Nowy egzamin teoretyczny na prawo jazdy 2013 r.
REKLAMA
REKLAMA
Nowy egzamin teoretyczny na prawo jazdy 2013 r. - tylko jedna prawidłowa odpowiedź
REKLAMA
Nie wystarczy już wyuczyć się bazy 500 pytań na pamięć, iść i zdać. Niezbędna jest znajomość przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, budowy i obsługi pojazdu oraz techniki kierowania pojazdem. Oprócz tego, że pytania nie są już jawne to jeszcze jest ich dziesięć razy więcej!! Jest jednak i dobra wiadomość: test wielokrotnego wyboru został zastąpiony testem jednokrotnego wyboru. Oznacza to, że każde pytanie ma tylko jedną prawidłową odpowiedź.
REKLAMA
Zobacz też: Jazda samochodem po zdaniu egzaminu, ale przed otrzymaniem dokumentu?
Egzamin teoretyczny odbywa się z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ośrodka egzaminowania. Pytania składają się ze scenariuszy, wizualizacji i opisów. Każdy test zawiera 32 pytania. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymuje się od 1 do 3 punktów, w zależności od poziomu znaczenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pierwsza część testu to pytania z wiedzy podstawowej- jest ich 20, kolejne 12 to pytania z wiedzy specjalistycznej w zakresie zdawanej kategorii prawa jazdy.
Kandydat na kierowcę musi wskazać, przy użyciu urządzenia egzaminacyjnego, jedną prawidłową odpowiedź. W pierwszych 20 pytaniach jest to odpowiedź TAK lub NIE, w pozostałych 12 A,B lub C.
Część teoretyczna egzaminu państwowego trwa nie dłużej niż 25 minut.
Zobacz też: Prawo jazdy na motocykl - manewry na egzaminie
Nowy egzamin teoretyczny na prawo jazdy 2013 r. - jak można poprawiać odpowiedzi?
Wprawdzie można poprawiać udzielone odpowiedzi, ale jedynie do momentu zatwierdzenia odpowiedzi przez przejście do następnego pytania lub do momentu upływu czasu przewidzianego na udzielenie odpowiedzi. Nie ma możliwości powrotu do wcześniejszych pytań! Niewskazanie żadnej odpowiedzi jest równoznaczne z udzieleniem niewłaściwej odpowiedzi na zadane pytanie i otrzymaniem 0 punktów. W razie wątpliwości warto więc zaznaczyć jakąkolwiek odpowiedź niż nie zaznaczyć jej wcale
Suma punktów możliwych do uzyskania z części teoretycznej egzaminu państwowego wynosi 74, a wynik pozytywny uzyskuje się w przypadku zebrania co najmniej 68 punktów. Ilość uzyskanych punktów oraz wynik egzaminu zostaną wyświetlone na monitorze po zakończeniu testu
Jakie pytania sprawiają najwięcej trudności? Te dotyczące budowy i obsługi pojazdu: ABS, ESP, zapłon samoczynny to zwroty spędzające sen z powiek zwłaszcza płci żeńskiej. Czy są to informacje potrzebne czy nie, oceńcie sami. Ale trzeba przyznać, że widok Pani siłującej się z otwarciem maski swojego samochodu bez wcześniejszego zwolnienia blokady wewnątrz auta i do tego nie od tej strony (a od strony przedniej szyby) daje do myślenia
Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.