REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: jak przeprowadzić demontaż tylnego zderzaka?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA


Wbrew pozorom, demontaż tylnego zderzaka nie jest trudny. Jeżeli raz przeprowadzimy taką operację, kolejnym razem zrobimy to bez korzystania z podpowiedzi. Poniżej, znajduje się opis, demontażu tylnego zderzaka w Toyocie Avensis I.

Demontaż zderzaka tylnego, jest wskazany podczas montażu czujników parkowania. Na zdemontowanym zderzaku, znacznie łatwiej będzie nam zamontować czujniki, czy też poprowadzić wiązkę kabli. Oczywiście, wszystko można wykonać bez demontażu.

REKLAMA

REKLAMA

Czego będziemy potrzebować?

• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz nasadowy 10
• Klucz płaski 10

Pierwszy krok, jaki musimy wykonać, to zdjęcie tylnych chlapaczy, każdy z nich przymocowany jest za pomocą trzech wkrętów. Dwa znajdują się od wewnętrznej strony chlapacza, natomiast ostatni jest pod chlapaczem. Teraz wyjmujemy cztery zatrzaski, które trzymają zderzak od dołu. Dwa znajdują się po bokach, kolejne dwa na środku. Kolejnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących zderzak z nadkolem.

REKLAMA

Zobacz również: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Otwieramy tylną klapę bagażnika i przystępujemy do zdjęcia tapicerki osłaniającą lampy i tylną ścianę bagażnika. Tapicerka zamontowana jest na normalnych zatrzaskach. Mamy tam dwa rodzaje zatrzasków, mniejsze i większe. Większe można wykręcić, natomiast mniejsze zatrzaski musimy podważyć płaskim śrubokrętem. Następnie odkręcamy cztery nakrętki za pomocą klucza 10. Znajdują się one bezpośrednio pod lampą, po dwie na każdą stronę.

Teraz za pomocą nasadowej 10, odkręcamy cztery śruby łączące zderzak z nadwoziem. Tak przygotowany zderzak, jest gotowy do demontażu. Na początku musimy wyciągnąć go na boki z zatrzasków, a następnie do tyłu. W tym miejscu uwaga dla osób mających czujniki parkowania. Należy je bezwzględnie odłączyć, żeby nie pourywać przewodów. W ten sposób mamy zdemontowany zderzak.

Zobacz również: Czy wiesz jak wymienić tapicerkę bagażnika?

W wersji po liftingu I generacji jest kilka różnic. Nad chlapaczem od wewnętrznej strony, znajduje się jeszcze jedna śruba, która łączy zderzak z nadwoziem. Pod lampami mamy do odkręcenia po jednej śrubie na stronę. Natomiast w miejscu, gdzie odkręcamy cztery śruby łączące zderzak z karoserią, w wersji po liftingu występują jeszcze dwie dodatkowe (pod lampami).

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Oczywiście pamiętamy, żeby podłączyć czujniki parkowania. Nawet jakbyśmy zapomnieli, jest możliwość podpięcia z dołu samochodu. Uważajmy, żeby nie uszkodzić spinek podczas zdejmowania zderzaka.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA