REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi A3 Limousine

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Koncern Audi zorganizował 2-3 września w Polsce konferencję, na której zaprezentowany został nowy model niemieckiej marki – A3 Limousine. Oto wrażenia z pierwszych jazd testowych.

Audi A3 Limousine - mała limuzyna

Urokliwe tereny okolic Morąga stały się miejscem do przedstawienia szerokiemu gronu polskich dziennikarzy motoryzacyjnych nowego auta na naszym rynku jakim jest Audi A3 Limousine. Już sam dojazd na miejsce spotkania jakim był Hotel Młyn Klekotki, pozwolił jasno stwierdzić, że wąskie i bardzo kręte drogi będą świetną okazją do szybkiej analizy pracy zawieszenia oraz układu kierowniczego nowego modelu. Możliwości silników można było natomiast ocenić na pobliskiej drodze ekspresowej. Dziennikarze mogli przetestować nowe Audi A3 z jednym z trzech silników – 1.4 TFSI 140 KM, 1.8 TFSI 180 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. W naszym przypadku wybór padł na najmocniejszą wersję czyli 1.8 TFSI 180 KM, która dysponowała skrzynią S-tronic oraz bogatym wyposażeniem.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 Limousine - opis modelu i ceny

Audi A3 Limousine: nadwozie

Nowe Audi A3 Limousine może się podobać za sprawą bardzo proporcjonalnego nadwozia. Mimo że sedan pojawił się jako ostatni w gamie modelu A3, jego sylwetka jest bardzo zgrabna, a w prezentowanej wersji S-line, wzbogaconej m.in. o 19-calowe koła, nad wyraz dynamiczna.

Mimo bardzo dużego podobieństwa do starszych braci, odmiana Limousine nie ma praktycznie żadnego elementu karoserii wspólnego ze starszymi wersami A3 - hatchback i Sportback (poza lusterkami). Od tego drugiego jest szersza o 11 mm. Co więcej auto wyróżnia się także przednimi reflektorami wykonanymi w pełni w technologii LED (opcja). Krwisto-czerwony lakier, agresywnie stylizowane zderzaki i lakierowana na czarno atrapa chłodnicy tworzą naprawdę ciekawy efekt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A3 Limousine: wnętrze

We wnętrzu nowego A3 Limousine zmiany są mniej widoczne, o ile siedzimy z przodu. Istotne przeobrażenia zaszły w tylnej części kabiny. Miejsca dla pasażerów kanapy jest wystarczająco dużo, o ile nie mają oni więcej niż 185 cm wzrostu. Wyższe osoby będą dotykały głową tylnego słupka. Rozstaw osi wynoszący 2640 mm jest identyczny jak w przypadku Sportbacka ( i większy o prawie 3cm niż w pierwszym Audi A4), ale niżej poprowadzona linia dachu sprawia, że miejsca nad głową jest mniej niż wersji 5-drzwiowej. Na tle największego konkurenta Audi A3, Mercedesa CLA, sedan z Ingolstadt jest jednak bardziej komfortowy. Nowa wersja nadwozia modelu A3 pozwala przewieźć także sporo więcej bagaży niż dwie pozostałe jego odmiany. Bagażnik A3 Limousine ma pojemność 425 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy nawet 880 litrów.

Zobacz też: Audi A3 bezpieczne na pięć gwiazdek

Audi A3 Limousine: komfort jazdy

Wrażenia wizualne były wystarczającym motorem do błyskawicznego zajęcia miejsca za kierownicą auta. Pierwsze kilometry pokonane po naprawdę wyboistej jezdni pozwoliły pozytywnie ocenić pracę zwieszenia nowego Audi A3 Limousine. Nawet 19-calowe koła z nisko profilowymi oponami nie wpłynęły negatywnie na komfort jazdy. Tylko naprawdę potężne nierówności na drodze były odczuwalne. Ogólny komfort i cicha praca zawieszenia Audi A3 Limousine pozytywnie mnie zaskoczyły. Tym bardziej, że do Audi przesiadłem się z Mercedesa CLA 200, który na obniżonym zawieszeniu był nieco za twardy.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Audi A3 Limousine: układ kierowniczy

