REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie tylko produkcja pojazdów. Dlaczego Ford inwestuje w energię odnawialną?

Ford-ochrona-srodowiska
Ford-ochrona-srodowiska
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Firmom czasem nie wystarcza po prostu bycie liderem w danej branży. W pewnym momencie zaczyna chodzić o coś więcej, o misję. Taką ma Ford. To ma być coś więcej niż tylko produkowanie pojazdów, to potrzeba budowania lepszego świata - dla człowiek i dla planety, o którą powinniśmy dbać wszyscy dla własnego dobra. 

Budowanie lepszego świata 

Ford ma wizję, do której konsekwentnie dąży. Budowanie lepszego świata nie może być jednorazowym zrywem czy kilkutygodniową akcją, ale wymaga konkretnego i długofalowego planu. Dlatego firma ambitnie dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w odniesieniu do swoich pojazdów, działalności operacyjnej i w łańcuchu dostaw, nie później niż w 2050 roku. Całe działanie, którego wynikiem jest neutralność węglowa składa się z rozmaitych elementów. Jednym z nich są innowacje, które wprowadzane są w Fordzie, aby zmniejszyć ślad węglowy pojazdów. 

REKLAMA

REKLAMA

Ale jest jeszcze redukcja emisji w działalności operacyjnej. Tu potrzeba innych działań. Aby zrealizować plan bezemisyjności Ford uznał za priorytet inwestowanie w odnawialne źródła energii, takie jak energia geotermalna, słoneczna i wiatrowa. Zgodnie z umową podpisaną w 2022 r. z DTE Energy w stanie Michigan, Ford przeprowadził największy zakupu energii odnawialnej od przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, jakiego kiedykolwiek w historii Stanów Zjednoczonych dokonała korporacja.

Bezemisyjny Ford w liczbach 

Ford odnotował w roku 2023 poziom 70,5% wolnej od emisji CO2 energii elektrycznej, wykorzystywanej w globalnej działalności – ponad połowę stanowiła energia ze źródeł odnawialnych. Do 2026 r. każdy pojazd Forda wyprodukowany w Michigan będzie powstawał z wykorzystaniem ekwiwalentu 100% bezemisyjnej energii elektrycznej – nastąpi to 9 lat wcześniej, niż zakłada plan globalnego przejścia do roku 2035 na korzystanie z produkowanej ekologicznie energii.

 

Droga do lepszego wykorzystania energii odnawialnej

Ford

Droga do lepszego wykorzystania energii odnawialnej 

Dróg do jak najmniejszej emisji dwutlenku węgla jest wiele. Jedną z nich, do której dąży firma, jest redukcja emisji w łańcuchu dostaw. Zaowocowało to współpracą z dostawcami i partnerami na całym świecie do ruszenia wraz z Fordem w „Road to Better”. Ustanowione zostały wysokie standardy dla dostawców, a firma jest liderem transformacji w sektorze motoryzacyjnym za pośrednictwem kilku inicjatyw, związanych z sektorem energii odnawialnej. Należy do nich strategiczne partnerstwo z Manufacture 2030, którego celem jest pomoc dostawcom w pomiarach, zarządzaniu i redukcji emisji dwutlenku węgla. Istotna jest także rola firmy Ford jako członka-założyciela koalicji «First Movers Coalition», w ramach której podjęto zobowiązanie, aby do 2030 roku co najmniej 10% zakupów aluminium i stali stanowił surowiec produkowany w warunkach bliskiej zeru emisji dwutlenku węgla.

REKLAMA

To nie koniec inicjatyw jedne z czołowych firm produkujących samochody. Najnowszą , skoncentrowaną na dostawcach, jest sponsorowanie ogłoszonego niedawno programu «Transform: Auto». Ta innowacyjna współpraca branżowa skupia uwagę się na przyspieszeniu przyjęcia energii odnawialnej w całym łańcuchu dostaw w branży motoryzacyjnej, poprzez udostępnienie dostawcom specjalnie dla nich opracowanych wytycznych i wsparcia ekspertów, które pomogą im osiągnąć cele w zakresie neutralności węglowej. Siła współpracy ma tu kluczowe znaczenie, dzięki niej przemysł motoryzacyjny – zarówno producenci OEM, jak i dostawcy – może zmierzać w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości.         

Dalszy ciąg materiału pod wideo

***

Ford, globalna amerykańska marka, od ponad 100 lat wplatająca się w europejskie struktury, stawia na swobodę przemieszczania się, łącząc to z troską o planetę i każdego z nas.    

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA