REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Udany wyścig Polaków w Scirocco R-Cup

Puchary marki Volkswagen rozgrywane są na brandenburskim torze od momentu otwarcia Lausitzring w 2000 roku fot. VW
Puchary marki Volkswagen rozgrywane są na brandenburskim torze od momentu otwarcia Lausitzring w 2000 roku fot. VW

REKLAMA

REKLAMA

Czwarta runda Pucharu Scirocco R rozegrana na torze Lausitzring to bardzo dobra jazda Polaków i 3 miejsce Mateusza Lisowskiego

Wyścig pucharu Scirocco R-Cup był bardzo emocjonujący, kibice oglądali wiele pojedynków w całej długości stawki. Kilkukrotnie zmieniał się prowadzący ale ostatecznie zwyciężył Daniel Lloyd. Mateusz Lisowski stanął na trzecim stopniu podium, Adam Gładysz zajął szóste miejsce.

REKLAMA

Puchary marki Volkswagen rozgrywane są na brandenburskim torze od momentu otwarcia Lausitzring w 2000 roku. od 2010 roku odbywa się puchar Volkswagen Scirocco R-Cup.

Zobacz też: Polak wygrał pierwszy wyścig pucharu Scirocco R 2011

REKLAMA

Tor oferuje łącznie 10 możliwych konfiguracji, począwszy od odcinka zręcznościowego o długości 1,8 kilometra, poprzez dwumilowy „superspeedway”, aż po mierzącą 11,3 kilometra najdłuższą wersję. Puchar Volkswagen Scirocco R rozgrywany jest na odcinku liczącym 3,478 km (wariant wykorzystywany również przez serię DTM).

Przed wyścigiem odbyła się półgodzinna sesja kwalifikacyjna, Polacy niestety nie zaliczyli jej do udanych. Adam Gładysz i Mateusz Lisowski na swoich szybkich okrążeniach musieli wyprzedać wolniejszych kierowców. Lisowski wywalczył siódme, a Gładysz ósme pole startowe. Pole position zdobył Amerykanin James Mobley. Różnica czasu okrążenia pierwszego i trzynastego zawodnika wynosiła niespełna sekundę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polacy wystartowali obok siebie z czwartej linii. Na pierwszym okrążeniu Lisowski przedarł się na piątą, a Gładysz na siódmą pozycję. Podczas kolejnego okrążenia Mateusz był już trzeci a Adam szósty. Liderem pozostał Amerykanin, niemniej za nim piątka zawodników toczyła zaciętą walkę o pozycje. Na 12. okrążeniu Lisowski wysunął się na prowadzenie, jednak zawodnicy jadący za nim mogli jeszcze dwukrotnie użyć systemu Push to Pass, który na 10 sekund zwiększa moc samochodu o 50 KM. Mateusz nie miał już takiej możliwości i po zaciętej walce wyścig ukończył na trzecim miejscu. Adam Gładysz linię mety minął jako szósty.

Zobacz też: Bardziej zuchwały, bardziej dynamiczny: nowy VW Beetle

W każdym wyścigu Pucharu Scirocco R-Cup gościnnie starują legendy sportu motorowego lub wybitni sportowcy z innych dyscyplin. Przed dwoma tygodniami na torze walczyli skoczkowie narciarscy, m.in. Thomas Morgenstern i Sven Hannawald, tym razem stawkę kierowców uzupełnili motocykliści m. in Ralf Waldmann (20-krotny motocyklowy zdobywca Grand Prix).

Mateusz Lisowski; Kwalifikacje 7; Wyścig 3:

„To był niesamowity wyścig, chyba najbardziej emocjonujący ze wszystkich, które dotychczas zostały rozegrane. Mimo ciągłych zmian pozycji było fair. Na koniec bez Push to pass nie miałem już szans, aby utrzymać Jamesa Mobleya za sobą. Myślę, że dzisiaj zrobiliśmy dobrą reklamę Pucharowi Scirocco R”.

W każdym wyścigu Pucharu Scirocco R-Cup gościnnie starują legendy sportu motorowego lub wybitni sportowcy z innych dyscyplin fot. VW
Polacy wystartowali obok siebie z czwartej linii fot. VW
Czwarta runda Pucharu Scirocco R rozegrana na torze Lausitzring to bardzo dobra jazda Polaków i 3 miejsce Mateusza Lisowskiego fot. VW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA