Audi 80 B4: wymiana tulei dolnego przedniego wahacza
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od podniesienia auta z lewej strony lewarkiem, pamiętając o zabezpieczeniu koła klinem, aby uniknąć stoczenia się samochodu, podczas gdy będziemy odkręcać mocno zapieczone śruby, które niestety wymagają sporego wkładu siły. Po odkręceniu i zdjęciu koła skręcamy kierownicą w lewą stronę tak, abyśmy mieli swobodny dostęp. Teraz odkręcamy śrubę mocującą na sworzniu wahacza i 2 śruby mocujące wahacz. Dla ułatwienia zadania podpowiadamy, żeby w pierwszej kolejności zdjąć piastę sworznia a następnie dopiero wyciągnąć śruby mocujące wahacz.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymienić sworzeń wahacza w Audi 80 B4?
Zdemontowany wahacz możemy położyć przykładowo na stole, aby było nam łatwiej wyciągnąć tuleje. Tutaj niestety zadanie znacznie się wydłuża z powodu tulei, której wyciągnięcie możliwe jest za pomocą prasy hydraulicznej. Zakładając, że niestety takiej nie posiadamy możemy spróbować wykonać to zadanie przy pomocy domowego zestawu: młotek, rurka 36 mm i imadło.
Zobacz również: Honda Accord VII: wymiana sworzni górnego wahacza
Gdy już skompletujemy zestaw naprawczy należy przymocować wahacz w imadle, a następnie wybić tuleje ręcznie młotkiem. Mechanicy i producenci oczywiście nie będą zalecać takiego sposobu demontażu. W każdym razie jest to opcja dla tych, którzy chcą zrobić to sami.
REKLAMA
REKLAMA