REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu

Subskrybuj nas na Youtube
Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu.
Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Znana jest lista pierwszych projektów dot. przebudowy dróg, które będą dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Opolskiego na lata 2014-2020.

Listę pierwszych projektów dot. przebudowy dróg wojewódzkich na kilku odcinkach, których realizacja ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, wybrał na wtorkowym posiedzeniu zarząd woj. opolskiego. Będą one dofinansowane, jako projekty pozakonkursowe i priorytetowe, z Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Woj. Opolskiego na lata 2014-2020.

REKLAMA

Zobacz też: Bufostrada - przełomowe rozwiązanie na polskich drogach

Lepszy dojazd do węzłów autostrady A4 - Gogolin i Olszowa

Pierwszy z projektów dotyczy poprawy dostępności do węzłów autostrady A4 Gogolin i Olszowa dzięki budowie nowego wiaduktu nad linią kolejową na drodze wojewódzkiej nr 426, budowie tej drogi w Strzelcach Opolskich oraz rozbudowie drogi nr 494 na odcinku Olesno – Łowszów. Obydwa zadania mają być realizowane w latach 2015-2016, a ich łączna szacowana wartość to 30 mln zł.

Zobacz też: Plan rządu - do 2023 r. 100 mld złotych na drogi

Rozbudowa trasy wojewódzkiej nr 454 w miejscowości Kup

W ramach kolejnego zadania ma być rozbudowana trasa wojewódzka nr 454 w miejscowości Kup znajdująca się w osi dróg północ-południe w regionie. To inwestycja także przewidziana na dwa lata, a jej szacowana wartość to 10 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Trzecim projektem, który został zaakceptowany do realizacji, jest zadanie służące poprawie połączenia południowej części woj. opolskiego z autostradą A4, w ramach którego ma być rozbudowana droga wojewódzka nr 416 w miejscowości Pietna za, jak się szacuje, ok. 14 mln zł oraz przebudowany fragment drogi nr 414 na odcinku Górki – Chrząszczyce, co ma z kolei kosztować 5 mln zł.

Łączna szacowana wartość wszystkich zadań, które wybrano do realizacji, to ok. 59 mln zł. Jaka będzie ich ostateczna wartość – okaże się po przetargach. Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk - postępowania przetargowe trwają. „Mamy już oferty przetargowe złożone, ale nie są jeszcze wybrani wykonawcy" – dodał tłumacząc, że rozstrzygnięcia mają być znane w ciągu miesiąca.

REKLAMA

Violetta Ruszczewska z biura prasowego opolskiego urzędu marszałkowskiego wyjaśniła, że zatwierdzone przez zarząd we wtorek projekty pomogą w rozwiązaniu problemów istotnych z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego regionu. „Należą do nich zwłaszcza dostępność do autostrady A4, łączącej region z resztą kraju oraz połączenie komunikacyjne pomiędzy południową i północną częścią województwa” – dodała wyjaśniając przy tym, że zmodernizowane drogi mają poprawić bezpieczeństwo transportu, zwiększyć atrakcyjność inwestycyjną regionu, ograniczyć korki i zlikwidować wąskie gardła komunikacyjne.

Horaczuk w rozmowie z PAP dopowiedział, że modernizacja tych tras jest konieczna m.in. ze względu na ich stan techniczny i duże natężenie ruchu. Dodał, że drogi, na których znajdują się przeznaczone do remontu odcinki, to trasy wpisane są jako strategiczne w takich dokumentach jak np. Wieloletni Program Przebudowy Dróg Wojewódzkich. „Z uwagi na funkcję, jaką ciągi te pełnią w rozprowadzaniu ruchu na sieciach komunikacyjnych w regionie na oraz to, że są to najczęściej wykorzystywane gospodarczo oraz przez mieszkańców drogi, pełnią one najważniejsze funkcje transportowe w województwie” – zaznaczył.

Zobacz też: Nowe odcinki dróg objęte viaTOLL

Zastępca dyrektora Departamentu Koordynacji Programów Operacyjnych opolskiego urzędu marszałkowskiego Tomasz Hanzel dodał, że połączenia północy i południa województwa z autostradą oraz remont drogi nr 454 – obok budowy obwodnicy Czarnowąs – to duże, priorytetowe dla regionu przedsięwzięcia drogowe. Tłumaczył, że zadania wybrane przez zarząd we wtorek do realizacji są uzupełnieniem tych, które były już realizowane w ramach poprzedniego RPO.

„To są kolejne odcinki na ważnych trasach, (...) będące w bardzo złym stanie technicznym. Muszą być zrobione, bo mogą spowodować paraliż komunikacyjny na odcinkach łączących ważne ośrodki” - zaznaczył.

Dodał też, że połączenia północ-południe woj. opolskiego zawsze były „w najsłabszym stanie i było ich bardzo mało”. „Mamy dobre połączenia wzdłuż autostrady. Autostrada powoduje też, że na odcinku wschód - zachód jesteśmy dobrze skomunikowani. Piętą Achillesową było właśnie połączenie północy i południa regionu” - podsumował.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA