REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co kupić: Nissan Qashqai I czy Qashqai II?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Qashqai II
Nissan Qashqai II
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Nissan Qashqai przeszedł spore zmiany, ale jego cena w stosunku do poprzedniego modelu jest wysoka. Podpowiadamy czy warto zapłacić więcej za nowy model Qashqaia czy może kupić jego starszą wersję, fabrycznie nową, z korzystnym rabatem.

Nowy Qashqai, nowe silniki turbo

Nissan opublikował ceny drugiej generacji swojego rynkowego bestsellera czyli modelu Qashqai. Nowa wersja diametralnie różni się od swojego poprzednika, nie tylko pod względem wyglądu czy wyposażenia, ale przede wszystkim z uwagi na rodzaj jednostek napędowych. Qashqai II dostępny jest wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem, natomiast jego starszą odmianę mogą napędzać też silniki wolnossące. Z racji tego, że oba modele dostępne są dla polskiego klienta równolegle, postanowiliśmy sprawdzić czy stary model stoi na przegranej pozycji względem swojego następcy.

REKLAMA

REKLAMA

fot. 1: Nissan Qashqai II - cena od 74 500 zł

Nissan Qashqai II droższy o 7000 zł

Nissan Qashqai II w najtańszej wersji Visia, z silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM kosztuje  74 500 zł. To o 2000 zł więcej niż jego poprzednik z wolnossącym silnikiem 1.6 117 KM. Różnica w cenie jest jednak wyższa z uwagi na rabat jaki Nissan oferuje na starszy model Qashqaia z rocznika 2013. Po jego uwzględnieniu dystans cenowy pomiędzy tymi modelami zwiększa się do 7000 zł. A to już wystarczająca kwota aby nabyć Qashqaia I w zdecydowanie lepszej wersji wyposażenia Acenta wzbogaconej  m.in. o 17” alufelgi, dwustrefową automatyczną klimatyzację, lepszy fotel kierowcy, obszyte skórą kierownicę i lewarek skrzyni biegów, system audio z 6. głośnikami, tempomat,  czujniki parkowania, automatyczne światła czy nawet podłokietnik w tylnej kanapie. W nowszym modelu, mimo wyższej o 1000 zł ceny właściwie żadnej z tych rzeczy nie uświadczymy (poza tempomatem). Zabraknie m.in. felg aluminiowych (zwykłe, 16” felgi stalowe), skórzanego wykończenia kierownicy i lewarka skrzyni biegów, klimatyzacja będzie sterowana tylko manualnie, a radio dostępne będzie tylko z 4 głośnikami (wyłącznie z przodu).

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

fot. 2: Nissan Qashqai I - cena od 67 500 zł

Nissan Qashqai a instalacja gazu LPG

Pewnym mankamentem nowej wersji Qashqaia jest ryzyko związane z ewentualnym montażem instalacji gazu LPG. Jeśli kierowca zechce w przyszłości zamontować taki układ do nowszego silnika 1.2 DIG-T to musi się liczyć z droższym jej montażem i eksploatacją. Także ryzyko potencjalnej usterki będzie większe z uwagi na turbosprężarkę, która wymusza częstszą i precyzyjniejszą regulację instalacji LPG pod kątem składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Decydując się na Qashqaia I z motorem 1.6 117 KM klient może być spokojniejszy o ewentualną eksploatację auta na gazie LPG. Warto również wziąć pod uwagę, że Qashqai I to model produkowany i ulepszany przez 6 lat produkcji, dlatego pozbawiony jest większości wad wieku dziecięcego. W przypadku każdego nowego auta debiutującego na rynku zawsze trzeba liczyć się z tym, że pierwsze egzemplarze trapić pewne usterki. Oczywiście jeśli takie wystąpią, klienta chronić będzie gwarancja producenta.

fot. 3: Nissan Qashqai II - kokpit

Nissan Qashqai II -większy i nowocześniejszy

Nowszy model Qashqaia lepiej wypada pod względem przestronności kabiny. Według producenta zwiększeniu uległa nie tylko kubatura bagażnika (o 29 litrów), ale i przestronność kabiny (ilość miejsca nad głową z przodu i z tyłu wzrosła o 10 mm). Większe zmiany zaszły w opcjonalnym wyposażeniu auta z zakresu systemów zwiększających bezpieczeństwo pasażerów. Za dodatkowe 2300 zł można dokupić tzw. Pakiet Bezpieczeństwa obejmujący:

  • system monitorujący zachowanie kierowcy
  • system zapobiegania kolizjom
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • ostrzeganie o pojeździe w martwym polu
  • ostrzeganie o poruszających się obiektach
  • adaptacyjne światła drogowe.

fot. 4: Nissan Qashqai I - kokpit

Nissan Qashqai II - mniejsze silniki, lepsze osiągi

Zmiany dotyczą także osiągów silnika. Nowy motor dostępny w Qashqaiu II, mimo mniejszej bo 1,2-litrowej pojemności skokowej, generuje 115 KM mocy czyli niewiele mniej niż wolnossący motor 1.6. Przewyższa go także w sposób zdecydowany pod względem wysokości maksymalnego momentu obrotowego i zakresu jego dostępności – 190 Nm przy 2000 obr./min wobec 158 Nm dostępnych przy 4400 obr./min. Biorąc pod uwagę zbliżoną masę obu modeli (Qashqai II 1318 kg, Qashqai I 1297 kg) można przypuszczać, że nowy model zdecydowanie lepiej będzie zachowywał się w trakcie przyspieszenia na niskich obrotach. Przekłada się to także na lepszą dynamikę nowego silnika - od 0 do 100 km/h rozpędza auto o 0,6 sekundy szybciej niż jednostka 1.6. Co do spalania to wg producenta nowy motor ma zużywać średnio 5,6 l na 100 km. Silnik 1.6 potrzebuje natomiast przeciętnie 6,2 l na 100 km. Nie oznacza to jednak, że nowsza jednostka napędowa będzie oszczędniejsza. Przy dynamicznej jeździe silniki turbodoładowane zużywają znacznie więcej paliwa niż ich wolnossące odpowiedniki. To jakie jest rzeczywiste zużycie paliwa pokażą testy najnowszego Qashqaia.

Nissan Qashqai II - nowy ale gorzej wyposażony?

Czy zatem nowy model to gorszy wybór? I tak i nie. Zasadniczą kwestią jest kwota jaka nas ogranicza na zakup samochodu. Mając do wydania na auto maksymalnie 75 000 zł lepiej wybrać starszą wersję Qashqaia, która w wersji Acenta oferuje znacznie bogatsze wyposażenie. Kwota ta pozwoli także na wybór opcjonalnych detali stylizacyjnych (chromowanych listew ozdobnych czy nakładek na progi), które w połączeniu z metalizowanym lakierem i 17" alufelgami, znacząco poprawią wygląd pojazdu. Silnik 1.6 to sprawdzona konstrukcja gwarantująca bezawaryjną eksploatację, choć ze względu na jego charakterystykę, dynamiczna jazda wymagać będzie jego pracy na wyższych obrotach. Osoby ceniące bezpieczeństwo i nowoczesne gadżety mogą być czuć jednak pewien niedosyt i to cechy mogą wpłynąć na wybór nowszego, ale znacznie droższego modelu.

Nissan Qashqai II
Nissan
Nissan Qashqai II
Nissan
Nissan Qashqai II kokpit
Nissan
Qashqai I
Nissan
Qashqai I
Nissan
Qashqai I kokpit
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA