REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auto Show Poland 2009 - gorąca relacja

Michał Karczewski
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 27 - 29 listopada odbyła się w Warszawie impreza reklamowana jako największe motoryzacyjne wydarzenie tego roku w Polsce. Oto co organizatorzy zaproponowali zwiedzającym.

Impreza miała miejsce w Centrum Ekspozycyjnym Expo XXI mieszczącym się przy ulicy Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Cena biletu normalnego wynosiła niemało, bo 25 złotych. Bilet ulgowy kosztujący 15 złotych przysługiwał niestety jedynie dzieciom do 10 lat. Wystawione w dwóch halach auta można było oglądać w godzinach 10-18.

REKLAMA

Konwencja wystawy była nieco inna od tej, do jakiej przyzwyczajeni zostali fani czterech kółek. Prezentowane auta rozdzielono między strefy tematyczne. Prezentowano je w kategoriach SUV i Off Road, design i sport, ekologia i bezpieczeństwo oraz strefa samochodów miejskich. Producenci dostosowując się do tego podziału nie korzystali ze stoisk gromadzacych wszystkie auta danej marki w jednym miejscu. Pomysł oryginalny, a tym samym mogący się podobać.

Zobacz też: Drugie podejście - Opel Meriva

Najbardziej efektowną i przyciągającą najwięcej zwiedzających była strefa design i sport. Można było w niej zobaczyć takie rodzynki jak Ferrari F430 Spyder, Jaguar XKR czy Bentley Continental GTC.

REKLAMA

Na stoisku Mercedesa królowały auta ze znaczkiem nadwornego tunera pojazdów z gwiazdą na masce. Zobaczyć można było model S63 AMG, SLK 55 AMG czy efektowny SL 63 AMG IWC. Honda wystawiła na pożegnanie model S2000 oraz Accorda w wersji sedan i tourer. BMW przygotowało serię 5 w wersji GT oraz model 123d coupe.

Ford pokazał Focusa w wersji RS oraz miejską Fiestę. Auta z grupy Fiata były reprezentowane przez Abartha 500 oraz Alfę MiTo, a Toyota przypomniała wszystkim jak wygląda Auris, Verso i Avensis.

Na stoisku Renault uwagę zwracało żółte Clio Sport. Poza tym zobaczyć można było Megane Coupe oraz dwudrzwiową Lagunę.

Ponadto w tej części tematycznej oko cieszył nietuzinkowy Caterham Seven oraz PGO. Organizatorzy oddali również hołd starej motoryzacji prezentując pięknie wyglądającego Mercedesa K500 oraz rzadkie auto spod znaku Fiberfab.

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

REKLAMA

Nie zabrakło również miejsca dla fanów rajdówek, prezentującego wyczynowe wersje Peugeota 206, Citroena C2, Forda Focusa czy legendarnego Forda Sierry z 83 roku. Coś dla siebie mogli też znaleźć fani wszędołazów i symbolicznie reprezentowanych motocykli lub zasiadających na nich modelek oraz entuzjaści tuningu silników, zestawów car audio czy gokartów.

W drugiej hali zgromadzono auta z trzech pozostałych kategorii tematycznych. Na pierwszym planie znalazła się strefa samochodów miejskich. Sceneria przypominająca miejskie ulice dodawała atrakcyjności. Mercedes umieścił w tej części reprezentantów A i C klasy. Renault zaproponowało Clio oraz Dacie Sandero, a Toyota - Yarisa i IQ.

Honda zgodnie z przewidywaniem umieściła w miejskiej strefie modele City i Jazz, a na stoisku Fiata można było zobaczyć wchodzące na rynek Punto Evo oraz 500 w limitowanej i jeszcze droższej niż zwykle wersji by Diesel. Z kolei tuż obok Ford kusił fanów małych aut modelem Ka.

Strefa ekologiczna zgromadziła nie tylko tych producentów, którzy posiadają w swojej ofercie modele mogące być uznane za bardziej przyjazne dla środowiska, ale również firmy zajmujące się montażem instalacji gazowych jak popularne Landirenzo, które zaprezentowało Fiata 500 "pod gazem". Ponadto można było zapoznać się z ofertami szkół bezpiecznej jazdy oraz przyjrzeć się silnikowi TSI ze stajni Volkswagena zaopatrzonemu w bezpośredni wtrysk LPG.

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

Toyota umieściła w "zielonej strefie" model Prius, a Mercedes B i E klasę wyposażone w silniki diesla. W motory tego typu były również zaopatrzone auta ze stajni Renault. Znaczek dCi widniał na klapach bagażników Megane Grandtour i Scenic. Honda pokazała model Insight, BMW umieściło tu reprezentanta serii 1, a Fiat – Pande zasilaną gazem ziemnym.

Suv i Off Road to kolejna i tym samym ostatnia kategoria prezentowanych pojazdów. Wstępu do tej części broniły porządnie ubrudzone terenową jazdą Nissan Patrol i stary Jeep Wrangler. Dalej Ford prezentował modele Ranger i Kuga, zaś na stoisku BMW zobaczyć można było X6 oraz nowe X1.

Renault promowało model Koleos oraz nieźle wyglądającą Dacie Sandero Stepway. Jeepa reprezentował Wrangler oraz Grand Cherokee, Dodge’a model Journey zaś Chryslera – Grand Voyager. Również Mercedes przygotował kilka aut w kategorii „na prawie każdą drogę”. Zobaczyć można było model klasy R oraz uterenowione ML, GL i GLK. Swoją reprezentacje miał również Porsche Cayenne i Mitsubishi Outlander.

Zobacz też: Polska prezentacja: Seat Leon Cupra R

Niestety na Auto Show Poland 2009 zabrakło zupełnie nowych, premierowych modeli mających wejść na rynek po nowym roku. Zabrakło również wielu ważnych producentów. No i chyba najważniejszy z perspektywy widza minus. Nie do wszystkich aut można było się „przymierzyć”. Jednak im więcej motoryzacyjnych imprez - zwłaszcza, że nie ma ich obecnie zbyt wiele - tym lepiej, dlatego cieszy fakt, że taka wystawa miała miejsce i pokazano na niej kilka prawdziwych aut marzeń. Pozostaje mieć nadzieje, że ta impreza nie będzie tylko jednorazowym zrywem i za rok odbędzie się z większym rozmachem i większą liczbą wystawców.

Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Auto Show Poland 2009
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    REKLAMA

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA