REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana zderzaka krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Jak zdjąć i wymienić zderzak? fot. Newspress
Jak zdjąć i wymienić zderzak? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przestawimy sposób na zdjęcie zderzaka oraz, na co zwrócić uwagę przy wymianie zderzaka.

Mogłoby się wydawać, że wymiana zderzaka jest bardzo prosta, wystarczy odkręcić kilka śrubek i przód lub tył naszego auta będzie częściowo zdemontowany. Jednak sprawa nie jest tak prosta ponieważ tyle, ile jest marek na rynku, tyle różnych rozwiązań montażu zderzaków.

REKLAMA

Zderzak przedni

Demontuje się go zazwyczaj częściej niż tylny. Choćby dlatego, że w niektórych samochodach należy zdjąć zderzak, żeby wymienić żarówkę świateł mijania. Tyczy to się również aut wyposażonych w żarniki ksenonowe.
Demontaż zderzaka zaczynamy od uniesienie przodu samochodu.

Zobacz też: Jak wymienić zderzaki?

Zabezpieczmy tylne koła i zapewnijmy sobie solidne podparcie uniesionego samochodu, gdyż będziemy musieli pod niego zajrzeć na tyle by móc odkręcić śruby zderzaka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Otwieramy przednią maskę i sprawdzamy czy zderzak jest przykręcony do belki przedniej, jeśli tak wykręcamy śruby. Następnie przechodzimy do nadkoli. Tutaj zazwyczaj zderzak zamocowany jest za pomocą dwóch lub trzech śrub. Najczęściej są to śruby typu torx.
Teraz musimy zajrzeć pod auto, i tam zlokalizować śruby. Oglądamy dokładnie cały zderzak, jeżeli nasz samochód jest wyposażony w światła przeciwmgielne, odpinamy kostkę łączącą. Jeżeli mamy czujniki parkowania również je wypinamy. Kiedy zostały już odpięte wszystkie przewody, możemy przejść do wykręcenia śrub. Robimy to ostrożnie, zderzak nie powinien sam opaść, gdyż trzyma się na tak zwanych ślizgach, znajdujących się po bokach zderzaka.
Wypinamy zderzak ze ślizgów po lewej i prawej stronie i demontujemy zderzak.

Zobacz też: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?

Warto zamontować nowe ślizgi, nie jest to duży koszt, ale zapewni nam to dobre przyleganie zderzaka do błotnika.

Zderzak tylny

Z tyłu sprawa wygląda podobnie. Tutaj również szukamy pod klapą bagażnika, czy nie ma śrubek mocujących. Mogą się znajdować pod poszyciem progowym bagażnika. Następnie przechodzimy do nadkola i również odkręcamy śrubki.
Jako, że tył samochodu jest najczęściej wyżej, mamy lepszy dostęp, dzięki temu nie potrzebujemy unosić auta. Tutaj również odpinamy kostkę świateł (jeśli np. mamy przeciwmgielne w zderzaku), szukamy śrubek i zdejmujemy zderzak z ślizgów.
Tak samo jak w przypadku zderzaka przedniego, warto pomyśleć o montażu nowych ślizgów, odstający zderzak nie robi dobrego wrażenia na potencjalnym kupującym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA