REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Tak, to nadal UFO, jednak nieco… ugładzone. Pomysł na nowy model? Japończycy mieli prosty. Wzięli sprawdzoną konstrukcję poprzednika i dopracowali ją. Jak ta koncepcja sprawdza się w praktyce? Więcej niż dobrze!

Honda Civic generacji FK ujrzała światło dzienne w roku 2011 podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. I ta prezentacja pokazała jedno. Japończykom wcale nie zależało na zerwaniu z poprzednikiem, a jednie dopracowaniu jego głównych walorów. Przykład? Choć w dziewiątej odsłonie kompaktu aż o 30 mm zmniejszył się rozstaw osi, przestrzeń w kabinie pasażerskiej została zachowana. Dodatkowo o kilka litrów wzrosła np. pojemność bagażnika. Poza tym na klientów czekała jeszcze jedna nowość. W sprzedaży obok hatchbacka i sedana pojawił się nowy wariant - mowa o nadwoziu typu kombi nazwanym przez Hondę Tourer.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Honda Civic IX - UFO, ale bardziej dopracowane

Dopracowanie walorów poprzednika oznacza mniej więcej tyle, że w przypadku używanej Hondy Civic IX ciężko mówić o rewolucji stylistycznej. Lepszym słowem służącym do opisania designu auta jest tu ewolucja. Japończycy wygładzili kształt UFO znany z poprzednika. Skutek? Karoseria nadal jest wyrazista, oryginalna i rzuca się w oczy, mimo wszystko szokuje w dużo mniejszym stopniu od poprzednika. To samo dotyczy zabiegów zastosowanych w kabinie pasażerskiej. Kierowca nadaj jest otoczony przez kokpit, który teraz otrzymał nowy panel sterowania radiem oraz analogowe zegary ukryte w tubach.

Zobacz również: Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Honda Civic IX w wersji hatchback i kombi jest autem wyjątkowo wręcz praktycznym. Miejsca w kabinie jest sporo, a do tego do dyspozycji pasażerów pozostaje jeden z większych bagażników w segmencie C. Model 5-drzwiowy zabiera na pokład od 477 do 1342 litrów. Wersja Tourer jest w stanie pomieścić już od 624 do 1668 litrów. W sedanie kufer liczy 440 litrów. Co więcej, inżynierowie postawili na system Magic Seats. W jego ramach można unieść siedzisko tylnej kanapy. W ten sposób powstaje przestrzeń, która powoduje że łatwiej jest przewieźć np. rowerek dziecięcy czy większe przedmioty ze sklepu budowlanego.

REKLAMA

Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Kamil Fraszkiewicz

Honda Civic IX ma lepiej wykonane wnętrze!

Ważną z zmianą w Civicu FK jest zastosowanie materiałów wykończeniowych lepszej jakości. W kabinie pojawiła się większa ilość miękkich plastików, a do tego konsola charakteryzuje się lepszym spasowaniem. Mimo wszystko Hondzie nadal zdarzyły się drobne wpadki. Kierowcy eksploatujący używane hatchbacki skarżą się np. na łatwe w uszkodzeniu uszczelki przy tylnych drzwiach - te uwalniają się z mocowań technicznych. Poza tym narzekania dotyczą osłony słupka B wykonanej z tworzywa sztucznego. Ta z czasem może zerwać się z zawiasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy są oszczędni podczas tworzenia palet silnikowych. Dlatego europejska oferta Hondy Civic IX składała się wyłącznie z pięciu motorów. Cennik otwierała jednostka 1.4 i-VTEC o mocy 99 koni mechanicznych. Przy przeciętnych osiągach to propozycja dla osób, którym zależy głównie na oszczędności. Hitem sprzedaży w kompakcie był motor 1.8 i-VTEC. Jednostka jest odpowiednio mocna, a do tego rozsądnie oszczędna. Rozpędza Hondę do pierwszej setki w 8,7 sekundy i spala w mieście jakieś 9 litrów benzyny. Wolnossące benzyniaki Hondy są wyjątkowo trwałe. Zastrzeżenia? Podczas jazdy na wysokich obrotach mogą spalać niewielkie ilości oleju. Ubytki wystarczy uzupełniać - to wszystko!

Zobacz również: Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Paleta Hondy Civic FK, czyli też diesle i wersja Type-R

W roku 2015 w gamie pojawił się Civic IX Type-R. W tym przypadku do napędu posłużył nowy silnik o pojemności 2 litrów. Otrzymał bezpośredni wtrysk i doładowanie. A to dało mu moc 310 koni mechanicznych i aż 400 Nm momentu obrotowego. Sportowe UFO to demon prędkości. Przyspiesza do 100 km/h już w 5,7 sekundy. Dodatkowo na razie ciężko o raporty mówiące o niskiej trwałości tej jednostki. Kupujący powinien jednak pamiętać o jednym - motor nie jest popularny, a to oznacza że ewentualne części zamienne będą dostępne wyłącznie w ASO.

Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Kamil Fraszkiewicz

Honda Civic FK to też silniki diesla. Początkowo w ofercie znajdował się motor 2.2 i-DTEC o mocy 150 koni mechanicznych. W roku 2013 został zastąpiony jednostką 1.6 i-DTEC o mocy 120 koni mechanicznych. Obydwa ropniaki są całkiem dynamiczne, a do tego potrafią jeździć na kropelce. I choć obydwa diesle okazują się trwałe, mają w sobie nowoczesny osprzęt w postaci turbosprężarki, precyzyjnych wtryskiwaczy czy koła dwumasowego. A to oznacza, że z czasem - czyli na ogół po pokonaniu jakiś 250 - 300 tysięcy kilometrów - będą wymagać ingerencji mechanika. Ingerencja ta z całą pewnością nie będzie tania.

Używane: Honda Civic IX - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.4 i-VTEC 99 KM 127 Nm 13,4 s. 170 km/h 5,9
1.8 i-VTEC 140 KM 174 Nm 8,7 s. 215 km/h 5,8
2.0 310 KM 400 Nm 5,7 s. 270 km/h 7,3
1.6 i-DTEC 120 KM 300 Nm 10,5 s. 207 km/h 3,7
2.2 i-DTEC 150 KM 350 Nm 8,5 s. 217 km/h 4,4

Honda podczas konstruowania zawieszenia Civica IX identycznie jak w poprzedniku postawiła na dwa typy tylnych osi. Sedan korzysta z wielowahaczy, hatchback ma belkę skrętną. Belka choć prosta, została dopracowana przez Japończyków. Przykład? Aby gwarantować lepszą sztywność i pewność prowadzenia otrzymała nowe i wypełnione płynem tuleje. Przednia oś pracuje za sprawą kolumn McPhersona. Honda Civic FK stabilnie zachowuje się na drodze. Ale też ma wyjątkowo bezproblemowe resorowanie. W zasadzie wcześniej niż po pokonaniu jakiś 250 tysięcy kilometrów nie wymaga ingerencji mechanika.

Zobacz również: Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów

Awarie Hondy Civic IX - to głównie drobiazgi!

Używana Honda Civic IX nie jest samochodem mocno problematycznym. Powtarzające się usterki to w zasadzie drobiazgi, które w większości przypadków były usuwane jeszcze na gwarancji. Kierowcy mówią m.in. o korozji styków w płytce ogrzewającej lusterka boczne, głośno pracującej elektryce przednich szyb czy usterkach czujnika deszczu. Dodatkowo japoński kompakt ma dość miękki i podatny na zarysowania lakier, a w rzadkiej wersji Type-R charakterystyczne są problemy z wysprzęglikiem skrzyni biegów. Mechanizm przegrzewa się podczas jazdy.

Używany Civic FK to trwałe auto - do utrzymania go w dobrej kondycji często wystarczy już podstawowy serwis. A to świetna informacja dla nabywców. Szczególnie że oferta części zamiennych nie jest tak szeroka jak w przypadku Golfa czy Astry. Skutek? Poważne problemy zaczynają się w przypadku np. takich elementów jak koło dwumasowe w silniku diesla. Nowe w sklepie motoryzacyjnym kosztuje blisko 2800 złotych. Tak, to dużo. Z drugiej strony w ASO kierowcy przyjdzie zapłacić już 5 tysięcy złotych - prawie dwa razy więcej! Na co jeszcze uważać? Podczas eksploatacji Hondy warto postawić na dobre zabezpieczenia antykradzieżowe. Stosunkowo młody Civic IX to jeden z ulubieńców złodziejów.

Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Kamil Fraszkiewicz

Używane: Honda Civic IX - sytuacja na rynku wtórnym

Honda podczas prezentacji dziewiątej generacji kompaktu postawiła na dobre wyposażenie. I tak wersje bazowe posiadały 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację i 16-calowe felgi aluminiowe. W topowych pojawia się m.in. kamera cofania, automatyczne wycieraczki, skórzana tapicerka, biksenony czy panoramiczny dach. Ceny używanych egzemplarzy Hondy Civic IX z początku produkcji starują od 28 - 30 tysięcy złotych. Za tą sumę kierowca kupi jednak głównie model napędzany dieslem, który pokonał do tej pory ponad 200 tysięcy kilometrów lub najsłabszego benzyniaka. Najmłodsze modele są wyceniane nawet na 70 tysięcy złotych. Droższe są jedynie warianty Type-R - ich ceny wynoszą od 90 do 110 tysięcy złotych.

Hondę Civic IX można podsumować dość krótkimi słowami. To samochód, na którym naprawdę można polegać! Choć już poprzednik nie był konstrukcją specjalnie problematyczną, w przypadku generacji FK ilość ewentualnych usterek tak naprawdę jest marginalna. A do tego jeżeli kupujący wybierze silnik 1.8 i-VTEC, dobrze wyposażoną wersję i zadba o regularny serwis, będzie mógł liczyć na niski wskaźnik utraty wartości.

Używane: Honda Civic IX - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 38 zł
  • filtr paliwa - od 48 zł
  • filtr kabinowy - od 12 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 552 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 561 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 101 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 70 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • łącznik stabilizatora - od 45 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 42 zł
  • amortyzator - od 195 zł
  • sprzęgło komplet - od 505 zł
  • koło zamachowe - od 2786 zł

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA