Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022 / Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean... / Kuba Brzeziński / Infor

Giulia po liftingu świdruje nowym, LED-owym spojrzeniem, daje dostęp do ulepszonych multimediów i... No właśnie, zmian byłoby na tyle. Lifting jest mało znaczący, ale mimo wszystko zasadniczy. Zwłaszcza w wersji Competizione.

rozwiń >

Ówczesna grupa Fiata pokładała w Giulii ogromne nadzieje. To miał być samochód, który dźwignie Alfę Romeo z kryzysu. To miał być też zaledwie pierwszy punkt inwestycji w tę markę. Inwestycji oszacowanej na 5 mld euro! Włosi do prac postanowili się zatem przyłożyć i to mocno. Tworzenie projektu nadwozia nadzorował Marco Tencone, czyli człowiek odpowiedzialny za sylwetkę m.in. Alfy 4C i Maserati Quattroporte. Techniczne prace nad autem i platformą Giorgio nadzorował z kolei dyrektor z Ferrari, czyli Philippe Krief.

Co w Alfie Romeo Giulii zmienił lifting?

Cały zespół wykonał świetną pracę. Naprawdę! I co ciekawe, Alfa zadebiutowała w topowej wersji Quadrifoglio, a nie bardziej rozsądnych odmianach. To wzmagało pożądanie kierowców. Samochód oficjalnie pojawił się w sprzedaży w roku 2016. A to oznacza, że jest obecny w salonach od 7 lat. W efekcie pierwsze emocje już dawno opadły, a samochód powoli wchodzi w wiek... emerytalny. Alfa nie chce jednak na razie inwestować w nowy model. Dlatego zdecydowała się na lifting Giulii. Drugi w kolejności i równie delikatny, jak pierwszy.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Co się zmieniło w czasie ostatniego liftingu? Zmian trzeba poszukiwać z... lupą! Niemcy zmienią kształt zderzaka i mówią o gruntownej modernizacji. Włosi nie zrobili jednak nawet tego. Najbardziej zasadnicza zmiana dotyczy reflektorów. Alfa Romeo wreszcie puściła się technologii świateł ksenonowych i zastąpiła je LED-ami. I to nie takimi zwykłymi, a full-ami dodatkowo doposażonymi w technologię Matrix. Giulia zawitała zatem w XXI wieku. Wreszcie. I zrobiła to w pięknym stylu. Bo nowe reflektory mają spojrzenie jak James Dean. Tajemnicze i niedostępne, ale przyciągające. Giulia patrzy jak modelka. Niby ma wzrok skierowany w twoją stronę, ale przez nieobecność tego spojrzenia, wcale nie czujesz się wybrany.

O klasie stylizacji Giulii w wersji Competizione niech świadczy fakt, że gdy podczas testu podjechałem na stację benzynową, nawet właściciel jaskrawego BMW M3 z uznaniem podziwiał włoskiego sedana. Podziwiał i myślał, że to najmocniejsza wersja z koniczyną...

Inżynierowie liftingujący Alfę jeszcze "więcej" pracy mieli we wnętrzu

Inżynierowie Alfy Romeo najpierw "napracowali się" nad nowym projektem karoserii. Nie wiedzieli jednak, że jeszcze większa ilość pracy czeka ich we wnętrzu. Bo tu szefostwo marki zaplanowało nie jedną, a dwie zmiany. Pierwsza dotyczy nowego ekranu w miejscu zegarów. Ten ma pokaźną wielkość wynoszącą 12,3 cala. Druga nowoczesnych multimediów z szeroki zakresem funkcji współpracy ze smartfonem. Co się nie zmieniło? Alfa całe szczęście nie ruszyła świetnych i wygodnych foteli. Nie kombinowała też przy kierownicy, która dobrze leży w dłoniach i ma inspirowany Ferrari przycisk służący do rozruchu silnika.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Testowa Giulia po liftingu była szybka. Mogłaby być jeszcze szybsza

Do testu otrzymałem model Competizione. To oznacza mniej więcej tyle, że nie miałem dużego wyboru w kwestii układu napędowego. Wariant ten jest bowiem zawsze konfigurowany z 2-litrowym silnikiem benzynowym. Doładowany 4-cylindrowiec oferuje 280 koni mocy. To spora wartość, ale jest dostępna dopiero powyżej 5000 obr./min. Moment obrotowy wyceniony na 400 Nm ujawnia się już przy 2250 obr./min. To nadal całkiem wysoko. Skutek jest zatem taki, że po głębokim wciśnięciu pedału gazu przy starcie, przez pół sekundy nie dzieje się nic. Gdy jednak motor złapie już wiatru w żagle, rozpędza ważącego ponad półtorej tony sedana do setki w 5,2 sek.

Alfa Romeo Giulia mogłaby być zdecydowanie szybsza. Jestem tego pewien. Problem stanowią dla niej jednak dwa mechanizmy. Pierwszym jest automatyczna 8-biegowa skrzynia. To klasyczna przekładnia ze sprzęgłem hydrokinetycznym. To oznacza spore opóźnienia w transferowaniu mocy. Drugim jest czteronapęd. System przenoszący moc na tył za pomocą wału oznacza z kolei dość duże straty energii. A do tego obydwa "spowalniacze" znajdują też odzwierciedlenie w wynikach spalania. To średnio wynosiło 9,5 litra benzyny.

Słyszysz świst? To nie uszkodzone turbo. To napęd Q4 w Alfie

Platforma Giorgio była tworzona z myślą o napędzie na tylne koła. Całe szczęście inżynierom bez problemu udało się ją dostosować do potrzeb stałego napędu na cztery koła Q4. System w normalnych warunkach drogowych dostarcza więcej momentu obrotowego na tył, niż przód. Delikatne odciążenie przedniej osi sprawia, że Giulia po liftingu prowadzi się naprawdę świetnie. Bierze zakręty po linii i nie boi się nagłych manewrów. Z drugiej strony napęd cały czas reaguje na zmieniające się warunki trakcyjne. Zmienia sposób przekazywania momentu obrotowego między przodem a tyłem.

Mówiąc o platformie i resorowaniu, mam jeszcze trzy ciekawostki:

  • Po pierwsze pracę wału napędowego wyraźnie słychać podczas jazdy. Zwiastuje go dźwięk przypominający... świst uszkodzonej turbosprężarki!
  • Po drugie rozkład mas jest niemalże idealny. Inżynierowie osiągnęli prawie 50:50.
  • Po trzecie Alfa Romeo Giulia nie jest wcale skrętna na parkingu. Manewry sedanem wykonuje się dosłownie w nieskończoność.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Ile kosztuje Alfa Romeo Giulia Competizione?

Cennik Alfy Romeo Giulii startuje od równych 230 tys. zł. Żeby jednak stać się właścicielem pięknie wystylizowanej wersji Competizione polakierowanej na matowo i napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym, kupujący musi już przygotować 294 400 zł. Za tą kwotę kupujący otrzyma sedana wyposażonego w światła Full LED Matrix, 12,3-calowy ekran w miejscu zegarów, kamerę cofania, system audio Harman Kardon o mocy 900 watów i wyposażony w 14 głośników czy 19-calowe felgi aluminiowe.

Dla porównania konkurencyjne i o 35 koni słabsze BMW 330i xDrive kosztuje co najmniej 237,5 tys. zł, 265-konne A4 45 TFSI quattro zostanie wyceniony na minimum 206 tys. zł, a 227-konny Mercedes C200 4MATIC kosztuje już 226 tys. zł. To jednak kwoty bez wyposażenia dodatkowego. A to w Mercedesie, Audi czy BMW zazwyczaj oznacza kwotę znaczącą. Do tego żaden z niemieckich konkurentów nie ma np. 5-letniej gwarancji ograniczonej limitem przebiegu na poziomie 200 tys. km.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu – podsumowanie:

Jest na świecie bardzo długa lista samochodów, które kocha się mimo wszystko, a nie za coś. I Włosi mają szczególnie dużą liczbę przedstawicieli na niej. Jednym z nich bez wątpienia jest Alfa Romeo Giulia po liftingu. Bo choć oferuje stosunkowo ciasną kabinę pasażerską, być może budzi pewne zastrzeżenia w kwestii jakości i nie jest tak technologicznie rozwinięta, jak konkurenci, nie da się nią nie zauroczyć. Uwielbiam sposób, w jaki się prezentuje na drodze. Przekonuje mnie precyzyjne prowadzenie "jak po sznurku". A do tego po prostu cenię jej charakter. Niezaprzeczalny i mocny.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Alfa Romeo Giulia 2.0 GME Turbo 280 KM AT8 Q4 – dane techniczne:

  • Silnik: R4, wtrysk bezpośredni, benzyna
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 280 KM przy 5250 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 2250 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 240 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,5 litra
  • Rodzaj napędu: na cztery koła
  • Długość: 4643 mm
  • Szerokość: 2024 mm
  • Wysokość: 1450 mm
  • Rozstaw osi: 2820 mm
  • Pojemność bagażnika: 480 litrów
  • Masa własna: 1530 kg
  • Cena: od 230 000 zł

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Moto
Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?
16 maja 2024

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?
16 maja 2024

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać
15 maja 2024

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych
15 maja 2024

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne
14 maja 2024

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?
14 maja 2024

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę
13 maja 2024

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów
13 maja 2024

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji
12 maja 2024

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany
10 maja 2024

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

pokaż więcej
Proszę czekać...