Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack / Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem / Kuba Brzeziński / Infor

Test Peugeota 2008 PureTech EAT8 to takie trochę moje pożegnanie z wersją sprzed liftingu. Miłe to było pożegnanie? W jego czasie zwróciłem uwagę na ślady pazurów. Te były praktycznie wszędzie. I dobrze! Bardzo dobrze nawet.

rozwiń >

Peugeot 2008 to stylowy mieszczuch. Francuski szyk może się podobać

Mały SUV Peugeota jest mocno... pokiereszowany. Praktycznie na całej karoserii ma ślady po pazurach lwa. Te pojawiają się w kształcie przednich LED-ów do jazdy dziennej, ale i tylnych świateł. Wcięcie w talii? To ewidentnie wynik częstych ucieczek przed drapieżnikiem... Oczywiście wcześniejszych kilka zdań to wynik żartobliwego przedstawienia nadwozia 2008. Jeżeli o tym aucie mam powiedzieć coś na serio, to muszę przyznać, że wygląda naprawdę dobrze. I to nawet w wersji polakierowanej na szaro. Pomimo spokojnej tonacji, SUV jest szykowny i efektowny.

Tyle że zarówno o wyglądzie nadwozia, jak i kabiny pasażerskiej miałem okazję już opowiadać. W końcu testowałem kilka dwa tysiące ósemek. Jeździłem zarówno taką o mocy 155 koni, jak i elektryczną. Dlatego dla przypomnienia dodaję linki do materiałów poniżej.

Test Peugeota 2008. To model sprzed liftingu

W tym teście skupiłem się tak naprawdę na dwóch rzeczach. Po pierwsze na "bazowym" benzyniaku. Po drugie na fakcie, iż możliwość zakupu tego auta, to tak naprawdę ostatni dzwonek. Na belce startowej czeka już bowiem model po liftingu. Wkrótce to on zastąpi testowane przeze mnie auto w salonach sprzedaży.

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

Zacznijmy jednak od początku. Pod geometryczną maską testowego Peugeota 2008 pracował silnik PureTech. Doładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa, trzy cylindry i pojemność wynosząca 1200 cm3 (no może bez jednego centymetra sześciennego). Tyle że wartości te są świetnie znane fanom Peugeota, ale nie tylko. Motor jest montowany również w Citroenach czy niedługo także Oplach. Konstrukcja jest oferowana od roku 2012. Ma już zatem ponad dekadę. Mimo wszystko nadal spisuje się wyśmienicie. Jak na trzycylindrowca, gwarantuje dobrą kulturę pracy podczas miejskiej eksploatacji, a do tego nie generuje nadmiaru wibracji. Na tym jednak nie koniec, bo jest też całkiem dynamiczna.

Ważne

Silnik PureTech 130 spod maski Peugeota 2008 staje się hałaśliwy, ale głównie w trasie, gdy potrzebujecie skorzystać z pełni jego możliwości. Wtedy pojawia się mocno charakterystyczny dźwięk pracy 3-cylindrowego benzyniaka. Ten zawsze przypomina mi ziemniaki, które gotują się w garnku z metalową przykrywką.

PureTech, 130 koni i 8-biegowy automat. To dobra konfiguracja?

Testowy 2008 osiągał pierwszą setkę w 9,2 sekundy. To na rynku małych SUV-ów dobry wynik. Mógłby być lepszy, gdyby producent zamiast 8-biegowej skrzyni automatycznej, sparował motor z manualem. Automat sprawnie utrzymuje silnik na maksymalnie wysokim biegu i pracuje z opóźnieniem. Przez to momentami autu brakuje mocy. "Dziury" nie są jednak przepastne. I wystarczy, że kierowca nauczy się z nimi żyć. Na kilka sekund przed wykonaniem manewru np. wyprzedzania warto rozdrażnić silnik. W tym celu trzeba na sekundę głębiej wcisnąć pedał gazu. To zmusi przekładnię do redukcji. Napęd będzie gotowy do wygenerowania większej mocy.

Silnik można też drażnić łopatkami zamontowanymi przy kierownicy. Tu jednak ciekawostka. Łopatki są wykonane z plastiku. Przed krytyką tego rozwiązania pamiętajcie jednak, że to SUV segmentu B. To nie auto luksusowe. Tu musieli wkroczyć do akcji księgowi. A przecież w zamian samochód posiada elegancki selektor skrzyni biegów.

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

Ile spalał testowy Peugeot 2008 PureTech 130 EAT8?

Silnik 1.2 PureTech sprawnie napędza 2008. A do tego okazuje się oszczędny. Podczas jazdy testowej w cyklu mieszanym SUV spalał 7,5 litra benzyny. Jestem więcej niż pewny, że wynik ten można skutecznie zbić. Wystarczy nieco ostrożniej ode mnie naciskać pedał gazu. Jestem też przekonany, że podczas spokojnej jazdy w trasie spalanie spokojnie da się utrzymać na poziomie nieco ponad 5 litrów. Bo ta jednostka napędowa naprawdę potrafi być oszczędna. O czym przekonałem się podczas testu modelu 308. Link do materiału z jazdy zamieszczam poniżej.

Tylko czy 7,5 litra na setkę w cyklu mieszanym to mało jak na takiego SUV-a? Moim zdaniem wynik jest więcej niż wystarczający. Nie wydaje mi się, żeby potencjalny właściciel miał wielkie powody do przysłowiowego kręcenia nosem. Szczególnie że dla przykładu w 110-konnym Volkswagenie T-Crossie 1.0 TSI wynik może być spokojnie o 2 litry wyższy. Niska pojemność i 3 cylindry nie zawsze oznaczają bowiem jazdę na kropelce.

Czy warto kupić Peugeota 2008 Allure Pack przed liftingiem?

Nowy Peugeot 2008 powoli staje się starym 2008. Model został zaprezentowany w roku 2019. Cztery lata od premiery to idealnym moment na zaoferowanie liftingu. I Peugeot to właśnie robi. Salony opublikowały pierwsze cenniki wersji po modernizacji. "Stara" nadal jest jednak sprzedawana. Czy warto ją kupić, czy lepiej poczekać na produkcję wersji FL? Odrobina botoksu tu i tam sprawiła, że nowy 2008 prezentuje się dużo nowocześniej. Tyle że "staremu" stylistycznie nadal niewiele brakuje. A do tego okazuje się tańszy i w tym samym czasie nieco lepiej wyposażony. Egzemplarz testowy zostanie wyceniony na kwotę startującą od 130 600 zł. To jedyna dostępna aktualnie wersja.

Mówiąc o egzemplarzu testowym mam na myśli model Allure Pack. Peugeot doinwestował jednak auto. Na liście wyposażenia pojawia się nawigacja satelitarna, podgrzewane przednie fotele, bezkluczykowy system dostępu do pojazdu i systemy asystujące kierowcy. Przez to cena SUV-a wzrosła do 139 200 zł. To jednak nadal suma znośna. To kwota, do której przyzwyczaił nas nie tylko Peugeot, ale również modele konkurencyjne.

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8 – podsumowanie:

Umiera król, niech żyje król? Być może i tak. Tyle że w przypadku Peugeota 2008 odchodzenie wersji przedliftingowej nadal można świętować. Świetnie wygląda i oferuje przyzwoitą cenę. A do tego pewnie jest dużo szybciej dostępna z poziomu salonu sprzedaży od modelu po modernizacji. To już z kolei pachnie naprawdę dobrą ofertą. Tym bardziej że mimo czterech lat na rynku, samochód nie zestarzał się jakoś specjalnie. Ma też asa w rękawie. Za jego małą kierownicą i przed trójwymiarowymi zegarami kierowca poczuje się dobrze. Każdy kierowca – i ten mniej, i nieco bardziej wymagający.

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8 – dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Długość: 4300 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1530 mm
  • Rozstaw osi: 2605 mm
  • Pojemność bagażnika: 434/1467 litrów
  • Masa własna: 1205 kg
  • Cena: od 130 600 zł

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

 

Moto
Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację
03 wrz 2024

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa
03 wrz 2024

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]
02 wrz 2024

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu
01 wrz 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?
30 sie 2024

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok
29 sie 2024

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Warszawie 3 lutego 2025 r.? Radni zadecydują już w najbliższy czwartek
28 sie 2024

W czwartek, 29 sierpnia warszawscy radni mają zadecydować, czy strefa płatnego parkowania niestrzeżonego w Warszawie zostanie rozszerzona. Zgodnie z projektem ustawy, rozszerzenie granic strefy płatnego parkowania niestrzeżonego ma nastąpić 3 lutego 2025 r. 

QUIZ Dopasuj model do marki samochodu. 12/12 tylko dla fanów motoryzacji
28 sie 2024
Dopasujesz poprawnie model do marki? Pytania dotyczą także modeli i marek, które już nie są produkowane.
10 września 2024 r. wielkie zmiany dla kierowców. Chodzi o prawo jazdy
28 sie 2024

10 września 2024 r. wejdą w życie wielkie zmiany dla kierowców. Chodzi o zatrzymanie prawa jazdy. Czego konkretnie będą dotyczyły zmiany? Jakie rozwiązania wejdą w życie w pierwszej połowie września? Sprawdź szczegóły.

Konfiskata samochodu i mandat za brak OC. Na to muszą uważać kierowcy
29 sie 2024

Kierowcy muszą uważać na szereg przepisów drogowych. Wysokość mandatów znacząco wzrosła już od 2022 roku. Jednak to nie wszystko. Bowiem w 2024 roku zostały wprowadzone kolejne ważne zmiany. W niektórych sytuacjach sąd może podjąć decyzję o przepadku auta. Na co należy uważać, by nie dopuścić do takiej sytuacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...