REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu

Subskrybuj nas na Youtube
Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu.
Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Znana jest lista pierwszych projektów dot. przebudowy dróg, które będą dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Opolskiego na lata 2014-2020.

Listę pierwszych projektów dot. przebudowy dróg wojewódzkich na kilku odcinkach, których realizacja ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, wybrał na wtorkowym posiedzeniu zarząd woj. opolskiego. Będą one dofinansowane, jako projekty pozakonkursowe i priorytetowe, z Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Woj. Opolskiego na lata 2014-2020.

REKLAMA

Zobacz też: Bufostrada - przełomowe rozwiązanie na polskich drogach

Lepszy dojazd do węzłów autostrady A4 - Gogolin i Olszowa

Pierwszy z projektów dotyczy poprawy dostępności do węzłów autostrady A4 Gogolin i Olszowa dzięki budowie nowego wiaduktu nad linią kolejową na drodze wojewódzkiej nr 426, budowie tej drogi w Strzelcach Opolskich oraz rozbudowie drogi nr 494 na odcinku Olesno – Łowszów. Obydwa zadania mają być realizowane w latach 2015-2016, a ich łączna szacowana wartość to 30 mln zł.

Zobacz też: Plan rządu - do 2023 r. 100 mld złotych na drogi

Rozbudowa trasy wojewódzkiej nr 454 w miejscowości Kup

W ramach kolejnego zadania ma być rozbudowana trasa wojewódzka nr 454 w miejscowości Kup znajdująca się w osi dróg północ-południe w regionie. To inwestycja także przewidziana na dwa lata, a jej szacowana wartość to 10 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Trzecim projektem, który został zaakceptowany do realizacji, jest zadanie służące poprawie połączenia południowej części woj. opolskiego z autostradą A4, w ramach którego ma być rozbudowana droga wojewódzka nr 416 w miejscowości Pietna za, jak się szacuje, ok. 14 mln zł oraz przebudowany fragment drogi nr 414 na odcinku Górki – Chrząszczyce, co ma z kolei kosztować 5 mln zł.

Łączna szacowana wartość wszystkich zadań, które wybrano do realizacji, to ok. 59 mln zł. Jaka będzie ich ostateczna wartość – okaże się po przetargach. Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk - postępowania przetargowe trwają. „Mamy już oferty przetargowe złożone, ale nie są jeszcze wybrani wykonawcy" – dodał tłumacząc, że rozstrzygnięcia mają być znane w ciągu miesiąca.

REKLAMA

Violetta Ruszczewska z biura prasowego opolskiego urzędu marszałkowskiego wyjaśniła, że zatwierdzone przez zarząd we wtorek projekty pomogą w rozwiązaniu problemów istotnych z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego regionu. „Należą do nich zwłaszcza dostępność do autostrady A4, łączącej region z resztą kraju oraz połączenie komunikacyjne pomiędzy południową i północną częścią województwa” – dodała wyjaśniając przy tym, że zmodernizowane drogi mają poprawić bezpieczeństwo transportu, zwiększyć atrakcyjność inwestycyjną regionu, ograniczyć korki i zlikwidować wąskie gardła komunikacyjne.

Horaczuk w rozmowie z PAP dopowiedział, że modernizacja tych tras jest konieczna m.in. ze względu na ich stan techniczny i duże natężenie ruchu. Dodał, że drogi, na których znajdują się przeznaczone do remontu odcinki, to trasy wpisane są jako strategiczne w takich dokumentach jak np. Wieloletni Program Przebudowy Dróg Wojewódzkich. „Z uwagi na funkcję, jaką ciągi te pełnią w rozprowadzaniu ruchu na sieciach komunikacyjnych w regionie na oraz to, że są to najczęściej wykorzystywane gospodarczo oraz przez mieszkańców drogi, pełnią one najważniejsze funkcje transportowe w województwie” – zaznaczył.

Zobacz też: Nowe odcinki dróg objęte viaTOLL

Zastępca dyrektora Departamentu Koordynacji Programów Operacyjnych opolskiego urzędu marszałkowskiego Tomasz Hanzel dodał, że połączenia północy i południa województwa z autostradą oraz remont drogi nr 454 – obok budowy obwodnicy Czarnowąs – to duże, priorytetowe dla regionu przedsięwzięcia drogowe. Tłumaczył, że zadania wybrane przez zarząd we wtorek do realizacji są uzupełnieniem tych, które były już realizowane w ramach poprzedniego RPO.

„To są kolejne odcinki na ważnych trasach, (...) będące w bardzo złym stanie technicznym. Muszą być zrobione, bo mogą spowodować paraliż komunikacyjny na odcinkach łączących ważne ośrodki” - zaznaczył.

Dodał też, że połączenia północ-południe woj. opolskiego zawsze były „w najsłabszym stanie i było ich bardzo mało”. „Mamy dobre połączenia wzdłuż autostrady. Autostrada powoduje też, że na odcinku wschód - zachód jesteśmy dobrze skomunikowani. Piętą Achillesową było właśnie połączenie północy i południa regionu” - podsumował.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA