REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: demontaż zderzaków

Robert Kuśpiel
Demontaż zderzaków to czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie.
Demontaż zderzaków to czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż zderzaków w Mercedesie W210 może okazać się konieczny podczas wielu napraw. Poniżej znajduje się opis, jak krok po kroku zdemontować przedni i tylny zderzak w Mercedesie W210.

Demontaż zaczynamy od zderzaka przedniego, który był instalowany do maja 1999 roku. Na początku otwieramy przednią maskę. W samochodach z klimatyzacją demontujemy osłonę dodatkowego wentylatora za osłoną chłodnicy. Wystarczy obrócić o 90 stopni dwa zaciski, jeżeli będziemy mieli problem należy skorzystać z śrubokręta gwiazdkowego. Teraz należy podnieść przód samochodu. Robimy to za pomocą tradycyjnego lewarka i podkładamy „kobyłki”.

REKLAMA

REKLAMA

Pod światłami przeciwmgielnymi znajduje się pokrywa, którą należy otworzyć. W tym celu obracamy dwa rygle mocujące. Nie ma konieczności demontażu dolnej osłony silnika. Odpinamy złącza wtykowe przewodów elektrycznych od obu reflektorów i demontujemy wskaźnik temperatury zewnętrznej. Wyjmujemy czujnik ze wspornika i wyjmujemy poprzez otwór na zewnątrz. Ostatni element nie występuje we wszystkich samochodach.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

Wykręcamy ze zderzaka wkręty mocujące nadkole oraz odkręcamy śrubę ze wspornika po prawej i lewej stronie zderzaka. Wcześniej należy zdjąć koła. Teraz odkręcamy nakrętki belki poprzecznej z lewej i prawej strony. Są one blisko wewnętrznej krawędzi reflektora. Nakrętki wychodzą razem z podkładkami. Zderzak wyjmujemy do przodu, najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę.

REKLAMA

Jeżeli wymieniamy zderzak musimy przynitować do niego elementy mocujące. W tym celu nawiercamy nity w poprzednim zderzaku i wyjmujemy elementy mocujące. Zderzak montujemy również z pomocą drugiej osoby. Ustawiamy go poziomo tak, żeby zachować równomierne odległości od reflektorów przednich. Przykręcamy nakrętki do belki oraz boczne śruby do wspornika. Teraz wpinamy czujnik temperatury zewnętrznej jeśli występuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakładamy osłony pod reflektorami przeciwmgielnymi i blokujemy je za pomocą rygli w autach z klimatyzacją należy zamontować osłonę dodatkowego wentylatora i przekręcić w prawo zaciski mocujące. Na koniec zamykamy przednią klapę i przykręcamy nadkola.

W samochodach wyprodukowanych od czerwca 1999 roku jest kilka różnic przy demontażu.. Auta od tych roczników były wyposażone w system parktronic (czujniki parkowania). Jeżeli występują w naszym aucie to należy odłączyć złącze od czujnika. Wystarczy podnieść nakładkę i jednocześnie wyjąć złącze. Sam zderzak mocowany jest w 8 miejscach. Dwa mocowania są przy przedniej belce poprzecznej, cztery przy mocowaniach reflektorów natomiast dwa przy błotniku na zewnątrz.

Kiedy wykręcimy zewnętrzne śruby to należy wysunąć listwę do przodu w kierunku jazdy. Zderzak demontujemy do przodu. Najlepiej skorzystać z pomocy drugiej osoby. Zderzak ciągniemy do dołu aż kołki przy listwie umożliwią zdjęcie zderzaka. Przechodzimy do montażu. Na początku należy sprawdzić czy listwa jest przesunięta do przodu, jest to warunek konieczny.

Następnie osadzamy zderzak na swoich miejscach. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę, będzie nam znacznie łatwiej. Dociskamy zderzak przy błotnikach do góry i wciągamy ponownie listwę. Teraz wkręcamy śruby i nakrętki i przesuwamy do końca przekładkę. Efektem tego będzie usunięcie szczeliny pomiędzy zderzakiem a belką poprzeczną. Należy to wykonywać z odpowiednią siłą, żeby nie wypchnąć zderzaka do przodu.

Ustawiamy zderzak na prawidłowej pozycji i dokręcamy nakrętki mocujące. Kolejny krok to odpowiednie wyregulowanie. Przekręcamy nakrętki regulacyjne z prawej i lewej strony do momentu aż bok zderzaka będzie na równi z błotnikiem. Dokręcamy je i wciskamy w swoje miejsce złącze czujnika parkowania.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana rozrusznika

Tylny zderzak

Demontaż tylnego zderzaka jest znacznie łatwiejszy. Na początku należy odkręcić od zderzaka wkręty mocujące nadkole. W tym celu należy unieść tył samochodu i zdjąć koła. Ułatwimy sobie w ten sposób dostęp do wszystkich mocowań. Teraz odchylamy wycięcia w wykładzinie bagażnika, które są nad śrubami i odkręcamy dwie nakrętki po lewej i prawej stronie. Dodatkowo wykręcamy środkowe nakrętki na tylnej ścianie bagażnika.

Zdejmujemy podkładki, jeżeli będzie problem z wyjęciem (podkładki śrub środkowych) należy skorzystać z magnesu. W tym momencie możemy wyjąć zderzak do tyłu z bocznych wsporników. Jeżeli wymieniamy zderzak musimy przynitować do niego elementy mocujące. W tym celu nawiercamy nity w poprzednim zderzaku i wyjmujemy elementy mocujące. Z pomocą drugiej osoby wsuwamy zderzak poziomo od tyłu w boczne prowadnice. Ustawiamy go tak, żeby zachować na całej długości równomierną szczelinę.

Przykręcamy wszystkie nakrętki pamiętając o podłożeniu podkładek. Na koniec dokręcamy nadkola i zakładamy koła. Pozostaje nam wyjąć podstawki i opuścić samochód.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA