REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co kupić: Nissan Qashqai I czy Qashqai II?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Qashqai II
Nissan Qashqai II
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Nissan Qashqai przeszedł spore zmiany, ale jego cena w stosunku do poprzedniego modelu jest wysoka. Podpowiadamy czy warto zapłacić więcej za nowy model Qashqaia czy może kupić jego starszą wersję, fabrycznie nową, z korzystnym rabatem.

Nowy Qashqai, nowe silniki turbo

Nissan opublikował ceny drugiej generacji swojego rynkowego bestsellera czyli modelu Qashqai. Nowa wersja diametralnie różni się od swojego poprzednika, nie tylko pod względem wyglądu czy wyposażenia, ale przede wszystkim z uwagi na rodzaj jednostek napędowych. Qashqai II dostępny jest wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem, natomiast jego starszą odmianę mogą napędzać też silniki wolnossące. Z racji tego, że oba modele dostępne są dla polskiego klienta równolegle, postanowiliśmy sprawdzić czy stary model stoi na przegranej pozycji względem swojego następcy.

REKLAMA

fot. 1: Nissan Qashqai II - cena od 74 500 zł

Nissan Qashqai II droższy o 7000 zł

Nissan Qashqai II w najtańszej wersji Visia, z silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM kosztuje  74 500 zł. To o 2000 zł więcej niż jego poprzednik z wolnossącym silnikiem 1.6 117 KM. Różnica w cenie jest jednak wyższa z uwagi na rabat jaki Nissan oferuje na starszy model Qashqaia z rocznika 2013. Po jego uwzględnieniu dystans cenowy pomiędzy tymi modelami zwiększa się do 7000 zł. A to już wystarczająca kwota aby nabyć Qashqaia I w zdecydowanie lepszej wersji wyposażenia Acenta wzbogaconej  m.in. o 17” alufelgi, dwustrefową automatyczną klimatyzację, lepszy fotel kierowcy, obszyte skórą kierownicę i lewarek skrzyni biegów, system audio z 6. głośnikami, tempomat,  czujniki parkowania, automatyczne światła czy nawet podłokietnik w tylnej kanapie. W nowszym modelu, mimo wyższej o 1000 zł ceny właściwie żadnej z tych rzeczy nie uświadczymy (poza tempomatem). Zabraknie m.in. felg aluminiowych (zwykłe, 16” felgi stalowe), skórzanego wykończenia kierownicy i lewarka skrzyni biegów, klimatyzacja będzie sterowana tylko manualnie, a radio dostępne będzie tylko z 4 głośnikami (wyłącznie z przodu).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

fot. 2: Nissan Qashqai I - cena od 67 500 zł

Nissan Qashqai a instalacja gazu LPG

Pewnym mankamentem nowej wersji Qashqaia jest ryzyko związane z ewentualnym montażem instalacji gazu LPG. Jeśli kierowca zechce w przyszłości zamontować taki układ do nowszego silnika 1.2 DIG-T to musi się liczyć z droższym jej montażem i eksploatacją. Także ryzyko potencjalnej usterki będzie większe z uwagi na turbosprężarkę, która wymusza częstszą i precyzyjniejszą regulację instalacji LPG pod kątem składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Decydując się na Qashqaia I z motorem 1.6 117 KM klient może być spokojniejszy o ewentualną eksploatację auta na gazie LPG. Warto również wziąć pod uwagę, że Qashqai I to model produkowany i ulepszany przez 6 lat produkcji, dlatego pozbawiony jest większości wad wieku dziecięcego. W przypadku każdego nowego auta debiutującego na rynku zawsze trzeba liczyć się z tym, że pierwsze egzemplarze trapić pewne usterki. Oczywiście jeśli takie wystąpią, klienta chronić będzie gwarancja producenta.

fot. 3: Nissan Qashqai II - kokpit

Nissan Qashqai II -większy i nowocześniejszy

Nowszy model Qashqaia lepiej wypada pod względem przestronności kabiny. Według producenta zwiększeniu uległa nie tylko kubatura bagażnika (o 29 litrów), ale i przestronność kabiny (ilość miejsca nad głową z przodu i z tyłu wzrosła o 10 mm). Większe zmiany zaszły w opcjonalnym wyposażeniu auta z zakresu systemów zwiększających bezpieczeństwo pasażerów. Za dodatkowe 2300 zł można dokupić tzw. Pakiet Bezpieczeństwa obejmujący:

  • system monitorujący zachowanie kierowcy
  • system zapobiegania kolizjom
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • ostrzeganie o pojeździe w martwym polu
  • ostrzeganie o poruszających się obiektach
  • adaptacyjne światła drogowe.

fot. 4: Nissan Qashqai I - kokpit

Nissan Qashqai II - mniejsze silniki, lepsze osiągi

Zmiany dotyczą także osiągów silnika. Nowy motor dostępny w Qashqaiu II, mimo mniejszej bo 1,2-litrowej pojemności skokowej, generuje 115 KM mocy czyli niewiele mniej niż wolnossący motor 1.6. Przewyższa go także w sposób zdecydowany pod względem wysokości maksymalnego momentu obrotowego i zakresu jego dostępności – 190 Nm przy 2000 obr./min wobec 158 Nm dostępnych przy 4400 obr./min. Biorąc pod uwagę zbliżoną masę obu modeli (Qashqai II 1318 kg, Qashqai I 1297 kg) można przypuszczać, że nowy model zdecydowanie lepiej będzie zachowywał się w trakcie przyspieszenia na niskich obrotach. Przekłada się to także na lepszą dynamikę nowego silnika - od 0 do 100 km/h rozpędza auto o 0,6 sekundy szybciej niż jednostka 1.6. Co do spalania to wg producenta nowy motor ma zużywać średnio 5,6 l na 100 km. Silnik 1.6 potrzebuje natomiast przeciętnie 6,2 l na 100 km. Nie oznacza to jednak, że nowsza jednostka napędowa będzie oszczędniejsza. Przy dynamicznej jeździe silniki turbodoładowane zużywają znacznie więcej paliwa niż ich wolnossące odpowiedniki. To jakie jest rzeczywiste zużycie paliwa pokażą testy najnowszego Qashqaia.

Nissan Qashqai II - nowy ale gorzej wyposażony?

Czy zatem nowy model to gorszy wybór? I tak i nie. Zasadniczą kwestią jest kwota jaka nas ogranicza na zakup samochodu. Mając do wydania na auto maksymalnie 75 000 zł lepiej wybrać starszą wersję Qashqaia, która w wersji Acenta oferuje znacznie bogatsze wyposażenie. Kwota ta pozwoli także na wybór opcjonalnych detali stylizacyjnych (chromowanych listew ozdobnych czy nakładek na progi), które w połączeniu z metalizowanym lakierem i 17" alufelgami, znacząco poprawią wygląd pojazdu. Silnik 1.6 to sprawdzona konstrukcja gwarantująca bezawaryjną eksploatację, choć ze względu na jego charakterystykę, dynamiczna jazda wymagać będzie jego pracy na wyższych obrotach. Osoby ceniące bezpieczeństwo i nowoczesne gadżety mogą być czuć jednak pewien niedosyt i to cechy mogą wpłynąć na wybór nowszego, ale znacznie droższego modelu.

Nissan Qashqai II
Nissan
Nissan Qashqai II
Nissan
Nissan Qashqai II kokpit
Nissan
Qashqai I
Nissan
Qashqai I
Nissan
Qashqai I kokpit
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA