REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: demontaż zderzaków

Robert Kuśpiel
Demontaż zderzaków to czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie.
Demontaż zderzaków to czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż zderzaków w Mercedesie W210 może okazać się konieczny podczas wielu napraw. Poniżej znajduje się opis, jak krok po kroku zdemontować przedni i tylny zderzak w Mercedesie W210.

Demontaż zaczynamy od zderzaka przedniego, który był instalowany do maja 1999 roku. Na początku otwieramy przednią maskę. W samochodach z klimatyzacją demontujemy osłonę dodatkowego wentylatora za osłoną chłodnicy. Wystarczy obrócić o 90 stopni dwa zaciski, jeżeli będziemy mieli problem należy skorzystać z śrubokręta gwiazdkowego. Teraz należy podnieść przód samochodu. Robimy to za pomocą tradycyjnego lewarka i podkładamy „kobyłki”.

REKLAMA

Pod światłami przeciwmgielnymi znajduje się pokrywa, którą należy otworzyć. W tym celu obracamy dwa rygle mocujące. Nie ma konieczności demontażu dolnej osłony silnika. Odpinamy złącza wtykowe przewodów elektrycznych od obu reflektorów i demontujemy wskaźnik temperatury zewnętrznej. Wyjmujemy czujnik ze wspornika i wyjmujemy poprzez otwór na zewnątrz. Ostatni element nie występuje we wszystkich samochodach.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

REKLAMA

Wykręcamy ze zderzaka wkręty mocujące nadkole oraz odkręcamy śrubę ze wspornika po prawej i lewej stronie zderzaka. Wcześniej należy zdjąć koła. Teraz odkręcamy nakrętki belki poprzecznej z lewej i prawej strony. Są one blisko wewnętrznej krawędzi reflektora. Nakrętki wychodzą razem z podkładkami. Zderzak wyjmujemy do przodu, najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę.

Jeżeli wymieniamy zderzak musimy przynitować do niego elementy mocujące. W tym celu nawiercamy nity w poprzednim zderzaku i wyjmujemy elementy mocujące. Zderzak montujemy również z pomocą drugiej osoby. Ustawiamy go poziomo tak, żeby zachować równomierne odległości od reflektorów przednich. Przykręcamy nakrętki do belki oraz boczne śruby do wspornika. Teraz wpinamy czujnik temperatury zewnętrznej jeśli występuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakładamy osłony pod reflektorami przeciwmgielnymi i blokujemy je za pomocą rygli w autach z klimatyzacją należy zamontować osłonę dodatkowego wentylatora i przekręcić w prawo zaciski mocujące. Na koniec zamykamy przednią klapę i przykręcamy nadkola.

REKLAMA

W samochodach wyprodukowanych od czerwca 1999 roku jest kilka różnic przy demontażu.. Auta od tych roczników były wyposażone w system parktronic (czujniki parkowania). Jeżeli występują w naszym aucie to należy odłączyć złącze od czujnika. Wystarczy podnieść nakładkę i jednocześnie wyjąć złącze. Sam zderzak mocowany jest w 8 miejscach. Dwa mocowania są przy przedniej belce poprzecznej, cztery przy mocowaniach reflektorów natomiast dwa przy błotniku na zewnątrz.

Kiedy wykręcimy zewnętrzne śruby to należy wysunąć listwę do przodu w kierunku jazdy. Zderzak demontujemy do przodu. Najlepiej skorzystać z pomocy drugiej osoby. Zderzak ciągniemy do dołu aż kołki przy listwie umożliwią zdjęcie zderzaka. Przechodzimy do montażu. Na początku należy sprawdzić czy listwa jest przesunięta do przodu, jest to warunek konieczny.

Następnie osadzamy zderzak na swoich miejscach. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę, będzie nam znacznie łatwiej. Dociskamy zderzak przy błotnikach do góry i wciągamy ponownie listwę. Teraz wkręcamy śruby i nakrętki i przesuwamy do końca przekładkę. Efektem tego będzie usunięcie szczeliny pomiędzy zderzakiem a belką poprzeczną. Należy to wykonywać z odpowiednią siłą, żeby nie wypchnąć zderzaka do przodu.

Ustawiamy zderzak na prawidłowej pozycji i dokręcamy nakrętki mocujące. Kolejny krok to odpowiednie wyregulowanie. Przekręcamy nakrętki regulacyjne z prawej i lewej strony do momentu aż bok zderzaka będzie na równi z błotnikiem. Dokręcamy je i wciskamy w swoje miejsce złącze czujnika parkowania.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana rozrusznika

Tylny zderzak

Demontaż tylnego zderzaka jest znacznie łatwiejszy. Na początku należy odkręcić od zderzaka wkręty mocujące nadkole. W tym celu należy unieść tył samochodu i zdjąć koła. Ułatwimy sobie w ten sposób dostęp do wszystkich mocowań. Teraz odchylamy wycięcia w wykładzinie bagażnika, które są nad śrubami i odkręcamy dwie nakrętki po lewej i prawej stronie. Dodatkowo wykręcamy środkowe nakrętki na tylnej ścianie bagażnika.

Zdejmujemy podkładki, jeżeli będzie problem z wyjęciem (podkładki śrub środkowych) należy skorzystać z magnesu. W tym momencie możemy wyjąć zderzak do tyłu z bocznych wsporników. Jeżeli wymieniamy zderzak musimy przynitować do niego elementy mocujące. W tym celu nawiercamy nity w poprzednim zderzaku i wyjmujemy elementy mocujące. Z pomocą drugiej osoby wsuwamy zderzak poziomo od tyłu w boczne prowadnice. Ustawiamy go tak, żeby zachować na całej długości równomierną szczelinę.

Przykręcamy wszystkie nakrętki pamiętając o podłożeniu podkładek. Na koniec dokręcamy nadkola i zakładamy koła. Pozostaje nam wyjąć podstawki i opuścić samochód.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA