REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Udany wyścig Polaków w Scirocco R-Cup

Subskrybuj nas na Youtube
Puchary marki Volkswagen rozgrywane są na brandenburskim torze od momentu otwarcia Lausitzring w 2000 roku fot. VW
Puchary marki Volkswagen rozgrywane są na brandenburskim torze od momentu otwarcia Lausitzring w 2000 roku fot. VW

REKLAMA

REKLAMA

Czwarta runda Pucharu Scirocco R rozegrana na torze Lausitzring to bardzo dobra jazda Polaków i 3 miejsce Mateusza Lisowskiego

Wyścig pucharu Scirocco R-Cup był bardzo emocjonujący, kibice oglądali wiele pojedynków w całej długości stawki. Kilkukrotnie zmieniał się prowadzący ale ostatecznie zwyciężył Daniel Lloyd. Mateusz Lisowski stanął na trzecim stopniu podium, Adam Gładysz zajął szóste miejsce.

REKLAMA

Puchary marki Volkswagen rozgrywane są na brandenburskim torze od momentu otwarcia Lausitzring w 2000 roku. od 2010 roku odbywa się puchar Volkswagen Scirocco R-Cup.

Zobacz też: Polak wygrał pierwszy wyścig pucharu Scirocco R 2011

REKLAMA

Tor oferuje łącznie 10 możliwych konfiguracji, począwszy od odcinka zręcznościowego o długości 1,8 kilometra, poprzez dwumilowy „superspeedway”, aż po mierzącą 11,3 kilometra najdłuższą wersję. Puchar Volkswagen Scirocco R rozgrywany jest na odcinku liczącym 3,478 km (wariant wykorzystywany również przez serię DTM).

Przed wyścigiem odbyła się półgodzinna sesja kwalifikacyjna, Polacy niestety nie zaliczyli jej do udanych. Adam Gładysz i Mateusz Lisowski na swoich szybkich okrążeniach musieli wyprzedać wolniejszych kierowców. Lisowski wywalczył siódme, a Gładysz ósme pole startowe. Pole position zdobył Amerykanin James Mobley. Różnica czasu okrążenia pierwszego i trzynastego zawodnika wynosiła niespełna sekundę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polacy wystartowali obok siebie z czwartej linii. Na pierwszym okrążeniu Lisowski przedarł się na piątą, a Gładysz na siódmą pozycję. Podczas kolejnego okrążenia Mateusz był już trzeci a Adam szósty. Liderem pozostał Amerykanin, niemniej za nim piątka zawodników toczyła zaciętą walkę o pozycje. Na 12. okrążeniu Lisowski wysunął się na prowadzenie, jednak zawodnicy jadący za nim mogli jeszcze dwukrotnie użyć systemu Push to Pass, który na 10 sekund zwiększa moc samochodu o 50 KM. Mateusz nie miał już takiej możliwości i po zaciętej walce wyścig ukończył na trzecim miejscu. Adam Gładysz linię mety minął jako szósty.

Zobacz też: Bardziej zuchwały, bardziej dynamiczny: nowy VW Beetle

W każdym wyścigu Pucharu Scirocco R-Cup gościnnie starują legendy sportu motorowego lub wybitni sportowcy z innych dyscyplin. Przed dwoma tygodniami na torze walczyli skoczkowie narciarscy, m.in. Thomas Morgenstern i Sven Hannawald, tym razem stawkę kierowców uzupełnili motocykliści m. in Ralf Waldmann (20-krotny motocyklowy zdobywca Grand Prix).

Mateusz Lisowski; Kwalifikacje 7; Wyścig 3:

„To był niesamowity wyścig, chyba najbardziej emocjonujący ze wszystkich, które dotychczas zostały rozegrane. Mimo ciągłych zmian pozycji było fair. Na koniec bez Push to pass nie miałem już szans, aby utrzymać Jamesa Mobleya za sobą. Myślę, że dzisiaj zrobiliśmy dobrą reklamę Pucharowi Scirocco R”.

W każdym wyścigu Pucharu Scirocco R-Cup gościnnie starują legendy sportu motorowego lub wybitni sportowcy z innych dyscyplin fot. VW
Polacy wystartowali obok siebie z czwartej linii fot. VW
Czwarta runda Pucharu Scirocco R rozegrana na torze Lausitzring to bardzo dobra jazda Polaków i 3 miejsce Mateusza Lisowskiego fot. VW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA