REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Wzniesienie nie pozwala ocenić czy na przeciwległym pasie znajduje się pojazd oraz w jakiej jest on odległości od naszego auta. Dlatego bezwzględnie stosujmy się do zakazu wyprzedzania.
Wzniesienie nie pozwala ocenić czy na przeciwległym pasie znajduje się pojazd oraz w jakiej jest on odległości od naszego auta. Dlatego bezwzględnie stosujmy się do zakazu wyprzedzania.

REKLAMA

REKLAMA

Wyprzedzanie aut przed wzniesieniem to kompletny brak rozsądku oraz skrajne narażanie innych osób na śmierć bądź kalectwo. Co za to grozi? Czemu dochodzi do tego typu zdarzeń?

Wypadki drogowe w Polsce na przestrzeni lat

Zarówno liczba wypadków samochodowych jak i osób, które poniosły w nich śmierć z każdym rokiem maleje. Nadal jednak jesteśmy w ogonie Europy pod względem poziomu bezpieczeństwa na drogach.

REKLAMA

1989 rok 2001 rok  2006 rok 2012 rok
liczba wypadków  46 338 53 799 46 876 37 046
liczba zabitych 6 724 5534 5 243 3 571

tab. Wypadki drogowe w Polsce, oprac. Kamil Fraszkiewicz, źródło: Policja

Największy problem dla polskich kierowców stanowi respektowanie ograniczeń prędkości oraz zachowanie pierwszeństwa przejazdu. Najtragiczniejsze w skutkach są bowiem zderzenia czołowe i boczne pojazdów spowodowane nadmierną brawurą i brakiem szacunku dla innych kierowców na drodze. Także nadmierny pośpiech niejednokrotnie przyczynia się do ludzkich tragedii.

Zderzenie czołowe - zabici i ranni

Zderzenie czołowe jest szczególnie niebezpiecznym rodzajem kolizji drogowej, bowiem najczęściej następuję przy dużej prędkości obu pojazdów. Wyjątkowo niskie szanse na przeżycie mają osoby, które uczestniczą w zderzeniu aut na zakręcie lub na wzniesieniu. W tym drugim przypadku bardzo często kierowca poprawnie jadący autem, nie ma nawet szans na jakąkolwiek reakcję obronną, bowiem po prostu nie widzi nadjeżdżającego z naprzeciwka pirata drogowego. Skrajna  lekkomyślność, głupota i brak zdrowego rozsądku sprawia, że osoba łamiąca przepisy ruchu drogowego przyczynia się bezpośrednio do śmierci bądź ciężkich obrażeń osób trzecich. Skoro popełnia wykroczenie w sposób umyślny to moim zdaniem powinien być traktowany przez sąd jako przestępca, a wyrok stanowić powinien zasłużoną karę.

Wyprzedzanie "pod górkę" - przyczyny

Są oczywiście sytuacje, w których kierujący autem wyprzedza inny pojazdu nie zdając sobie sprawy, że wykonuje manewr tuż przed wzniesieniem. Brak oznaczeń na drodze w postaci ciągłych linii, czy złe warunki pogodowe (zamieć śnieżna) uniemożliwiają prawidłową ocenę sytuacji. Zanim jednak przystąpimy do manewru wyprzedzania musimy być na 100% pewni, że możemy go rozpocząć i zakończyć w sposób bezpieczny. Jeśli mamy co do tego wątpliwości, to nie mamy też prawa podejmować się próby wyprzedzania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyprzedzanie przed wzniesieniem  - mandat

Przepisy ruchu drogowego wyraźnie zakazują wyprzedzania innego pojazdu silnikowego przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia. Nierespektowanie ich zapisów grozi mandatem karnym w wysokości 300 zł oraz 5 punktami karnymi. Swoją drogą taki mandat to najlepsza rzecz jaka może spotkać takiego kierowcę. Gorzej jeśli swoim zachowaniem doprowadziłby do czyjejś tragedii. Pamiętajmy o tym, że na drodze są inne osoby, które po prostu chcą bezpiecznie dojechać do celu swojej podróży. Mają one rodziny i konkretne plany na przyszłość. Nie pozbawmy ich tego swoją chwilową lekkomyślnością czy pośpiechem.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA