Corvette na torze Nurburgring
![Dzięki unikalnej technologii Performance Traction Management możliwy jest nawet ośmioprocentowy wzrost maksymalnego przyspieszenia poprzecznego do wartości minimum 1,1g oraz krótsza droga hamowania Chevrolet Corvette 2012 Centennial Edition, fot. Chevrolet](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nNi5/pbmZvci5wbC9wL19maWxlcy/8xMjAwMDAvM180NjA1N18xO/DM3MDcuanBnIiwidyI6NzcxfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Czas osiągnięty przez model Corvette ZR1 to 7:19.63. Jest on o ponad 6 sekund krótszy od wyniku z 2008 roku, który ustanowił model Z06. Na najbardziej wymagającym na świecie torze testowym Nurburgring Nordschleife samochody testowane są po to, aby sprawdzić ich niezawodność w możliwie najtrudniejszych warunkach.
REKLAMA
Zobacz też: Samochodowy Supertest Ekonomii 2011 finał
REKLAMA
Tor ma długość 20,8 km i liczy około 154 zakręty. Uznawany jest za najtrudniejszy tor testowy na świecie. W tym roku, jak i w testach w roku 2008, za kierownicą Corvetty usiadł jego inżynier, Jim Mero. Różnica w obydwu testach polega na tym, że pędząca w tym roku po torze Nurburgring Corvetta jest modelem produkcyjnym a test miał na celu sprawdzenie nowych rozwiązań, które zastosowane zostaną w modelach na rok 2012.
Do świetnego wyniku Corvetty ZR1 przyczyniły się z pewnością opony. Michelin Pilot Sport Cup Zero Pressure, które opcjonalnie można dokupić, przeznaczone są do jazdy w suchych warunkach i mają pomagać bezpiecznie i bez trudności pokonywać zakręty. Przeznaczone są dla modeli Z06 o mocy 505 KM oraz ZR1 o mocy 638 KM. Czyi w wariancie dla lekkich i maksymalnych osiągów.
Zobacz też: Dacia Duster w najtrudniejszym wyścigu na świecie
Dzięki unikalnej technologii Performance Traction Management możliwy jest nawet ośmioprocentowy wzrost maksymalnego przyspieszenia poprzecznego do wartości minimum 1,1g oraz krótsza droga hamowania.
REKLAMA
REKLAMA