REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu

Subskrybuj nas na Youtube
Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu.
Lista projektów drogowych finansowanych z RPO w Opolu.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Znana jest lista pierwszych projektów dot. przebudowy dróg, które będą dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Opolskiego na lata 2014-2020.

Listę pierwszych projektów dot. przebudowy dróg wojewódzkich na kilku odcinkach, których realizacja ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, wybrał na wtorkowym posiedzeniu zarząd woj. opolskiego. Będą one dofinansowane, jako projekty pozakonkursowe i priorytetowe, z Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Woj. Opolskiego na lata 2014-2020.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Bufostrada - przełomowe rozwiązanie na polskich drogach

Lepszy dojazd do węzłów autostrady A4 - Gogolin i Olszowa

Pierwszy z projektów dotyczy poprawy dostępności do węzłów autostrady A4 Gogolin i Olszowa dzięki budowie nowego wiaduktu nad linią kolejową na drodze wojewódzkiej nr 426, budowie tej drogi w Strzelcach Opolskich oraz rozbudowie drogi nr 494 na odcinku Olesno – Łowszów. Obydwa zadania mają być realizowane w latach 2015-2016, a ich łączna szacowana wartość to 30 mln zł.

Zobacz też: Plan rządu - do 2023 r. 100 mld złotych na drogi

REKLAMA

Rozbudowa trasy wojewódzkiej nr 454 w miejscowości Kup

W ramach kolejnego zadania ma być rozbudowana trasa wojewódzka nr 454 w miejscowości Kup znajdująca się w osi dróg północ-południe w regionie. To inwestycja także przewidziana na dwa lata, a jej szacowana wartość to 10 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trzecim projektem, który został zaakceptowany do realizacji, jest zadanie służące poprawie połączenia południowej części woj. opolskiego z autostradą A4, w ramach którego ma być rozbudowana droga wojewódzka nr 416 w miejscowości Pietna za, jak się szacuje, ok. 14 mln zł oraz przebudowany fragment drogi nr 414 na odcinku Górki – Chrząszczyce, co ma z kolei kosztować 5 mln zł.

Łączna szacowana wartość wszystkich zadań, które wybrano do realizacji, to ok. 59 mln zł. Jaka będzie ich ostateczna wartość – okaże się po przetargach. Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk - postępowania przetargowe trwają. „Mamy już oferty przetargowe złożone, ale nie są jeszcze wybrani wykonawcy" – dodał tłumacząc, że rozstrzygnięcia mają być znane w ciągu miesiąca.

Violetta Ruszczewska z biura prasowego opolskiego urzędu marszałkowskiego wyjaśniła, że zatwierdzone przez zarząd we wtorek projekty pomogą w rozwiązaniu problemów istotnych z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego regionu. „Należą do nich zwłaszcza dostępność do autostrady A4, łączącej region z resztą kraju oraz połączenie komunikacyjne pomiędzy południową i północną częścią województwa” – dodała wyjaśniając przy tym, że zmodernizowane drogi mają poprawić bezpieczeństwo transportu, zwiększyć atrakcyjność inwestycyjną regionu, ograniczyć korki i zlikwidować wąskie gardła komunikacyjne.

Horaczuk w rozmowie z PAP dopowiedział, że modernizacja tych tras jest konieczna m.in. ze względu na ich stan techniczny i duże natężenie ruchu. Dodał, że drogi, na których znajdują się przeznaczone do remontu odcinki, to trasy wpisane są jako strategiczne w takich dokumentach jak np. Wieloletni Program Przebudowy Dróg Wojewódzkich. „Z uwagi na funkcję, jaką ciągi te pełnią w rozprowadzaniu ruchu na sieciach komunikacyjnych w regionie na oraz to, że są to najczęściej wykorzystywane gospodarczo oraz przez mieszkańców drogi, pełnią one najważniejsze funkcje transportowe w województwie” – zaznaczył.

Zobacz też: Nowe odcinki dróg objęte viaTOLL

Zastępca dyrektora Departamentu Koordynacji Programów Operacyjnych opolskiego urzędu marszałkowskiego Tomasz Hanzel dodał, że połączenia północy i południa województwa z autostradą oraz remont drogi nr 454 – obok budowy obwodnicy Czarnowąs – to duże, priorytetowe dla regionu przedsięwzięcia drogowe. Tłumaczył, że zadania wybrane przez zarząd we wtorek do realizacji są uzupełnieniem tych, które były już realizowane w ramach poprzedniego RPO.

„To są kolejne odcinki na ważnych trasach, (...) będące w bardzo złym stanie technicznym. Muszą być zrobione, bo mogą spowodować paraliż komunikacyjny na odcinkach łączących ważne ośrodki” - zaznaczył.

Dodał też, że połączenia północ-południe woj. opolskiego zawsze były „w najsłabszym stanie i było ich bardzo mało”. „Mamy dobre połączenia wzdłuż autostrady. Autostrada powoduje też, że na odcinku wschód - zachód jesteśmy dobrze skomunikowani. Piętą Achillesową było właśnie połączenie północy i południa regionu” - podsumował.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA