Przejazd kolejowy z zaporami: czy trzeba się zatrzymać?
REKLAMA
REKLAMA
Przejazd kolejowy z zaporami może działać na zasadzie automatycznej - gdy pociąg znajdzie się w określonej odległości od skrzyżowania, ewentualnie być sterowany przez przypisanego mu dróżnika. Jak zachować się na nim? Podstawą jest zachowanie rozwagi i ostrożności. Kierowca powinien bowiem wiedzieć, że różnice mas sprawiają iż w czasie ewentualnego spotkania samochód - i jego pasażerowie - nie będzie miał dużych szans z pociągiem.
REKLAMA
Przejazd kolejowy z zaporami: kiedy trzeba się zatrzymać?
- przede wszystkim wtedy, gdy zapory są zamknięte,
- jeżeli są półzapory, pod żadnym pozorem nie wolno przejeżdżać między nimi,
- nie można też wjechać na przejazd kolejowy w takim przypadku, w którym zapory:
- nie są w pełni podniesione - bo ich podniesienie nie zakończyło się (nie przestały migać światła ostrzegawcze i nie przestał być słyszalny sygnał ostrzegawczy),
- zaczęły się opuszczać (włączyły się światła ostrzegawcze i sygnał dźwiękowy),
- gdy zapory lub półzapory są otwarte, ale po drugiej stronie przejazdu nie ma możliwości kontynuowania jazdy.
Przejazd kolejowy z zaporami - o czym pamiętać?
- nawet jeżeli zapory są otwarte, zachowaj szczególną ostrożność podczas jazdy prze torowisko,
- upewnij się, że nie zbliża się pociąg, a wjechanie na tory jest bezpieczne,
- pamiętaj o tym, że zapory mogą ulec uszkodzeniu, ewentualnie może zadziałać czynnik ludzki,
- ostrożność jest o tyle kluczowa, że w zderzeniu z pociągiem ani auto, ani jego pasażerowie nie mają szans,
- nigdy i pod żadnym pozorem nie zatrzymuj samochodu na przejeździe lub 10 metrów od niego,
- nigdy nie wyprzedzaj na przejeździe, to przeczy zasadzie zachowania ostrożności.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA