REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zredukować liczbę punktów karnych? Kiedy, gdzie i za ile można to zrobić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Aby nie stracić prawa jazdy warto zredukować liczbę punktów karnych. Można to zrobić raz na 6 miesięcy. Fot. Fotolia
Aby nie stracić prawa jazdy warto zredukować liczbę punktów karnych. Można to zrobić raz na 6 miesięcy. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Redukcja punktów karnych to czasem jedyne wyjście, aby zachować prawo jazdy. Podpowiadamy jak to zrobić i jakie są koszty tego zabiegu.

Stare przepisy i nowe przepisy czyli porządek po polsku

Liczne kontrole drogowe oraz coraz gęstsza sieć fotoradarów sprawiają, że kierowca, który nie zawsze respektuje przepisy kodeksu drogowego może szybko uzbierać dopuszczalną liczbę punktów karnych. Osoby, które przekroczą granicę 24 punktów karnych wg starych przepisów powinny utracić prawo jazdy. Spore zamieszanie wywołały jednak nowe przepisy, które miały wejść w życie 19 stycznia 2013 roku. Wg nich po przekroczeniu limitu 24 punktów karnych, kierowca ma być wysłany na specjalny kurs reedukacyjny (nie jest to egzamin) i po jego ukończeniu zachowuje prawo jazdy. Nie może jednak przekroczyć ponownie limitu 24 punktów karnych przez okres 5 lat. Przepisy te jednak nie weszły w życie w związku z nie funkcjonującą prawidłowo Centralną Ewidencją Kierowców. W związku z tym, do 4 stycznia 2016 roku, obowiązują stare przepisy. Co to oznacza?

REKLAMA

Zobacz też: Nieprawdziwy mandat od ITD – jak go rozpoznać?

Jeśli kierowca uzbiera 24 punkty karne to na mocy artykuły 135 starej ustawy prawa o ruchu drogowym Policjant zatrzyma mu prawo jazdy, a Komenda Wojewódzka przekaże sprawę do Starosty. Ten skieruje kierowcę na egzamin państwowy i jeśli jego wynik będzie pozytywny to prawo jazdy zostanie oddane właścicielowi.

Redukcja punktów karnych: raz na 6 miesięcy

Aby uniknąć ponownego zdawania egzaminu na prawo jazdy warto zredukować punkty karne. Czynność taką można wykonać raz na pół roku w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego. Szkolenie przeprowadzane przez WORD pozwala zredukować 6 najstarszych punktów karnych z naszego konta. Zostają one anulowane wraz z chwilą ukończenia kursu.

Zobacz też: Przekroczony limit 24 punktów karnych - nie stracisz prawa jazdy!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmniejszenie liczby punktów karnych - koszty

W zależności od regionu Polski koszt szkolenia redukującego liczbę punków karnych jest różny. W Warszawie aby zredukować 6 punktów karnych trzeba uiścić opłatę w wysokości 350 zł.  Kurs trwa 6 godzin, jednak o jego terminie musimy się dowiedzieć we własnym zakresie. Odbywa się on co kilka dni i nie można na niego przyjść dowolnej chwili.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA