REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ciężarówka na gaz? Tak, skroplony gaz ziemny LNG!

Ciężarówka na gaz? Tak, skroplony gaz ziemny LNG!
Ciężarówka na gaz? Tak, skroplony gaz ziemny LNG!
Materiały prasowe Hegelmann

REKLAMA

REKLAMA

Transport kołowy jest szczególnie ważny w Europie. Nie ma się zatem co dziwić, że firmy poszukują czystszych metod przewożenia towarów. Nowy trend? Ciężarówki zasilane gazem ziemnym LNG. Takie pojazdy kupił właśnie potentat - firma Hegelmann.

Hegelmann na razie zakupił pięć pojazdów typu Iveco Stralis 460 NP. Co ciekawe, już dziś znajdują się one w trasie! Będą kursować z Polski do Niemiec, Francji i Włoch. Pierwsza partia z pewnością ma być testową. Pokaże jak auta sprawdzają się w praktyce i czy warto inwestować w tą technologię na przyszłość. Jeżeli pierwsze jazdy okażą się pomyślne, Hegelmann ma szeroko zakrojone plany dotyczące zasilania ciężarówek gazem LNG. Chciałby aby w roku 2025 aż 20 proc. floty firmy była zasilana tym właśnie paliwem. A to daje potężną ilość - w końcu w parku przedsiębiorstwa znajduje się aż 4000 samochodów ciężarowych.

REKLAMA

Moc, efektywność i ekologia. Oto zalety ciężarówki z LNG

REKLAMA

Iveco Stralis 460 NP ma serię zalet. Pierwszą jest oczywiście wysoka moc. 460 koni mechanicznych gwarantuje ciężarówce wystarczającą siłę do transportowania towarów w zróżnicowanym terenie. A to dopiero pierwsza z zalet. Drugą wskazuje... ekonomia. "Badania wykazały, że samochód ciężarowy napędzany gazem LNG zużywa do 10-15 procent mniej paliwa niż samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, a po zatankowaniu do pełna może przejechać do 1600 km." - powiedział Ernestas Jakubonis, dyrektor przedstawicielstwa Iveco dla regionu bałtyckiego.

Trzecia z zalet ciężarówki zasilanej skroplonym gazem ziemnym LNG Iveco Stralis 460 NP dotyczy oczywiście ekologii i mniejszego poziomu szkodliwości dla zdrowia ludzkiego. Paliwo alternatywne tego typu pozwala obniżyć emisję zanieczyszczeń aż o 90 - 95 proc. w stosunku do typowego diesla. W przypadku emisji CO2 emisja cząsteczek maleje aż o 95 proc. W jakich warunkach LNG ma zatem szansę na zaistnienie w szerszej świadomości kierowców ciężarówek? Po pierwsze wtedy, gdy firmy transportowe zainteresują się technologią. Po drugie do rozwoju konieczna jest rozbudowana sieć stacji LNG. A te funkcjonują już np. we Francji, Niemczech i Holandii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA