REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi A3 Limousine

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Koncern Audi zorganizował 2-3 września w Polsce konferencję, na której zaprezentowany został nowy model niemieckiej marki – A3 Limousine. Oto wrażenia z pierwszych jazd testowych.

Audi A3 Limousine - mała limuzyna

Urokliwe tereny okolic Morąga stały się miejscem do przedstawienia szerokiemu gronu polskich dziennikarzy motoryzacyjnych nowego auta na naszym rynku jakim jest Audi A3 Limousine. Już sam dojazd na miejsce spotkania jakim był Hotel Młyn Klekotki, pozwolił jasno stwierdzić, że wąskie i bardzo kręte drogi będą świetną okazją do szybkiej analizy pracy zawieszenia oraz układu kierowniczego nowego modelu. Możliwości silników można było natomiast ocenić na pobliskiej drodze ekspresowej. Dziennikarze mogli przetestować nowe Audi A3 z jednym z trzech silników – 1.4 TFSI 140 KM, 1.8 TFSI 180 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. W naszym przypadku wybór padł na najmocniejszą wersję czyli 1.8 TFSI 180 KM, która dysponowała skrzynią S-tronic oraz bogatym wyposażeniem.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 Limousine - opis modelu i ceny

Audi A3 Limousine: nadwozie

Nowe Audi A3 Limousine może się podobać za sprawą bardzo proporcjonalnego nadwozia. Mimo że sedan pojawił się jako ostatni w gamie modelu A3, jego sylwetka jest bardzo zgrabna, a w prezentowanej wersji S-line, wzbogaconej m.in. o 19-calowe koła, nad wyraz dynamiczna.

Mimo bardzo dużego podobieństwa do starszych braci, odmiana Limousine nie ma praktycznie żadnego elementu karoserii wspólnego ze starszymi wersami A3 - hatchback i Sportback (poza lusterkami). Od tego drugiego jest szersza o 11 mm. Co więcej auto wyróżnia się także przednimi reflektorami wykonanymi w pełni w technologii LED (opcja). Krwisto-czerwony lakier, agresywnie stylizowane zderzaki i lakierowana na czarno atrapa chłodnicy tworzą naprawdę ciekawy efekt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A3 Limousine: wnętrze

We wnętrzu nowego A3 Limousine zmiany są mniej widoczne, o ile siedzimy z przodu. Istotne przeobrażenia zaszły w tylnej części kabiny. Miejsca dla pasażerów kanapy jest wystarczająco dużo, o ile nie mają oni więcej niż 185 cm wzrostu. Wyższe osoby będą dotykały głową tylnego słupka. Rozstaw osi wynoszący 2640 mm jest identyczny jak w przypadku Sportbacka ( i większy o prawie 3cm niż w pierwszym Audi A4), ale niżej poprowadzona linia dachu sprawia, że miejsca nad głową jest mniej niż wersji 5-drzwiowej. Na tle największego konkurenta Audi A3, Mercedesa CLA, sedan z Ingolstadt jest jednak bardziej komfortowy. Nowa wersja nadwozia modelu A3 pozwala przewieźć także sporo więcej bagaży niż dwie pozostałe jego odmiany. Bagażnik A3 Limousine ma pojemność 425 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy nawet 880 litrów.

Zobacz też: Audi A3 bezpieczne na pięć gwiazdek

Audi A3 Limousine: komfort jazdy

Wrażenia wizualne były wystarczającym motorem do błyskawicznego zajęcia miejsca za kierownicą auta. Pierwsze kilometry pokonane po naprawdę wyboistej jezdni pozwoliły pozytywnie ocenić pracę zwieszenia nowego Audi A3 Limousine. Nawet 19-calowe koła z nisko profilowymi oponami nie wpłynęły negatywnie na komfort jazdy. Tylko naprawdę potężne nierówności na drodze były odczuwalne. Ogólny komfort i cicha praca zawieszenia Audi A3 Limousine pozytywnie mnie zaskoczyły. Tym bardziej, że do Audi przesiadłem się z Mercedesa CLA 200, który na obniżonym zawieszeniu był nieco za twardy.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Audi A3 Limousine: układ kierowniczy

Układ kierowniczy zapewnia niezłe czucie drogi i nie przenosi drgań powstałych na styku opon z nawierzchnią. Kierownica jest bardzo mała i dodatkowo spłaszczona u dołu co ma nawiązywać do rozwiązań stosowanych w motosporcie. W testowanym egzemplarzu zabrakło zawieszenia Audi magnetic ride, które pozwala na regulację skali tłumienia amortyzatorów oraz zmianę pracy układu kierowniczego na bardziej bezpośrednią. Jednak nawet klasyczne amortyzatory pozwalają na szybkie pokonywanie zakrętów. Podsterowność pojawia się późno, a moment jej nadejścia jest łatwy do wyczucia.

Audi A3 Limousine: silnik 1.8 TFSI

Silnik 1.8 TFSI wyposażony we wtrysk hybrydowy (bezpośredni i pośredni) zapewnia autu bardzo dobre osiągi. Nowe Audi A3 przyspiesza dzięki niemu 0-100 km/h w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W czasie testów spalanie kształtowało się na poziomie 8,8-9,3 l na 100 km przy czym tempo jazdy było bardzo zróżnicowane. Z jednostką bardzo dobrze współpracuje skrzynia dwusprzęgłowa S-tronic. Biegi zmienia szybko (zwłaszcza w trybie Dynamic) i dodatkowo wyposażona jest w tryb biegu jałowego. Mało rasowy jest tylko metaliczny dźwięk silnika w górnym zakresie obrotów. Moc i dynamika pozwala jednak na bezstresowe wyprzedzanie nawet dużych ciężarówek, a świetne wyciszenie wnętrza zapewnia komfort i wysoki spokój pasażerów w trakcie jazdy.

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

Audi A3 Limousine: wyposażenie

Wyposażenie testowego egzemplarza było bardzo bogate. Wręcz obowiązkowym jego elementem wydaje się być 14-głośnikowy system audio firmy Bang&Olufsen, który generuje łączną moc 705 Watów. Dźwięk jest czysty i pozwala na nowo napawać się ulubionymi utworami muzycznymi. Nowe Audi A3 Limousine posiada także rozbudowany wachlarz systemów zapobiegających kolizji i wyraźnie podnoszących poziom bezpieczeństwa. Wśród nich warto wymienić Audi side assist (monitoruje martwe pole), Audi active lane assist (asystent toru jazdy) czy aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości od innych aut. Całością zarządza układ Audi pre sense, który spaja funkcje ESP z innymi systemami auta i przewidując np. nieuchronną kolizję albo sam zatrzymuje auto, albo jeśli nie ma to szans, napina pasy i przygotowuje pasażerów do zderzenia.

Audi A3 Limousine: opinia

Nowe Audi A3 Limousine prezentuje się naprawdę dobrze. Elegancka sylwetka w połączeniu z nowoczesnymi technologiami wyrażającymi się poprzez układ napędowy oraz systemy bezpieczeństwa może oczarować wiele osób. Pakowny bagażnik zainteresuje zapewne większe rodziny. Szkoda tylko, że najtańsze Audi A3 Limousine kosztuje 99 700 zł. Cena egzemplarza testowego to już wydatek ponad 200 tys. zł. Wysoką cenę można jednak obejść korzystając z nowoczesnego i innowacyjnego systemu kredytowania auta. Szczegóły poznacie jednak u autoryzowanych dilerów Audi.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Audi A3 Limousine
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine tył
Audi A3 Limousine bok
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine fotel kierowcy
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine tylna kanapa
Audi A3 Limousine kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine system multimedialny
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine zegary
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA