REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus IS 250: Mocne równanie

Michał Karczewski
 Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Lexus ISF wygląda łagodnie, ale osiągami dorównuje najlepszym sportowym autom świata. Kogo jednak nie stać na wydanie prawie 340 tysięcy złotych, może wybrać pakiet stylizacyjny F-Sport do zwykłego IS-a.

REKLAMA

Jakiś czas temu testowaliśmy Lexusa IS w wersji Cabrio. Tym razem do naszej redakcji zawitało takie auto w wersji sedan. W dodatku w specjalnej wersji F-Sport, która stylistycznie ma upodobnić je do supermocnego IS-F. Model zyskał zatem 18-calowe koła z alufelgami o specjalnym wzorze oraz zestaw spojlerów, które nie są zbyt krzykliwe, a dodają nieco smaku. W połączeniu z białym perłowym lakierem efekt wizualny cieszy oko. Poza tym, jak w każdym IS-ie w wersji sedan, jest tu klasyczna, ale dynamiczna linia karoserii, muskularna tylna cześć nadwozia oraz interesująco wyglądające przednie i tylne lampy. Wszystko to sprawia, że auto nie zestarzało się od debiutu.

REKLAMA

Przesiadając się z kabrioleta do sedana możemy mieć wrażenie mniejszej przestrzeni. Powód – krótsze drzwi. Jednak po zajęciu miejsca za kierownicą (która dopiero po włączeniu zapłonu przybliża się do kierowcy) dochodzimy do wniosku, że miejsca jest wystarczająco dużo, a szeroki zakres ustawień fotela i precyzyjne, elektryczne ustawianie kierownicy daje możliwość znalezienia odpowiedniej pozycji. Auto zaopatrzone zostało w czarną, skórzaną tapicerkę oraz inaczej niż w wersji Cabrio ukształtowane fotele. Tam oparcia były bardziej płaskie, tu mięsiste i nastawione na lepsze trzymanie.

Zobacz też: Brytyjczycy polecają Lexusa

REKLAMA

Deska rozdzielcza jest taka sama dla wszystkich wersji IS-a. W testowanym egzemplarzu brakowało jedynie nawigacji (dopłata 11 tys. zł za pakiet), a tym samym kolorowego dotykowego ekranu. W przypadku jego braku konsola środkowa zawiera nieco archaiczne, monochromatyczne wyświetlacze dwustrefowej klimatyzacji i radia. Ergonomia jest bez zarzutu, głównie za sprawą dużych klawiszy ułatwiających intuicyjną obsługę wszystkich urządzeń. Bagażnik IS-a w wersji sedan ma 378 litrów pojemności i da się powiększyć poprzez złożenie dzielonej kanapy.

Pod maską IS-a 250 pracuje ten sam silnik, co w wersji Cabrio. W tym przypadku ma on jednak lepsze osiągi. Do setki przyspiesza w 8,4 s (w Cabrio 9s), ma też nieco wyższą prędkość maksymalną. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, bo sedan jest lżejszy o prawie 200 kg. Średnie spalanie podczas jazdy z przewagą warunków miejskich wynosi około 13 litrów. Usprawiedliwieniem może być to, że aby wykorzystać pełna moc (208KM) drzemiącą w tym silniku, trzeba wciskać pedał gazu do oporu. Wtedy IS cieszy kierowcę dobrym przyspieszeniem i jeszcze lepszym brzmieniem. Delikatne operowanie prawą stopą sprawia, że wrażenia są znacznie mniej ciekawe, a spalanie niewiele mniejsze, więc czemu nie jeździć tym autem dynamicznie? Do przeniesienia napędu użyto sześciobiegowej, automatycznej skrzyni. Działa równie dobrze jak w Cabrio. Biegi zmieniane są płynnie, a kierowca ma do dyspozycji łopatki przy kierownicy do obsługi manualnego trybu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP dla Lexusa CT 200h

Podwozie wersji F-Sport tłumi nierówności w sposób nieco mniej komfortowy niż Cabrio. Widać, że postawiono tu na lepsze prowadzenie. Nie oznacza to jednak, że IS jest twardy. Osiągnięto tu niezły kompromis. Ze względu na fakt przeniesienia napędu na tylne koła ich opony są nieco szersze od przednich (225/40 w stosunku do 255/40). Ogromnym plusem IS-a okazuje się właśnie tylny napęd. To rozwiązanie rodem z BMW i Mercedesa ma przewagę w stosunku do na przykład Audi A4. W dodatku dzięki możliwości wyłączenia systemu kontroli trakcji, IS chętnie zamiata tyłem dając dużo frajdy. Układ kierowniczy jest nieco zbyt mocno wspomagany, ale nie brakuje mu szybkości reakcji.

IS 250 z pakietem F-Sport kosztuje 179 500 zł. To prawie 26 tysięcy więcej od najtańszej wersji Classic i nieco ponad 22 tysiące mniej od najdrożej Prestige. W wyposażeniu auta znajdziemy praktycznie wszystko, co jest potrzebne do jazdy na co dzień i od święta. Brakuje jedynie seryjnej nawigacji. Jest za to automatyczna skrzynia, 13 głośnikowy system audio oraz biksenonowe reflektory.

Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport fotele przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport fotele tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bagażnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport silnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport zegary fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

REKLAMA