Układ kierowniczy zapewnia niezłe czucie drogi i nie przenosi drgań powstałych na styku opon z nawierzchnią. Kierownica jest bardzo mała i dodatkowo spłaszczona u dołu co ma nawiązywać do rozwiązań stosowanych w motosporcie. W testowanym egzemplarzu zabrakło zawieszenia Audi magnetic ride, które pozwala na regulację skali tłumienia amortyzatorów oraz zmianę pracy układu kierowniczego na bardziej bezpośrednią. Jednak nawet klasyczne amortyzatory pozwalają na szybkie pokonywanie zakrętów. Podsterowność pojawia się późno, a moment jej nadejścia jest łatwy do wyczucia.

Audi A3 Limousine: silnik 1.8 TFSI

Silnik 1.8 TFSI wyposażony we wtrysk hybrydowy (bezpośredni i pośredni) zapewnia autu bardzo dobre osiągi. Nowe Audi A3 przyspiesza dzięki niemu 0-100 km/h w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W czasie testów spalanie kształtowało się na poziomie 8,8-9,3 l na 100 km przy czym tempo jazdy było bardzo zróżnicowane. Z jednostką bardzo dobrze współpracuje skrzynia dwusprzęgłowa S-tronic. Biegi zmienia szybko (zwłaszcza w trybie Dynamic) i dodatkowo wyposażona jest w tryb biegu jałowego. Mało rasowy jest tylko metaliczny dźwięk silnika w górnym zakresie obrotów. Moc i dynamika pozwala jednak na bezstresowe wyprzedzanie nawet dużych ciężarówek, a świetne wyciszenie wnętrza zapewnia komfort i wysoki spokój pasażerów w trakcie jazdy.

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

Audi A3 Limousine: wyposażenie

Wyposażenie testowego egzemplarza było bardzo bogate. Wręcz obowiązkowym jego elementem wydaje się być 14-głośnikowy system audio firmy Bang&Olufsen, który generuje łączną moc 705 Watów. Dźwięk jest czysty i pozwala na nowo napawać się ulubionymi utworami muzycznymi. Nowe Audi A3 Limousine posiada także rozbudowany wachlarz systemów zapobiegających kolizji i wyraźnie podnoszących poziom bezpieczeństwa. Wśród nich warto wymienić Audi side assist (monitoruje martwe pole), Audi active lane assist (asystent toru jazdy) czy aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości od innych aut. Całością zarządza układ Audi pre sense, który spaja funkcje ESP z innymi systemami auta i przewidując np. nieuchronną kolizję albo sam zatrzymuje auto, albo jeśli nie ma to szans, napina pasy i przygotowuje pasażerów do zderzenia.

Audi A3 Limousine: opinia

Nowe Audi A3 Limousine prezentuje się naprawdę dobrze. Elegancka sylwetka w połączeniu z nowoczesnymi technologiami wyrażającymi się poprzez układ napędowy oraz systemy bezpieczeństwa może oczarować wiele osób. Pakowny bagażnik zainteresuje zapewne większe rodziny. Szkoda tylko, że najtańsze Audi A3 Limousine kosztuje 99 700 zł. Cena egzemplarza testowego to już wydatek ponad 200 tys. zł. Wysoką cenę można jednak obejść korzystając z nowoczesnego i innowacyjnego systemu kredytowania auta. Szczegóły poznacie jednak u autoryzowanych dilerów Audi.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Audi A3 Limousine
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine tył
Audi A3 Limousine bok
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine fotel kierowcy
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine tylna kanapa
Audi A3 Limousine kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine system multimedialny
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine zegary
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA