Audi A3 Limousine - opis modelu i ceny
REKLAMA
REKLAMA
Audi A3 Limousine, pierwszy w segmencie kompaktowych samochodów premium sedan z Ingolstadt, fascynuje swoim sportowym duchem. Zawdzięcza to w głównej mierze niewielkiemu ciężarowi. Wyposażony w silnik 1.4 TFSI i przekładnię S tronic, dzięki lekkiej konstrukcji, waży zaledwie 1250 kg. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z najwyższej jakości hartowanych stopów stali, a maskę silnika z aluminium. Niewielki ciężar mają także silniki i podwozie.
REKLAMA
Audi A3 Limousine: nadwozie
Audi A3 Limousine, limuzyna o długości 4460 mm, godzi klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na trzy strefy, z dynamiką auta typu coupé. Charakterystycznym elementem przodu pojazdu – jak w przypadku każdego Audi – jest osłona chłodnicy singleframe. Wyrazisty, poziomy kontur zderzaka oraz duże wloty powietrza podkreślają szerokość limuzyny. Na życzenie, nowe Audi zjeżdża z taśmy produkcyjnej z w pełni diodowymi reflektorami. W przypadku wersji sedan kierowca otrzymuje do dyspozycji bagażnik o pojemności 425 litrów, który można powiększyć składając oparcie tylnej kanapy.
Zobacz też: Audi A3 Sportback e-tron - opis modelu
Audi A3 Limousine: silniki i skrzynie biegów
Na początek program Audi A3 Limousine obejmować będzie trzy silniki, dwie jednostki TFSI i jeden motor TDI. Ich pojemność skokowa to odpowiednio 1,4, 1,8 i 2,0 l, a moc sięga od 103 kW (105 KM) do 132 kW (180 KM). Wartą podkreślenia nowością jest technika cylinder on demand (COD) zastosowana w silniku 1.4 TFSI. Dzięki niej, przy niskich obciążeniach podczas jazdy, można odłączyć dwa cylindry. Kolejne silniki, w tym m. in. jednostka 2.0 TDI zgodna z europejskim standardem emisji spalin Euro 6 oraz silnik 1.6 TDI, będą dostępne już po wejściu modelu do sprzedaży.
Zależnie od rodzaju silnika, auto jest wyposażone w przekładnię manualną lub automatyczną S tronic.
Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu
Audi A3 Limousine: zawieszenie i rozkład mas
Rozkład mas pomiędzy obie osie wynosi 59% na przód i 41% na tył. Elementy zawieszenia McPhersona osi przedniej, częściowo wykonano z aluminium. Czterowahaczowa oś tylna przyjmuje osobno siły wzdłużne i poprzeczne. Czułe wsparcie kierownicy ma efektywny napęd elektromechaniczny. Rozmiar kół sięga od 16 do 19 cali, przy czym koła w ostatnim rozmiarze dostępne są tylko w kombinacji z podwoziem sportowym Audi magnetic ride.
Audi S3 Limousine - wersja sportowa
Kilka miesięcy po wejściu na rynek nowego Audi A3 Limousine, zadebiutuje jego usportowiona wersja – Audi S3 Limousine. Montowany w niej silnik 2.0 TFSI generuje moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Sprint od zera do 100 km/h, w połączeniu z sześciostopniową przekładnią S tronic, wykonuje w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów – w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Czterocylindrowy silnik turbo w opcji z przekładnią S tronic, na 100 km zużywa średnio 6,9 l paliwa.
Zobacz też: Nowe Audi S3 - opis modelu
Ceny Audi A3 Limousine
Nowy model z Ingolstadt, wyposażony w silnik 1.4 TFSI i sześciobiegową, manualną skrzynię biegów kosztuje 100 370 PLN. W jego standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. zawieszenie dynamiczne, system ESC, komputer pokładowy, podłokietnik, funkcję Start/Stop z systemem rekuperacji czy pięcioramienne obręcze 17” kół wykonane ze stopów metali lekkich. Audi A3 Limousine wyposażyć można również w szereg elementów z bogatego katalogu dodatków i akcesoriów opcjonalnych.\
Źródło: materiały prasowe Audi
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.