REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Michał Kościuszko drugim wicemistrzem serii PWRC

Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak

REKLAMA

REKLAMA

Zeszła niedziela była ostatnim dniem Rajdu Wielkie Brytanii i zarazem ostatnim dniem tegorocznych Mistrzostw Świata serii PWRC. W czołówce najlepszych załóg serii znajduje się LOTOS Dynamic Rally Team w składzie Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak.

Po przejechaniu 84,84 kilometrów oesowych w Rajdzie Wielkiej Brytanii załoga LOTOS Dynamic Rally Team w składzie Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zajmowała 3. miejsce w stawce PWRC. Po 7 odcinkach specjalnych prowadził Patrik Flodin przed Jarkko Ikarą (+9.9). Po przejechaniu 11 odcinków specjalnych rajdu awansowali na 2. miejsce w klasyfikacji PWRC. W stawce prowadził  Patrik Flodin, a trzecie miejsce zajmował Martin Semerad (+2:53.9)

REKLAMA

REKLAMA

W piątek na dojazdówce do Park Ferme miała miejsce awaria silnika. Załoga straciła zajmowaną po 11 odcinkach 2 pozycję i z doliczoną karą 10 minut spadła na 10 miejsce. Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po przejechaniu pierwszej sobotniej pętli odrobili straty i zajmowali już 8. miejsce w stawce PWRC. Prowadził Flodin przed Semeradem (+3:59.2) i Pritchardem (+5:15.7). Załoga jadąc drugą sobotnią pętlę już naprawionym autem wygrała dwa odcinki specjalne z sześciu i awansowała na 7 pozycję. Po 17 odcinkach specjalnych w klasyfikacji PWRC prowadzi Flodin przed Semeradem +4:37.7 i Guerrą +6:49.9.

Zobacz też: Skoda mistrzem IRC 2011

„Na pewno jest mi trudno wrócić do rywalizacji z tak dużą startą i znaleźć motywację do szybkiej jazdy, tym bardziej, że samochód nie jedzie na 100% możliwości. Nie poddajemy się jednak, jesteśmy sportowcami, walczymy do końca” – powiedział Michał Kościuszko.

REKLAMA

Po pierwszej niedzielnej pętli Rajdu Wielkiej Brytanii załoga LOTOS Dynamic Rally Team awansowała o kolejne dwa miejsca i zajmowała 5. miejsce w klasyfikacji PWRC. Na odrabianie start Michałowi Kościuszko i Maćkowi Szczepaniakowi pozostały wtedy już tylko trzy odcinki specjalne i 43,24 kilometry oesowe.  Po 20 odcinkach specjalnych w klasyfikacji PWRC prowadził Flodin przed Semeradem +5:08.3 i Guerrą +7:55.4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Międzynarodowe centrum logistyczne Skody

Dramatyczna pogoń za rywalami, 3. miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii i 15 kolejnych punktów na koncie Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka to rezultat czterodniowych zmagań na walijskich trasach. Niestety zabrakło 1 punktu, aby obronić 3. miejsce podium, które zajmowała przed ostatnią rundą jedyna polska załoga startująca w pełnym cyklu Mistrzostw Świata. Po piątkowej awarii silnika zabrakło czasu, aby odrobić brakujące minuty dzielące Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka od tytułu wicemistrzowskiego.

Tuż po ostatnim odcinku specjalnym wynik był następujący: W Rajdzie Wielkiej Brytanii zwyciężył Patrik Flodin przed Martinem Semeradem +5:43.8 i Michałem Kościuszko +12:14.7.

Zobacz też: Testy Volkswagena Polo R WRC

Końcowy rezultat jest jednak inny. W niedzielę wieczorem Czech Martin Semerad otrzymał informacje o dyskwalifikacji. Zawodnik został wykluczony za niehomologowane mocowanie przedniego amortyzatora w swoim Lancerze. Skorzystał na tym Michał Kościuszko, który w końcowych wynikach znalazł się na drugim miejscu w klasyfikacji PWRC i wywalczył tytuł drugiego wicemistrza serii.

Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak z zespołu LOTOS Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem www.lotosdynamicrallyteam.pl

Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA