REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana przednich piast w BMW E34 – Jak to zrobić

Rafał Sztoner
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Pozornie tego typu operacja może wydawać się trudna, jednak przy odrobinie chęci możemy dokonać jej sami.

Zaczynamy od przygotowania niezbędnych narzędzi:

REKLAMA

  • klucz imbusowy 6
  • klucz oczkowy 19mm
  • klucz płaski 10mm
  • klucz 46mm ( do nakrętki piasty)
  • śrubokręt płaski
  • młotek
  • ściągacz do piasty
  • szczotka druciana

Oczywiście rozpoczynamy działanie od podniesienia auta, zabezpieczając przy tym koło klinem aby auto się nie zsunęło i odkręcamy koło. W pierwszej kolejności odkręcamy zacisk kluczem 19mm, który zsuwamy delikatnie pomagając sobie młotkiem.

Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?

REKLAMA

Kluczem imbusowym odkręcamy tarcze. Pod warunkiem, że odkręcenie śruby tarczy nie sprawi problemu, samo zdjęcie tarczy powinno pójść bez większych przeszkód. Następnie za pomocą śrubokręta podważamy dekielek i zdejmujemy zabezpieczenie z nakrętki piasty.

Za pomocą klucza 46 odkręcamy śrubę mocującą piastę i zakładamy ściągacz. Możemy użyć ściągacza do kół pasowych lub dedykowanego zdejmowaniu piast. Różnicy w zasadzie między nimi nie ma ponieważ mamy tutaj bardzo dobry dostęp, więc możemy użyć każdego, który tylko nie jest za mały. Za pomocą klucza 10mm odkręcamy jeszcze 3 śruby mocujące osłonę tarczy i osłonę łożyska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przed założeniem nowych części powinniśmy dokładnie wyczyścić sworzeń piasty razem z czujnikiem ABS, który dodatkowo możemy wyczyścić szmatką z benzyną.

Nową osłonę łożyska musimy nabić za pomocą młotka i śrubokręta ponieważ próba ręcznego jej zamontowania będzie dość trudna ze względu na to, że te elementy są ciasno spasowane.

Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?

Osłonę tarczy i nową piastę zakładamy lekko dobijając młotkiem na sworzniu, po czym dokręcamy nakrętkę i zaginamy fartuch nowej nakrętki dla zabezpieczenia przed odkręceniem.

Założenie tarczy, zacisku i koła powinno pójść już gładko. Z drugą piastą postępujemy dokładnie tak samo. Szacowany czas na wykonanie tego zadania to maksymalnie 1 godzina pod warunkiem, że nic nam się nie uda popsuć.

Na koniec możemy wybrać się na małą jazdę próbna w celu sprawdzenia czy wszystko jest spasowane.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA