REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana przednich piast w BMW E34 – Jak to zrobić

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rafał Sztoner
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Pozornie tego typu operacja może wydawać się trudna, jednak przy odrobinie chęci możemy dokonać jej sami.

Zaczynamy od przygotowania niezbędnych narzędzi:

REKLAMA

  • klucz imbusowy 6
  • klucz oczkowy 19mm
  • klucz płaski 10mm
  • klucz 46mm ( do nakrętki piasty)
  • śrubokręt płaski
  • młotek
  • ściągacz do piasty
  • szczotka druciana

Oczywiście rozpoczynamy działanie od podniesienia auta, zabezpieczając przy tym koło klinem aby auto się nie zsunęło i odkręcamy koło. W pierwszej kolejności odkręcamy zacisk kluczem 19mm, który zsuwamy delikatnie pomagając sobie młotkiem.

Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?

REKLAMA

Kluczem imbusowym odkręcamy tarcze. Pod warunkiem, że odkręcenie śruby tarczy nie sprawi problemu, samo zdjęcie tarczy powinno pójść bez większych przeszkód. Następnie za pomocą śrubokręta podważamy dekielek i zdejmujemy zabezpieczenie z nakrętki piasty.

Za pomocą klucza 46 odkręcamy śrubę mocującą piastę i zakładamy ściągacz. Możemy użyć ściągacza do kół pasowych lub dedykowanego zdejmowaniu piast. Różnicy w zasadzie między nimi nie ma ponieważ mamy tutaj bardzo dobry dostęp, więc możemy użyć każdego, który tylko nie jest za mały. Za pomocą klucza 10mm odkręcamy jeszcze 3 śruby mocujące osłonę tarczy i osłonę łożyska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przed założeniem nowych części powinniśmy dokładnie wyczyścić sworzeń piasty razem z czujnikiem ABS, który dodatkowo możemy wyczyścić szmatką z benzyną.

Nową osłonę łożyska musimy nabić za pomocą młotka i śrubokręta ponieważ próba ręcznego jej zamontowania będzie dość trudna ze względu na to, że te elementy są ciasno spasowane.

Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?

Osłonę tarczy i nową piastę zakładamy lekko dobijając młotkiem na sworzniu, po czym dokręcamy nakrętkę i zaginamy fartuch nowej nakrętki dla zabezpieczenia przed odkręceniem.

Założenie tarczy, zacisku i koła powinno pójść już gładko. Z drugą piastą postępujemy dokładnie tak samo. Szacowany czas na wykonanie tego zadania to maksymalnie 1 godzina pod warunkiem, że nic nam się nie uda popsuć.

Na koniec możemy wybrać się na małą jazdę próbna w celu sprawdzenia czy wszystko jest spasowane.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA