REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W trasie tylko fast food? A właśnie nie!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
W trasie tylko fast food? A właśnie nie!
W trasie tylko fast food? A właśnie nie!
Yanosik

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce panuje przekonanie, że jeżeli kierowca chce coś zjeść podczas podróży, musi wybrać fast fooda. Ile w tym prawdy? Postanowili to sprawdzić specjaliści Yanosika.

Aby analiza była pełna, specjaliści Yanosika podzielili ją w zależności od typu dróg. Do jakich wniosków doszli? Wybór fast fooda jest konieczny przede wszystkim w przypadku autostrad. Bo dla przykładu o ile droga A1 ma 446,2 kilometra długości i o ile przy niej zlokalizowanych zostało 18 punktów gastronomicznych, aż 16 z nich to bary oferujące szybkie jedzenie. A-jedynka ma tylko dwie restauracje.

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja zmienia się w sytuacji, w której kierowca postanowi zjechać z autostrady i wybierze inny typ drogi. Przykład? Ekspresówka S8 ma 564,9 kilometra długości. Na tym dystansie zlokalizowane zostały aż 52 punkty gastronomiczne. W 46-ciu przypadkach to restauracje. Fast foodów jest zaledwie 6. Co z drogami krajowymi? W przypadku szlaku numer 11 o długości 596 kilometrów kierowcy mogą wybrać ofertę jednego z 70-ciu punktów gastronomicznych. 69 z nich to restauracje.

Czemu autostrady stawiają na fast foody?

Czemu to przy autostradach są stawiane głównie fast foody? Odpowiedzi na to pytanie można poszukiwać przede wszystkim w aspektach ekonomicznych. Uzyskanie licencji na lokalizację obiektu przy szybkim szlaku oznacza potężne koszty, które powiększają się np. poprzez konieczność budowy dojazdu. A na ich poniesienie stać przede wszystkim dużych graczy sieciowych tworzących fast foody. Jak zatem zjeść obiad domowy podróżując autostradą? Najlepiej posiłkować się wyszukiwarką internetową choć na chwilę zjechać ze szlaku. W pobliżu autostrad nie brakuje restauracji nastawionych na obsługę podróżnych.

Aplikacja Yanosik oprócz informowania o aktualnej sytuacji na drodze i funkcji nawigacji, pokazuje kierowcom miejsca, w których mogą zatrzymać się na obiad podczas podróży. Mogą oni także dodawać ceny i komentarze o jakości jedzenia w danym miejscu - komentuje Julia Rachwalska, Yanosik.

REKLAMA

Optymistyczny jest jeszcze jeden wniosek. Analiza przeprowadzona przez specjalistów Yanosika jasno pokazuje, że kierowcy podróżujący po polskich drogach wcale nie są skazani na sieciowe jedzenie oferowane w barach szybkiej obsługi. A to informacja o tyle dobra, że postój przed restauracją serwującą obiady domowe pozwala nabrać sił do dalszej jazdy, ale też daje prowadzącemu chwilę na regenerację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W trasie tylko fast food? A właśnie nie!
Yanosik
W trasie tylko fast food? A właśnie nie!
Yanosik
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA