rajdzie Lotos rozgrywanym w okolicach Gdańska.

Zobacz też: Barbórka 2011: Rajd ostatniej beczki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

-Rajdy są całym moim życiem i cieszę się, że stały się także istotną częścią działalności współpracujących z nami partnerów. Celem postawionym przede mną przez tytularnego sponsora zespołu są starty w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i w sezonie 2012 będziemy kontynuować rajdowy projekt LOTOS Dynamic Rally Team. Walka o trzeci tytuł Mistrza Polski jest prawdziwym wyzwaniem i myślę, że osiągnięcie tego celu będzie wymagało jeszcze więcej wysiłku – tak jak u alpinistów każda wspinaczka, nawet na tej samej drodze, jest inna, bo inne są warunki, inni jesteśmy my sami.

Zobacz też: Podwójny tytuł Mistrza IRC dla Skody

 W walce o tytuł MP Kajetanowicz będzie rywalizował przede wszystkim z Francuzem Bryanem Bouffier, trzykrotnym rajdowym Mistrzem Polski (w latach 2007, 2008, 2009).  Zapowiada się interesująca walka a formę obu kierowców będziemy mogli ocenić już w najbliższą niedziele, gdy przedstawione zostaną oficjalne wyniki Rajdu Lotos.

O tym, czy posiadanie w zespole dwóch utytułowanych kierowców wystarczy zespołowi Lotos Dynamic Rally Team by osiągnąć sukces, zweryfikuje rozpoczynający się nowy sezon rajdowy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA