Jazda w nocy i LPG, czyli Yanosik sprawdza moto-stereotypy
REKLAMA
REKLAMA
Firmy ubezpieczeniowe najczęściej informują, że młodociani kierowcy to osoby, które nie przekroczyły 24-26 roku życia. Granica ta jest jednak różna i zależy tak naprawdę wyłącznie od decyzji ubezpieczyciela. My przy naszej analizie za wiek graniczny przyjęliśmy 26 rok życia - wyjaśnia Magda Zglińska z firmy Yanosik.
REKLAMA
Młodzi kierowcy to głównie... mężczyźni!
Pierwsza ciekawa informacja płynąca z raportu Yanosika jest taka, że w tej kategorii wiekowej aż 83 proc. kierujących to... mężczyźni. Nieco mniejsze zaskoczenie dotyczy preferencji zakupowych. Wśród 10 najchętniej wybieranych marek wśród kierowców poniżej 26 roku życia znalazły się Volkswageny i Ople. Na pierwsze miejsce trafiło jednak Audi, wysoko znalazło się również BMW.
Młodzi kierowcy w Polsce wybierają przede wszystkim samochody z silnikami o pojemności od 1.7 do 1.9 litra. Jeżeli chodzi o typ napędu, królem jest diesel. Olej napędowy zasila motor aż w 43 proc. przypadków. Druga lokata z wynikiem na poziomie 41 proc. przypadła benzyniakom, a 16 proc. wskazań dotyczyło napędu LPG.
Diesle królują. Ale LPG też ma najwyższy odsetek!
Z naszych danych wynika, że im kierowca jest starszy, tym rzadziej wybiera LPG. W grupie osób kierujących powyżej 61 roku życia na instalację gazową decyduje się niewiele ponad 11%, większość stawia na benzynę. Co ciekawe, wśród kierowców w wieku 26-60 lat największą popularnością cieszą się natomiast diesle - tłumaczy Magda Zglińska z Yanosika.
Co ze składkami OC? Tutaj Yanosik nie ma dobrych informacji dla kierowców poniżej 26 roku życia. Bo średnia wysokość składki OC dla młodego kierowcy to 1408 zł. Dla tych bardziej doświadczonych kwota ta jest prawie o połowę niższa i wynosi 783 zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.