REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: jak przeprowadzić demontaż tylnego zderzaka?

Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA


Wbrew pozorom, demontaż tylnego zderzaka nie jest trudny. Jeżeli raz przeprowadzimy taką operację, kolejnym razem zrobimy to bez korzystania z podpowiedzi. Poniżej, znajduje się opis, demontażu tylnego zderzaka w Toyocie Avensis I.

Demontaż zderzaka tylnego, jest wskazany podczas montażu czujników parkowania. Na zdemontowanym zderzaku, znacznie łatwiej będzie nam zamontować czujniki, czy też poprowadzić wiązkę kabli. Oczywiście, wszystko można wykonać bez demontażu.

REKLAMA

REKLAMA

Czego będziemy potrzebować?

• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz nasadowy 10
• Klucz płaski 10

Pierwszy krok, jaki musimy wykonać, to zdjęcie tylnych chlapaczy, każdy z nich przymocowany jest za pomocą trzech wkrętów. Dwa znajdują się od wewnętrznej strony chlapacza, natomiast ostatni jest pod chlapaczem. Teraz wyjmujemy cztery zatrzaski, które trzymają zderzak od dołu. Dwa znajdują się po bokach, kolejne dwa na środku. Kolejnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących zderzak z nadkolem.

REKLAMA

Zobacz również: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Otwieramy tylną klapę bagażnika i przystępujemy do zdjęcia tapicerki osłaniającą lampy i tylną ścianę bagażnika. Tapicerka zamontowana jest na normalnych zatrzaskach. Mamy tam dwa rodzaje zatrzasków, mniejsze i większe. Większe można wykręcić, natomiast mniejsze zatrzaski musimy podważyć płaskim śrubokrętem. Następnie odkręcamy cztery nakrętki za pomocą klucza 10. Znajdują się one bezpośrednio pod lampą, po dwie na każdą stronę.

Teraz za pomocą nasadowej 10, odkręcamy cztery śruby łączące zderzak z nadwoziem. Tak przygotowany zderzak, jest gotowy do demontażu. Na początku musimy wyciągnąć go na boki z zatrzasków, a następnie do tyłu. W tym miejscu uwaga dla osób mających czujniki parkowania. Należy je bezwzględnie odłączyć, żeby nie pourywać przewodów. W ten sposób mamy zdemontowany zderzak.

Zobacz również: Czy wiesz jak wymienić tapicerkę bagażnika?

W wersji po liftingu I generacji jest kilka różnic. Nad chlapaczem od wewnętrznej strony, znajduje się jeszcze jedna śruba, która łączy zderzak z nadwoziem. Pod lampami mamy do odkręcenia po jednej śrubie na stronę. Natomiast w miejscu, gdzie odkręcamy cztery śruby łączące zderzak z karoserią, w wersji po liftingu występują jeszcze dwie dodatkowe (pod lampami).

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Oczywiście pamiętamy, żeby podłączyć czujniki parkowania. Nawet jakbyśmy zapomnieli, jest możliwość podpięcia z dołu samochodu. Uważajmy, żeby nie uszkodzić spinek podczas zdejmowania zderzaka.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA