Długowieczna nawierzchnia na obwodnicy Janek
REKLAMA
REKLAMA
Według informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na budowanym odcinku drogi ekspresowej S8 Opacz-Janki Małe-Paszków ułożono pierwszy, niemal 150-metrowy, testowy odcinek z wykorzystaniem innowacyjnej technologii nawierzchni długowiecznej. Przez najbliższe 2-3 tygodnie zarówno specjaliści z laboratoriów GDDKiA jak i wykonawca będą badali tę część budowy. Jeżeli testy potwierdzą zakładane właściwości nawierzchni, cały odcinek zostanie wykonany w tej technologii. Wykonawca zagwarantował rekordowy 18-letni okres gwarancji dla podbudowy nawierzchni.
REKLAMA
Zobacz też: Budowa S7, odcinek Nidzica - Napierki
Próbny odcinek pozwoli m.in. na ustawienie specjalistycznego sprzętu, aby możliwe było jak najbardziej precyzyjne układanie masy asfaltowej. Do tej pory ułożono ok. 300 ton specjalnej mieszanki mineralno-asfaltowej do tzw. warstwy antyzmęczeniowej, na całej długości budowanej trasy przewiduje się natomiast wykorzystanie 82.000 ton tego materiału. Do budowy tej warstwy użyto specjalnego asfaltu, od niedawna dostępnego na rynku, o wyjątkowych parametrach właściwych zarówno w wysokich jak i w niskich temperaturach oraz o wyjątkowej odporności na zmęczenie spowodowane cyklicznym obciążaniem drogi.
Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM
Źródło: GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.