REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nissan Qashqai II
Nissan Qashqai II
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Nissan Qashqai przeszedł spore zmiany, ale jego cena w stosunku do poprzedniego modelu jest wysoka. Podpowiadamy czy warto zapłacić więcej za nowy model Qashqaia czy może kupić jego starszą wersję, fabrycznie nową, z korzystnym rabatem.

Nowy Qashqai, nowe silniki turbo

Nissan opublikował ceny drugiej generacji swojego rynkowego bestsellera czyli modelu Qashqai. Nowa wersja diametralnie różni się od swojego poprzednika, nie tylko pod względem wyglądu czy wyposażenia, ale przede wszystkim z uwagi na rodzaj jednostek napędowych. Qashqai II dostępny jest wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem, natomiast jego starszą odmianę mogą napędzać też silniki wolnossące. Z racji tego, że oba modele dostępne są dla polskiego klienta równolegle, postanowiliśmy sprawdzić czy stary model stoi na przegranej pozycji względem swojego następcy.

REKLAMA

REKLAMA

fot. 1: Nissan Qashqai II - cena od 74 500 zł

Nissan Qashqai II droższy o 7000 zł

Nissan Qashqai II w najtańszej wersji Visia, z silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM kosztuje  74 500 zł. To o 2000 zł więcej niż jego poprzednik z wolnossącym silnikiem 1.6 117 KM. Różnica w cenie jest jednak wyższa z uwagi na rabat jaki Nissan oferuje na starszy model Qashqaia z rocznika 2013. Po jego uwzględnieniu dystans cenowy pomiędzy tymi modelami zwiększa się do 7000 zł. A to już wystarczająca kwota aby nabyć Qashqaia I w zdecydowanie lepszej wersji wyposażenia Acenta wzbogaconej  m.in. o 17” alufelgi, dwustrefową automatyczną klimatyzację, lepszy fotel kierowcy, obszyte skórą kierownicę i lewarek skrzyni biegów, system audio z 6. głośnikami, tempomat,  czujniki parkowania, automatyczne światła czy nawet podłokietnik w tylnej kanapie. W nowszym modelu, mimo wyższej o 1000 zł ceny właściwie żadnej z tych rzeczy nie uświadczymy (poza tempomatem). Zabraknie m.in. felg aluminiowych (zwykłe, 16” felgi stalowe), skórzanego wykończenia kierownicy i lewarka skrzyni biegów, klimatyzacja będzie sterowana tylko manualnie, a radio dostępne będzie tylko z 4 głośnikami (wyłącznie z przodu).

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

fot. 2: Nissan Qashqai I - cena od 67 500 zł

Nissan Qashqai a instalacja gazu LPG

Pewnym mankamentem nowej wersji Qashqaia jest ryzyko związane z ewentualnym montażem instalacji gazu LPG. Jeśli kierowca zechce w przyszłości zamontować taki układ do nowszego silnika 1.2 DIG-T to musi się liczyć z droższym jej montażem i eksploatacją. Także ryzyko potencjalnej usterki będzie większe z uwagi na turbosprężarkę, która wymusza częstszą i precyzyjniejszą regulację instalacji LPG pod kątem składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Decydując się na Qashqaia I z motorem 1.6 117 KM klient może być spokojniejszy o ewentualną eksploatację auta na gazie LPG. Warto również wziąć pod uwagę, że Qashqai I to model produkowany i ulepszany przez 6 lat produkcji, dlatego pozbawiony jest większości wad wieku dziecięcego. W przypadku każdego nowego auta debiutującego na rynku zawsze trzeba liczyć się z tym, że pierwsze egzemplarze trapić pewne usterki. Oczywiście jeśli takie wystąpią, klienta chronić będzie gwarancja producenta.

fot. 3: Nissan Qashqai II - kokpit

Nissan Qashqai II -większy i nowocześniejszy

Nowszy model Qashqaia lepiej wypada pod względem przestronności kabiny. Według producenta zwiększeniu uległa nie tylko kubatura bagażnika (o 29 litrów), ale i przestronność kabiny (ilość miejsca nad głową z przodu i z tyłu wzrosła o 10 mm). Większe zmiany zaszły w opcjonalnym wyposażeniu auta z zakresu systemów zwiększających bezpieczeństwo pasażerów. Za dodatkowe 2300 zł można dokupić tzw. Pakiet Bezpieczeństwa obejmujący:

  • system monitorujący zachowanie kierowcy
  • system zapobiegania kolizjom
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • ostrzeganie o pojeździe w martwym polu
  • ostrzeganie o poruszających się obiektach
  • adaptacyjne światła drogowe.

fot. 4: Nissan Qashqai I - kokpit

Nissan Qashqai II - mniejsze silniki, lepsze osiągi

Zmiany dotyczą także osiągów silnika. Nowy motor dostępny w Qashqaiu II, mimo mniejszej bo 1,2-litrowej pojemności skokowej, generuje 115 KM mocy czyli niewiele mniej niż wolnossący motor 1.6. Przewyższa go także w sposób zdecydowany pod względem wysokości maksymalnego momentu obrotowego i zakresu jego dostępności – 190 Nm przy 2000 obr./min wobec 158 Nm dostępnych przy 4400 obr./min. Biorąc pod uwagę zbliżoną masę obu modeli (Qashqai II 1318 kg, Qashqai I 1297 kg) można przypuszczać, że nowy model zdecydowanie lepiej będzie zachowywał się w trakcie przyspieszenia na niskich obrotach. Przekłada się to także na lepszą dynamikę nowego silnika - od 0 do 100 km/h rozpędza auto o 0,6 sekundy szybciej niż jednostka 1.6. Co do spalania to wg producenta nowy motor ma zużywać średnio 5,6 l na 100 km. Silnik 1.6 potrzebuje natomiast przeciętnie 6,2 l na 100 km. Nie oznacza to jednak, że nowsza jednostka napędowa będzie oszczędniejsza. Przy dynamicznej jeździe silniki turbodoładowane zużywają znacznie więcej paliwa niż ich wolnossące odpowiedniki. To jakie jest rzeczywiste zużycie paliwa pokażą testy najnowszego Qashqaia.

Nissan Qashqai II - nowy ale gorzej wyposażony?

Czy zatem nowy model to gorszy wybór? I tak i nie. Zasadniczą kwestią jest kwota jaka nas ogranicza na zakup samochodu. Mając do wydania na auto maksymalnie 75 000 zł lepiej wybrać starszą wersję Qashqaia, która w wersji Acenta oferuje znacznie bogatsze wyposażenie. Kwota ta pozwoli także na wybór opcjonalnych detali stylizacyjnych (chromowanych listew ozdobnych czy nakładek na progi), które w połączeniu z metalizowanym lakierem i 17" alufelgami, znacząco poprawią wygląd pojazdu. Silnik 1.6 to sprawdzona konstrukcja gwarantująca bezawaryjną eksploatację, choć ze względu na jego charakterystykę, dynamiczna jazda wymagać będzie jego pracy na wyższych obrotach. Osoby ceniące bezpieczeństwo i nowoczesne gadżety mogą być czuć jednak pewien niedosyt i to cechy mogą wpłynąć na wybór nowszego, ale znacznie droższego modelu.

Nissan Qashqai II
Nissan
Nissan Qashqai II
Nissan
Nissan Qashqai II kokpit
Nissan
Qashqai I
Nissan
Qashqai I
Nissan
Qashqai I kokpit
Nissan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA