Opony M+S. Co to oznacza?
REKLAMA
REKLAMA
- Opony M+S. Co to za oznaczenie?
- Opony M+S a 3PMSF. To to samo?
- Opony M+S to nie koniec. Są też AT i MT
Opony M+S. Co to za oznaczenie?
Zdarza się, że na ścianie bocznej opony letniej lub zimowej, pojawi się napis M+S lub M&S. Co to oznacza? To nic innego jak mud and snow, czyli błoto i śnieg. Takie oznaczenie na oponie przekazuje kierowcy jedną informację. Wskazuje na wyraźniej zarysowaną budowę bieżnika. Taki ślad nadaje się na luźniejsze nawierzchnie i pozwala na utrzymanie przyczepności na nich.
REKLAMA
Opony M+S a 3PMSF. To to samo?
Oznaczenie M+S i 3PMSF nie przekazują kierowcy tej samej informacji. I powody przemawiające za tym są tak naprawdę dwa. Konkretnie:
- Po pierwsze oznaczenie M+S w żaden sposób nie dotyczy czy też nie zmienia mieszanki gumowej. Jeżeli pojawia się na oponie letniej, mieszanka jest letnia. Gdy na zimowej, mieszanka jest zimowa. 3PMSF natomiast zawsze oznacza mieszankę zimową lub całoroczną, czyli bardziej miękką od letniej.
- Po drugie o ile oznaczenie 3PMSF (czyli trzy szczyty górskie i płatek śniegu) może się pojawić dopiero po uzyskaniu pozytywnego wyniku testów homologacyjnych, o tyle oznaczenie M+S jest nanoszone przez producenta na zasadzie dobrowolności. Nadawane jest bez testów homologacyjnych.
Opony M+S to nie koniec. Są też AT i MT
Poza oznaczeniem M+S na oponach pojawiają się też inne symbole wskazujące na budowę bieżnika. O jakich oznaczeniach mowa? Przykłady są dwa:
- Opony AT – litery AT to skrót od angielskich słów all terrain. Tzw. ateki to opony przeznaczone do samochodów terenowych. Posiadają bieżnik do użytku na trasie i w lekkim terenie, czyli tzw. bieżnik 50:50.
- Opony MT – litery MT to skrót od angielskich słów mud terrain. Tzw. emteki to opony przeznaczone do samochodów terenowych. Posiadają bieżnik do użytku w ciężkim terenie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.