Poradnik kupującego: Peugeot RCZ
REKLAMA
REKLAMA
Peugeot RCZ to auto sportowe, które swoim zachowaniem na drodze przypomina samochody Gran Turismo. Wysokie osiągi samochodu idą bowiem w parze z akceptowalnym komfortem jazdy. RCZ może być używany zarówno jako auto weekendowe, jak i pojazd codziennego użytku. Warto jednak dobrze zastanowić się na wyborem konkretnej wersji, aby nie czuć się rozczarowanym.
REKLAMA
Peugeot RCZ: wersja silnikowa
Peugeot RCZ występuje w trzech wersjach silnikowych. Najsłabszy motor benzynowy o pojemności 1,6 litra dzięki turbosprężarce osiąga moc 155 KM. Co istotne jednostka ta może współpracować z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Zmodyfikowana wersja tego silnika generuje już równe 200 KM mocy i współpracuje wyłącznie z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Wariant ten, pomimo znacznie większej mocy i zdecydowanie lepszych osiągów zużywa tylko nieznacznie więcej paliwa. Jak pokazują nasze testy, może się nawet okazać, że przy spokojnej jeździe bardziej ekonomiczny może być 200-konny silnik.
Zobacz też: Citroen DS5: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
Jeśli komuś bardzo zależy na posiadaniu RCZ napędzanego olejem napędowym może wybrać jednostkę 2.0 HDi o mocy 160 KM. Występuje ona wyłącznie razem z automatyczną skrzynią biegów. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że niższe spalanie będzie okupione gorszym prowadzeniem. Silnik wysokoprężny podnosi masę auta o ok. 50 kg, które jeszcze bardziej dociążają przednią oś. Pogarsza to prowadzenie auta w trakcie dynamicznej jazdy, wpływając na zwiększoną podsterowność samochodu. Także osiągi RCZ 2.0 HDi 160 KM są gorsze niż w przypadku wersji 1.6 THP 200 KM.
Peugeot RCZ: wyposażenie
Peugeot RCZ występuje praktycznie w jednej wersji wyposażeniowej, a pewne delikatne różnice w podstawowych odmianach związane są z wyborem wersji silnikowej. W standardzie każdego RCZ klient otrzymuje bardzo bogate wyposażenie obejmujące m.in. :
- systemy ABS i ESP, kontrolę trakcji, wspomaganie podczas ruszania na wzniesieniu;
- 4 poduszki powietrzne;
- przednie światła LED do jazdy dziennej,
- czujniki parkowania z tyłu;
-pełną elektrykę bocznych szyb i lusterek;
- automatyczną, dwustrefową klimatyzację;
- sportowe fotele z manualną regulacją wysokości;
- 6-głośnikowy system audio wraz ze sterowaniem z kolumny kierowniczej i Bluetooth;
-aluminiowe wykończenie pedałów i trójramiennej kierownicy;
- aluminiowe felgi z oponami w rozmiarze R18/235/45
Zobacz też: Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
W zależności od potrzeb można doposażyć auto w szereg ciekawych rozwiązań, wśród których mogę polecić przede wszystkim pakiet Vision, dzięki któremu klient otrzymuje reflektory ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów AFS, spryskiwacze reflektorów i czujnik spadku ciśnienia w oponach. Jego cena to 4000 zł, ale poprawna widoczności w trakcie nocnej jazdy jest ogromna.
Bardzo dobry sprzęt audio firmy JBL, obejmujący 6 głośników i amplituner o mocy 240 W to wydatek 1900 zł. Jeśli chcemy posiadać nawigację musimy wybrać albo pakiet WIP Nav 2 za 3300 zł, albo WIP Com 3D poszerzony dodatkowo o 10-gigabajtowy dysk twardy, odtwarzacz DVD i gniazda RCA audio plus video. Jego koszt to 8000 zł.
Osoby pragnące spersonalizować swoje auto mogą wybrać większe alufelgi o innym wzorze (1000-2800 zł), zamówić dach pokryty karbonem (3600 zł) bądź delikatną kalkomanię na nadwoziu (1400 zł).
Cena Peugeota RCZ może zatem być mocno zróżnicowana, ale naprawdę dobrze wyposażony egzemplarz, wyróżniający się na drodze można nabyć za ok. 140 tys. zł. Biorąc pod uwagę konkurencję cena ta jest zatem interesująca.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.