REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana alternatora

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV wymiana alternatora
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV wymiana alternatora

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu skontrolować i wymienić alternator w Polo IV i Ibiza III. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Przed wymianą alternatora w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV powinniśmy sprawdzić poprawność działania tego urządzenia. W przypadku kiedy akumulator jest słabo ładowany może to świadczyć o słabej kondycji naszego alternatora. W celu upewnienia się co do usterki alternatora możemy wykonać test. Będzie nam do tego potrzebny woltomierz lub miernik uniwersalny. Jest on do kupienia w hipermarketach za kilka złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Miernik podłączamy go pod akumulator i uruchamiamy silnik. W czasie rozruchu napięcia może się znacząco obniżyć nawet do około 8V. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Jedna wsiada do samochody i naciska pedał gazu utrzymując prędkość obrotową silnika na poziomie 3000 obr/min. My sprawdzamy jakie wartości podaje nami miernik. Jeżeli znajdują się w przedziale od 13 do 14.5V to znaczy, że alternator ładuje prawidłowo.

Kolejnym testem będzie sprawdzenie stabilności ładowania. Bardzo ważne jest, żeby nie było wahnięć napięcia. Zasada postępowania jest taka sama. Ustawiamy obroty silnika na 3000 obr/min i utrzymujemy je na tym samym poziomie. Następnie włączamy światła drogowe i dokonujemy pomiaru. Różnica nie powinna wynosić więcej jak 0.4V niż wynik uzyskany w poprzedniej próbie bez obciążenia. W innym przypadku musimy dokonać sprawdzenia regulatora napięcia i alternatora.

REKLAMA

W modelu Polo i Ibiza stosowane są różne modele alternatorów. Wszystko uzależnione jest od wersji silnikowej. Na początku zdejmujemy ujemną klemę z akumulatora. Teraz musimy zdjąć pasek klinowy. W tym celu luzujemy napinacz za pomocą klucza płaskiego i zdejmujemy pasek. Jak da się zauważyć do alternatora (z tyłu) będzie podpięta wtyczka razem z cienkim przewodem – odpinamy je.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie zdejmujemy zatyczkę ochronną i odkręcamy nakrętkę trzymającą gruby przewód. W tym momencie pozostaje nam odkręcić mocowania alternatora i wyjąć go z samochodu. Teraz przechodzimy do montażu. Na początku należy zamontować alternator i solidnie go przykręcić. Zakładamy pasek i montujemy wszystkie przewody elektryczne. Podczas tej całej operacji warto przyjrzeć się w jakim stanie jest pasek klinowy.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż rozrusznika

Jeżeli stwierdzimy, że nadszedł czas na jego wymianę warto to zrobić od razu. W ten sposób zaoszczędzimy sobie dodatkowej pracy. Koszt zakupu nie jest duży. Po wykonanej pracy podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Nie powinno być żadnych problemów z rozruchem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA