REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Citroen AX: konserwacja dmuchawy nawiewu - krok po kroku

Robert Kuśpiel
Citroen AX: konserwacja dmuchawy nawiewu fot. Newspress
Citroen AX: konserwacja dmuchawy nawiewu fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak uporać się z głośnym działaniem dmuchawy nawiewu. Przeprowadzimy pełną konserwację dmuchawy nawiewu w Citroenie AX, dzięki czemu pozbędziemy się nieprzyjemnych dźwięków.

Oczywiście, żeby podjąć się jakiejkolwiek pracy, musimy mieć wymontowaną dmuchawę nawiewu z Citroena AX. Następnie demontujemy obudowę dmuchawy i rozwieramy nity, znajdujące się od dołu dmuchawy. Zamocowana jest na 2 blaszkach i kilku plastikowych zatrzaskach. Każdy z wyżej wymienionych elementów musimy delikatnie podważyć śrubokrętem. Robimy to na tyle delikatnie, żeby niczego nie połamać.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wyczyścić klimatyzację?

REKLAMA

Po takim zabiegu możemy wyjąć silnik nawiewu z wirnikiem z Citroena AX. Jeżeli się dokładniej przyjrzymy, okaże się, że musimy zdjąć wirnik. Uderzamy młotkiem w oś wirnika. Jednocześnie, pamiętamy o polewaniu elementów WD40. Kiedy zdemontujemy metalową obudowę trzymającą oś od dołu, ściągamy stożkową osłonę z miękkiego tworzywa, znajdującego się na końcu osi. Jeżeli ją ściągniemy, możemy wtedy zdjąć plastikową płytkę, do której zamocowane są szczotki i wysunąć wirnik silnika nawiewu.

Przystępujemy do czyszczenia wszystkich elementów dmuchawy i silnika nawiewu. Może się to okazać dosyć czasochłonne. Ważne jest, żeby każdy element był dobrze wyczyszczony. Przechodzimy do smarowania łożysk ślizgowych. W tym celu, polecamy smar, bądź olej silnikowy. Przestrzegamy przed używaniem WD40 do smarowania. Fakt, do rozpuszczania jest bardzo dobry, jednak, jeśli chodzi o walory smarne, posiada je, ale tylko na chwilę. Nie używamy również żadnych olejów spożywczych.

Jeżeli wyczyściliśmy i nasmarowaliśmy dokładnie wszystkie elementy dmuchawy nawiewu, możemy przystąpić do montażu. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dobrym dociśnięciu dolnej blachy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Naprawa 1, 2 i 3 biegu dmuchawy - Ford Focus Mk1

Najważniejsze to równo ją ustawić, żeby wirnik dmuchawy nawiewu był z każdej strony w takiej samej odległości od magnesów. Teraz musimy ją zacisnąć, co może być problematyczne. Najlepiej zrobić to, poprzez wstępne zagięcie jej młotkiem. Jeżeli mamy dostęp do spawarki, warto wykonać kilka łączeń punktowych dla pewności.

Możemy teraz złożyć całą dmuchawę nawiewu. W miejscu, w których były nity wykonujemy nowe za pomocą nitownicy. Pozostaje nam tylko zamontować dmuchawę do samochodu i sprawdzić jej działanie. Efektem powinna być sprawnie i cicho pracująca dmuchawa nawiewu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA