REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: demontaż zderzaków

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontaż zderzaków to czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie.
Demontaż zderzaków to czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż zderzaków w Mercedesie W210 może okazać się konieczny podczas wielu napraw. Poniżej znajduje się opis, jak krok po kroku zdemontować przedni i tylny zderzak w Mercedesie W210.

Demontaż zaczynamy od zderzaka przedniego, który był instalowany do maja 1999 roku. Na początku otwieramy przednią maskę. W samochodach z klimatyzacją demontujemy osłonę dodatkowego wentylatora za osłoną chłodnicy. Wystarczy obrócić o 90 stopni dwa zaciski, jeżeli będziemy mieli problem należy skorzystać z śrubokręta gwiazdkowego. Teraz należy podnieść przód samochodu. Robimy to za pomocą tradycyjnego lewarka i podkładamy „kobyłki”.

REKLAMA

REKLAMA

Pod światłami przeciwmgielnymi znajduje się pokrywa, którą należy otworzyć. W tym celu obracamy dwa rygle mocujące. Nie ma konieczności demontażu dolnej osłony silnika. Odpinamy złącza wtykowe przewodów elektrycznych od obu reflektorów i demontujemy wskaźnik temperatury zewnętrznej. Wyjmujemy czujnik ze wspornika i wyjmujemy poprzez otwór na zewnątrz. Ostatni element nie występuje we wszystkich samochodach.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

Wykręcamy ze zderzaka wkręty mocujące nadkole oraz odkręcamy śrubę ze wspornika po prawej i lewej stronie zderzaka. Wcześniej należy zdjąć koła. Teraz odkręcamy nakrętki belki poprzecznej z lewej i prawej strony. Są one blisko wewnętrznej krawędzi reflektora. Nakrętki wychodzą razem z podkładkami. Zderzak wyjmujemy do przodu, najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę.

REKLAMA

Jeżeli wymieniamy zderzak musimy przynitować do niego elementy mocujące. W tym celu nawiercamy nity w poprzednim zderzaku i wyjmujemy elementy mocujące. Zderzak montujemy również z pomocą drugiej osoby. Ustawiamy go poziomo tak, żeby zachować równomierne odległości od reflektorów przednich. Przykręcamy nakrętki do belki oraz boczne śruby do wspornika. Teraz wpinamy czujnik temperatury zewnętrznej jeśli występuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakładamy osłony pod reflektorami przeciwmgielnymi i blokujemy je za pomocą rygli w autach z klimatyzacją należy zamontować osłonę dodatkowego wentylatora i przekręcić w prawo zaciski mocujące. Na koniec zamykamy przednią klapę i przykręcamy nadkola.

W samochodach wyprodukowanych od czerwca 1999 roku jest kilka różnic przy demontażu.. Auta od tych roczników były wyposażone w system parktronic (czujniki parkowania). Jeżeli występują w naszym aucie to należy odłączyć złącze od czujnika. Wystarczy podnieść nakładkę i jednocześnie wyjąć złącze. Sam zderzak mocowany jest w 8 miejscach. Dwa mocowania są przy przedniej belce poprzecznej, cztery przy mocowaniach reflektorów natomiast dwa przy błotniku na zewnątrz.

Kiedy wykręcimy zewnętrzne śruby to należy wysunąć listwę do przodu w kierunku jazdy. Zderzak demontujemy do przodu. Najlepiej skorzystać z pomocy drugiej osoby. Zderzak ciągniemy do dołu aż kołki przy listwie umożliwią zdjęcie zderzaka. Przechodzimy do montażu. Na początku należy sprawdzić czy listwa jest przesunięta do przodu, jest to warunek konieczny.

Następnie osadzamy zderzak na swoich miejscach. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę, będzie nam znacznie łatwiej. Dociskamy zderzak przy błotnikach do góry i wciągamy ponownie listwę. Teraz wkręcamy śruby i nakrętki i przesuwamy do końca przekładkę. Efektem tego będzie usunięcie szczeliny pomiędzy zderzakiem a belką poprzeczną. Należy to wykonywać z odpowiednią siłą, żeby nie wypchnąć zderzaka do przodu.

Ustawiamy zderzak na prawidłowej pozycji i dokręcamy nakrętki mocujące. Kolejny krok to odpowiednie wyregulowanie. Przekręcamy nakrętki regulacyjne z prawej i lewej strony do momentu aż bok zderzaka będzie na równi z błotnikiem. Dokręcamy je i wciskamy w swoje miejsce złącze czujnika parkowania.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana rozrusznika

Tylny zderzak

Demontaż tylnego zderzaka jest znacznie łatwiejszy. Na początku należy odkręcić od zderzaka wkręty mocujące nadkole. W tym celu należy unieść tył samochodu i zdjąć koła. Ułatwimy sobie w ten sposób dostęp do wszystkich mocowań. Teraz odchylamy wycięcia w wykładzinie bagażnika, które są nad śrubami i odkręcamy dwie nakrętki po lewej i prawej stronie. Dodatkowo wykręcamy środkowe nakrętki na tylnej ścianie bagażnika.

Zdejmujemy podkładki, jeżeli będzie problem z wyjęciem (podkładki śrub środkowych) należy skorzystać z magnesu. W tym momencie możemy wyjąć zderzak do tyłu z bocznych wsporników. Jeżeli wymieniamy zderzak musimy przynitować do niego elementy mocujące. W tym celu nawiercamy nity w poprzednim zderzaku i wyjmujemy elementy mocujące. Z pomocą drugiej osoby wsuwamy zderzak poziomo od tyłu w boczne prowadnice. Ustawiamy go tak, żeby zachować na całej długości równomierną szczelinę.

Przykręcamy wszystkie nakrętki pamiętając o podłożeniu podkładek. Na koniec dokręcamy nadkola i zakładamy koła. Pozostaje nam wyjąć podstawki i opuścić samochód.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA