REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy zakończy się budowa nowego mostu w Opolu?

Subskrybuj nas na Youtube
Kiedy zakończy się budowa nowego mostu w Opolu?
Kiedy zakończy się budowa nowego mostu w Opolu?
PAP

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy zakończy się budowa nowego mostu w Opolu? Ma powstać do końca 2017 r., ale najbardziej cieszy krótki czas w którym przeprawa będzie wyłączona z ruchu.

Najniższa zaoferowana cena i najkrótszy zadeklarowany czas wyłączenia istniejącego mostu na ul. Niemodlińskiej w Opolu z ruchu zdecydowały o tym, że nową przeprawę w tym miejscu zbuduje firma Banimex z Będzina. Inwestycja ma kosztować 26,9 mln zł.

REKLAMA

REKLAMA

Budową nowego mostu przy ul. Niemodlińskiej w Opolu zainteresowanych było 15 oferentów. Stary most, istniejący w tym miejscu, jest w złym stanie i ma być rozebrany. W poniedziałek miasto rozstrzygnęło przetarg na realizację tej inwestycji.

Wybrano najtańszą z ofert (najdroższa wyniosła prawie 42,1 mln zł). O rozstrzygnięciu zdecydował także punktowany w przetargu krótki zadeklarowany czas wyłączenia przeprawy z ruchu. W ofercie firmy Banimex określono go na 0,1 tygodnia, czyli niespełna dzień. Inni oferenci szacowali tymczasem okres wyłączenia z ruchu mostu na od 20 do 68 tygodni.

Wiceprezydent Opola Mirosław Pietrucha zapewnił, że miasto pytało firmę o to, w jaki sposób możliwy będzie tak krótki czas wyłączenia. „W tym zakresie, w jakim zgodnie ze specyfikacją ta odpowiedź mogła być udzielona, otrzymaliśmy ją. Także z rekomendacji, którą mam z Miejskiego Zarządu Dróg wynika, że przy technologii, którą wykorzystuje firma, jest to wykonalne” – mówił wiceprezydent Opola.

REKLAMA

Zobacz też: Co dalej z budową drogi S7 między Skarżyskiem Kamienną a granicą województwa?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodał, że zadeklarowany krótki czas wyłączenia przeprawy na ul. Niemodlińskiej z ruchu to „bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców”, którzy mogli spodziewać się znacznie dłuższej przerwy (według opolskich drogowców mogło to być nawet dwa razy po ok. 3 miesięcy). Zaznaczył jednak, że to również zasługa tego, iż w przetargu „mocno punktowano technologię dającą możliwość skrócenia czasu wyłączenia mostu”.

Na ewentualne odwołania firmy mają 7 dni. Jak powiedział Pietrucha - jeśli nie będzie protestu, umowa z wybranym wykonawcą może zostać podpisana w ciągu ok. 10 dni.

Budowa mostu na ul. Niemodlińskiej będzie największą inwestycją drogową w stolicy województwa. Kolejną może być budowa części obwodnicy południowej miasta. Przetarg na budowę mostu Opole ogłosiło w grudniu. Szacunkowo miał on kosztować ok. 35 mln zł i powstać do końca 2017 r.

Nowy most ma mieć 23 m szerokości i 140 m długości. W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał na początku wykonać kładkę dla pieszych i rowerzystów obok istniejącego już mostu, pod którą zostaną też podwieszone wszystkie media znajdujące się obecnie w przeprawie. Jak tłumaczył wcześniej PAP dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu Arkadiusz Karbowiak, według założeń wykonawca równocześnie będzie przygotowywał elementy nowej przeprawy w częściach, które następnie przywiezie na miejsce inwestycji. Potem - według planów - stary most ma zostać zniszczony i w jego miejsce "nasunięta" zostanie nowa przeprawa.

Zobacz też: Wybrano ofertę budowy drogi S5 miedzy Radomickiem a Kaczkowem

Władzom Opola zależało, by przetarg na budowę mostu na ul. Niemodlińskiej ogłosić i rozstrzygnąć jak najszybciej, bo to jeden z dwóch głównych mostów, którymi z zachodniej części miasta wjeżdża do centrum. Stary most, istniejący w tym miejscu Opola od 1980 r. jest w złym stanie i ma zostać rozebrany. Ma on pozwolenie na użytkowanie warunkowo wydane do końca kwietnia przyszłego roku. Według uzgodnień miasta z wojewódzkim nadzorem budowlanym przeprawa jest badana co miesiąc.

Budowa nowego mostu jest wpisana w budżecie Opola jako w całości finansowana ze środków miasta. Docelowo ma być ona jednak elementem dużego projektu, na który miasto chce uzyskać dofinansowanie z puli pieniędzy unijnych przeznaczonych na Aglomerację Opolską, w ramach projektów ukierunkowanych na ograniczenie tzw. niskiej emisji.

Most na ul. Niemodlińskiej powstał w 1980 r. Do jego remontu przymierzano się już w roku 1997. Wtedy jednak miasto dotknęła powódź, po której pojawiło się wiele pilniejszych inwestycji. W 2004 r. stwierdzono nieprawidłowości i pogarszający się stan mostu, a wykonana w 2011 r. ocena stanu technicznego zalecała ograniczenia w użytkowaniu obiektu ze względu na "postępującą degradację". W maju 2013 r. wojewódzki inspektor nadzoru budowanego wydał decyzję nakazującą przeprowadzenie remontu mostu do końca 2014 r., ale ta nie została wykonana. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

REKLAMA

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA