REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana alternatora

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV wymiana alternatora
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV wymiana alternatora

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu skontrolować i wymienić alternator w Polo IV i Ibiza III. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Przed wymianą alternatora w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV powinniśmy sprawdzić poprawność działania tego urządzenia. W przypadku kiedy akumulator jest słabo ładowany może to świadczyć o słabej kondycji naszego alternatora. W celu upewnienia się co do usterki alternatora możemy wykonać test. Będzie nam do tego potrzebny woltomierz lub miernik uniwersalny. Jest on do kupienia w hipermarketach za kilka złotych.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

REKLAMA

Miernik podłączamy go pod akumulator i uruchamiamy silnik. W czasie rozruchu napięcia może się znacząco obniżyć nawet do około 8V. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Jedna wsiada do samochody i naciska pedał gazu utrzymując prędkość obrotową silnika na poziomie 3000 obr/min. My sprawdzamy jakie wartości podaje nami miernik. Jeżeli znajdują się w przedziale od 13 do 14.5V to znaczy, że alternator ładuje prawidłowo.

Kolejnym testem będzie sprawdzenie stabilności ładowania. Bardzo ważne jest, żeby nie było wahnięć napięcia. Zasada postępowania jest taka sama. Ustawiamy obroty silnika na 3000 obr/min i utrzymujemy je na tym samym poziomie. Następnie włączamy światła drogowe i dokonujemy pomiaru. Różnica nie powinna wynosić więcej jak 0.4V niż wynik uzyskany w poprzedniej próbie bez obciążenia. W innym przypadku musimy dokonać sprawdzenia regulatora napięcia i alternatora.

W modelu Polo i Ibiza stosowane są różne modele alternatorów. Wszystko uzależnione jest od wersji silnikowej. Na początku zdejmujemy ujemną klemę z akumulatora. Teraz musimy zdjąć pasek klinowy. W tym celu luzujemy napinacz za pomocą klucza płaskiego i zdejmujemy pasek. Jak da się zauważyć do alternatora (z tyłu) będzie podpięta wtyczka razem z cienkim przewodem – odpinamy je.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie zdejmujemy zatyczkę ochronną i odkręcamy nakrętkę trzymającą gruby przewód. W tym momencie pozostaje nam odkręcić mocowania alternatora i wyjąć go z samochodu. Teraz przechodzimy do montażu. Na początku należy zamontować alternator i solidnie go przykręcić. Zakładamy pasek i montujemy wszystkie przewody elektryczne. Podczas tej całej operacji warto przyjrzeć się w jakim stanie jest pasek klinowy.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż rozrusznika

Jeżeli stwierdzimy, że nadszedł czas na jego wymianę warto to zrobić od razu. W ten sposób zaoszczędzimy sobie dodatkowej pracy. Koszt zakupu nie jest duży. Po wykonanej pracy podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Nie powinno być żadnych problemów z rozruchem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

REKLAMA

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA