Wymiana zbitego lusterka
REKLAMA
REKLAMA
Wymianę lusterka zaczynamy od ocenienia szkód. Jeżeli obudowa plastikowa lusterka jest cała, to koszt nie będzie wysoki. Sam wkład (nawet, jeśli jest podgrzewany) to nieduży koszt, a operacja jego wymiany zajmuje zaledwie kilka minut. Przed zakupem należy zwrócić uwagę na typ uszkodzonego lusterka (sferyczne lub niesferyczne). Tylko dobór odpowiedniego typu zapewni nam dobrą widoczność i bezpieczeństwo. W przypadku pęknięcia obudowy lub uszkodzenia wewnętrznego układu sterowania (elektrycznego bądź mechanicznego), będziemy musieli się liczyć z większymi wydatkami. Wśród ofert sprzedaży, można spotkać części z samochodów sprowadzonych z rynków, gdzie obowiązuje ruch lewostronny (np. Wielka Brytania). Obudowa lusterka będzie jak najbardziej zdatna do użytku, jednak wkład już niestety nie.
REKLAMA
Zobacz również: Jak przygotować auto do długiego postoju?
Wymiana
Podczas wymiany wkładu potrzebny będzie tylko śrubokręt płaski, którym usuniemy z ramki uszkodzone zwierciadło. Jeżeli lusterko jest podgrzewane, należy pamiętać o podłączeniu maty grzewczej do instalacji elektrycznej samochodu (odpowiednie przewody znajdują się pod zwierciadłem w obudowie). Jeżeli musimy wymienić obudowę, rozpoczynamy od usunięcia trójkątnej osłony znajdującej się od wewnętrznej strony drzwi. Pod nią znajdują się nakrętki mocujące zespól lusterka do drzwi samochodu, które należy odkręcić. Pamiętać trzeba o rozpięciu przewodów odpowiedzialnych za podgrzewanie i sterowanie lusterkiem, by ich nie pourywać. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.
Zobacz również: Jak czyścić szyby z metaplexu?
REKLAMA
REKLAMA