REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Michał Kościuszko drugim wicemistrzem serii PWRC

Subskrybuj nas na Youtube
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak

REKLAMA

REKLAMA

Zeszła niedziela była ostatnim dniem Rajdu Wielkie Brytanii i zarazem ostatnim dniem tegorocznych Mistrzostw Świata serii PWRC. W czołówce najlepszych załóg serii znajduje się LOTOS Dynamic Rally Team w składzie Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak.

Po przejechaniu 84,84 kilometrów oesowych w Rajdzie Wielkiej Brytanii załoga LOTOS Dynamic Rally Team w składzie Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zajmowała 3. miejsce w stawce PWRC. Po 7 odcinkach specjalnych prowadził Patrik Flodin przed Jarkko Ikarą (+9.9). Po przejechaniu 11 odcinków specjalnych rajdu awansowali na 2. miejsce w klasyfikacji PWRC. W stawce prowadził  Patrik Flodin, a trzecie miejsce zajmował Martin Semerad (+2:53.9)

REKLAMA

REKLAMA

W piątek na dojazdówce do Park Ferme miała miejsce awaria silnika. Załoga straciła zajmowaną po 11 odcinkach 2 pozycję i z doliczoną karą 10 minut spadła na 10 miejsce. Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po przejechaniu pierwszej sobotniej pętli odrobili straty i zajmowali już 8. miejsce w stawce PWRC. Prowadził Flodin przed Semeradem (+3:59.2) i Pritchardem (+5:15.7). Załoga jadąc drugą sobotnią pętlę już naprawionym autem wygrała dwa odcinki specjalne z sześciu i awansowała na 7 pozycję. Po 17 odcinkach specjalnych w klasyfikacji PWRC prowadzi Flodin przed Semeradem +4:37.7 i Guerrą +6:49.9.

Zobacz też: Skoda mistrzem IRC 2011

„Na pewno jest mi trudno wrócić do rywalizacji z tak dużą startą i znaleźć motywację do szybkiej jazdy, tym bardziej, że samochód nie jedzie na 100% możliwości. Nie poddajemy się jednak, jesteśmy sportowcami, walczymy do końca” – powiedział Michał Kościuszko.

REKLAMA

Po pierwszej niedzielnej pętli Rajdu Wielkiej Brytanii załoga LOTOS Dynamic Rally Team awansowała o kolejne dwa miejsca i zajmowała 5. miejsce w klasyfikacji PWRC. Na odrabianie start Michałowi Kościuszko i Maćkowi Szczepaniakowi pozostały wtedy już tylko trzy odcinki specjalne i 43,24 kilometry oesowe.  Po 20 odcinkach specjalnych w klasyfikacji PWRC prowadził Flodin przed Semeradem +5:08.3 i Guerrą +7:55.4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Międzynarodowe centrum logistyczne Skody

Dramatyczna pogoń za rywalami, 3. miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii i 15 kolejnych punktów na koncie Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka to rezultat czterodniowych zmagań na walijskich trasach. Niestety zabrakło 1 punktu, aby obronić 3. miejsce podium, które zajmowała przed ostatnią rundą jedyna polska załoga startująca w pełnym cyklu Mistrzostw Świata. Po piątkowej awarii silnika zabrakło czasu, aby odrobić brakujące minuty dzielące Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka od tytułu wicemistrzowskiego.

Tuż po ostatnim odcinku specjalnym wynik był następujący: W Rajdzie Wielkiej Brytanii zwyciężył Patrik Flodin przed Martinem Semeradem +5:43.8 i Michałem Kościuszko +12:14.7.

Zobacz też: Testy Volkswagena Polo R WRC

Końcowy rezultat jest jednak inny. W niedzielę wieczorem Czech Martin Semerad otrzymał informacje o dyskwalifikacji. Zawodnik został wykluczony za niehomologowane mocowanie przedniego amortyzatora w swoim Lancerze. Skorzystał na tym Michał Kościuszko, który w końcowych wynikach znalazł się na drugim miejscu w klasyfikacji PWRC i wywalczył tytuł drugiego wicemistrza serii.

Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak z zespołu LOTOS Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem www.lotosdynamicrallyteam.pl

Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA