REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co kupić: Nissan Qashqai I czy Qashqai II?

Nissan Qashqai II
Nissan Qashqai II
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Nissan Qashqai przeszedł spore zmiany, ale jego cena w stosunku do poprzedniego modelu jest wysoka. Podpowiadamy czy warto zapłacić więcej za nowy model Qashqaia czy może kupić jego starszą wersję, fabrycznie nową, z korzystnym rabatem.

Nowy Qashqai, nowe silniki turbo

Nissan opublikował ceny drugiej generacji swojego rynkowego bestsellera czyli modelu Qashqai. Nowa wersja diametralnie różni się od swojego poprzednika, nie tylko pod względem wyglądu czy wyposażenia, ale przede wszystkim z uwagi na rodzaj jednostek napędowych. Qashqai II dostępny jest wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem, natomiast jego starszą odmianę mogą napędzać też silniki wolnossące. Z racji tego, że oba modele dostępne są dla polskiego klienta równolegle, postanowiliśmy sprawdzić czy stary model stoi na przegranej pozycji względem swojego następcy.

REKLAMA

fot. 1: Nissan Qashqai II - cena od 74 500 zł

Nissan Qashqai II droższy o 7000 zł

Nissan Qashqai II w najtańszej wersji Visia, z silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM kosztuje  74 500 zł. To o 2000 zł więcej niż jego poprzednik z wolnossącym silnikiem 1.6 117 KM. Różnica w cenie jest jednak wyższa z uwagi na rabat jaki Nissan oferuje na starszy model Qashqaia z rocznika 2013. Po jego uwzględnieniu dystans cenowy pomiędzy tymi modelami zwiększa się do 7000 zł. A to już wystarczająca kwota aby nabyć Qashqaia I w zdecydowanie lepszej wersji wyposażenia Acenta wzbogaconej  m.in. o 17” alufelgi, dwustrefową automatyczną klimatyzację, lepszy fotel kierowcy, obszyte skórą kierownicę i lewarek skrzyni biegów, system audio z 6. głośnikami, tempomat,  czujniki parkowania, automatyczne światła czy nawet podłokietnik w tylnej kanapie. W nowszym modelu, mimo wyższej o 1000 zł ceny właściwie żadnej z tych rzeczy nie uświadczymy (poza tempomatem). Zabraknie m.in. felg aluminiowych (zwykłe, 16” felgi stalowe), skórzanego wykończenia kierownicy i lewarka skrzyni biegów, klimatyzacja będzie sterowana tylko manualnie, a radio dostępne będzie tylko z 4 głośnikami (wyłącznie z przodu).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

fot. 2: Nissan Qashqai I - cena od 67 500 zł

Nissan Qashqai a instalacja gazu LPG

Pewnym mankamentem nowej wersji Qashqaia jest ryzyko związane z ewentualnym montażem instalacji gazu LPG. Jeśli kierowca zechce w przyszłości zamontować taki układ do nowszego silnika 1.2 DIG-T to musi się liczyć z droższym jej montażem i eksploatacją. Także ryzyko potencjalnej usterki będzie większe z uwagi na turbosprężarkę, która wymusza częstszą i precyzyjniejszą regulację instalacji LPG pod kątem składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Decydując się na Qashqaia I z motorem 1.6 117 KM klient może być spokojniejszy o ewentualną eksploatację auta na gazie LPG. Warto również wziąć pod uwagę, że Qashqai I to model produkowany i ulepszany przez 6 lat produkcji, dlatego pozbawiony jest większości wad wieku dziecięcego. W przypadku każdego nowego auta debiutującego na rynku zawsze trzeba liczyć się z tym, że pierwsze egzemplarze trapić pewne usterki. Oczywiście jeśli takie wystąpią, klienta chronić będzie gwarancja producenta.

fot. 3: Nissan Qashqai II - kokpit

Nissan Qashqai II -większy i nowocześniejszy

Nowszy model Qashqaia lepiej wypada pod względem przestronności kabiny. Według producenta zwiększeniu uległa nie tylko kubatura bagażnika (o 29 litrów), ale i przestronność kabiny (ilość miejsca nad głową z przodu i z tyłu wzrosła o 10 mm). Większe zmiany zaszły w opcjonalnym wyposażeniu auta z zakresu systemów zwiększających bezpieczeństwo pasażerów. Za dodatkowe 2300 zł można dokupić tzw. Pakiet Bezpieczeństwa obejmujący:

  • system monitorujący zachowanie kierowcy
  • system zapobiegania kolizjom
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • ostrzeganie o pojeździe w martwym polu
  • ostrzeganie o poruszających się obiektach
  • adaptacyjne światła drogowe.

fot. 4: Nissan Qashqai I - kokpit

Nissan Qashqai II - mniejsze silniki, lepsze osiągi

Zmiany dotyczą także osiągów silnika. Nowy motor dostępny w Qashqaiu II, mimo mniejszej bo 1,2-litrowej pojemności skokowej, generuje 115 KM mocy czyli niewiele mniej niż wolnossący motor 1.6. Przewyższa go także w sposób zdecydowany pod względem wysokości maksymalnego momentu obrotowego i zakresu jego dostępności – 190 Nm przy 2000 obr./min wobec 158 Nm dostępnych przy 4400 obr./min. Biorąc pod uwagę zbliżoną masę obu modeli (Qashqai II 1318 kg, Qashqai I 1297 kg) można przypuszczać, że nowy model zdecydowanie lepiej będzie zachowywał się w trakcie przyspieszenia na niskich obrotach. Przekłada się to także na lepszą dynamikę nowego silnika - od 0 do 100 km/h rozpędza auto o 0,6 sekundy szybciej niż jednostka 1.6. Co do spalania to wg producenta nowy motor ma zużywać średnio 5,6 l na 100 km. Silnik 1.6 potrzebuje natomiast przeciętnie 6,2 l na 100 km. Nie oznacza to jednak, że nowsza jednostka napędowa będzie oszczędniejsza. Przy dynamicznej jeździe silniki turbodoładowane zużywają znacznie więcej paliwa niż ich wolnossące odpowiedniki. To jakie jest rzeczywiste zużycie paliwa pokażą testy najnowszego Qashqaia.

Nissan Qashqai II - nowy ale gorzej wyposażony?

Czy zatem nowy model to gorszy wybór? I tak i nie. Zasadniczą kwestią jest kwota jaka nas ogranicza na zakup samochodu. Mając do wydania na auto maksymalnie 75 000 zł lepiej wybrać starszą wersję Qashqaia, która w wersji Acenta oferuje znacznie bogatsze wyposażenie. Kwota ta pozwoli także na wybór opcjonalnych detali stylizacyjnych (chromowanych listew ozdobnych czy nakładek na progi), które w połączeniu z metalizowanym lakierem i 17" alufelgami, znacząco poprawią wygląd pojazdu. Silnik 1.6 to sprawdzona konstrukcja gwarantująca bezawaryjną eksploatację, choć ze względu na jego charakterystykę, dynamiczna jazda wymagać będzie jego pracy na wyższych obrotach. Osoby ceniące bezpieczeństwo i nowoczesne gadżety mogą być czuć jednak pewien niedosyt i to cechy mogą wpłynąć na wybór nowszego, ale znacznie droższego modelu.

Nissan Qashqai II
Nissan
Nissan Qashqai II
Nissan
Nissan Qashqai II kokpit
Nissan
Qashqai I
Nissan
Qashqai I
Nissan
Qashqai I kokpit
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA