REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: jak przeprowadzić demontaż tylnego zderzaka?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA


Wbrew pozorom, demontaż tylnego zderzaka nie jest trudny. Jeżeli raz przeprowadzimy taką operację, kolejnym razem zrobimy to bez korzystania z podpowiedzi. Poniżej, znajduje się opis, demontażu tylnego zderzaka w Toyocie Avensis I.

Demontaż zderzaka tylnego, jest wskazany podczas montażu czujników parkowania. Na zdemontowanym zderzaku, znacznie łatwiej będzie nam zamontować czujniki, czy też poprowadzić wiązkę kabli. Oczywiście, wszystko można wykonać bez demontażu.

REKLAMA

REKLAMA

Czego będziemy potrzebować?

• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz nasadowy 10
• Klucz płaski 10

Pierwszy krok, jaki musimy wykonać, to zdjęcie tylnych chlapaczy, każdy z nich przymocowany jest za pomocą trzech wkrętów. Dwa znajdują się od wewnętrznej strony chlapacza, natomiast ostatni jest pod chlapaczem. Teraz wyjmujemy cztery zatrzaski, które trzymają zderzak od dołu. Dwa znajdują się po bokach, kolejne dwa na środku. Kolejnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących zderzak z nadkolem.

REKLAMA

Zobacz również: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Otwieramy tylną klapę bagażnika i przystępujemy do zdjęcia tapicerki osłaniającą lampy i tylną ścianę bagażnika. Tapicerka zamontowana jest na normalnych zatrzaskach. Mamy tam dwa rodzaje zatrzasków, mniejsze i większe. Większe można wykręcić, natomiast mniejsze zatrzaski musimy podważyć płaskim śrubokrętem. Następnie odkręcamy cztery nakrętki za pomocą klucza 10. Znajdują się one bezpośrednio pod lampą, po dwie na każdą stronę.

Teraz za pomocą nasadowej 10, odkręcamy cztery śruby łączące zderzak z nadwoziem. Tak przygotowany zderzak, jest gotowy do demontażu. Na początku musimy wyciągnąć go na boki z zatrzasków, a następnie do tyłu. W tym miejscu uwaga dla osób mających czujniki parkowania. Należy je bezwzględnie odłączyć, żeby nie pourywać przewodów. W ten sposób mamy zdemontowany zderzak.

Zobacz również: Czy wiesz jak wymienić tapicerkę bagażnika?

W wersji po liftingu I generacji jest kilka różnic. Nad chlapaczem od wewnętrznej strony, znajduje się jeszcze jedna śruba, która łączy zderzak z nadwoziem. Pod lampami mamy do odkręcenia po jednej śrubie na stronę. Natomiast w miejscu, gdzie odkręcamy cztery śruby łączące zderzak z karoserią, w wersji po liftingu występują jeszcze dwie dodatkowe (pod lampami).

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Oczywiście pamiętamy, żeby podłączyć czujniki parkowania. Nawet jakbyśmy zapomnieli, jest możliwość podpięcia z dołu samochodu. Uważajmy, żeby nie uszkodzić spinek podczas zdejmowania zderzaka.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA