REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3: wymiana alternatora

Robert Kuśpiel
Ford Mondeo MK3 wymiana alternatora
Ford Mondeo MK3 wymiana alternatora

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić alternator w Fordzie Mondeo trzeciej generacji.

W Fordzie Mondeo występuje alternator trójfazowy. W zależności od wersji silnikowej ma on różną moc. Wymieniając go należy pamiętać, żeby montować alternator o tej samej mocy. W razie usterki możemy oddać do regeneracji nasz egzemplarz lub zdecydować się na zakup używanego. W przypadku zakupu nowego zazwyczaj bywają to tanie podróbki. Oryginalny alternator to duży wydatek. Najrozsądniejszym wyborem pod względem jakości i ceny pozostaje używany.

REKLAMA

Zanim zaczniemy pracę pamiętajmy o odłączenia ujemnej klemy akumulatora. W poradniku tym pokażemy jak wymienić alternator w różnych wersjach silnikowych. Zaczynamy od silników benzynowych o pojemności 1.8 i 2.0. Po odłączeniu klemy najlepiej podłożyć pod nią element nieprzewodzący prądu, żeby uniknąć niespodziewanego kontaktu z akumulatorem, co spowoduje przepływ prądu.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Teraz przystępujemy do wymontowania alternatora. Na początku wykręcamy górną śrubę mocującą i odpinamy złącze z przewodami. Teraz podnosimy prawą stronę auta i zdejmujemy koło. Pamiętajmy o solidnym podparciu. Kolejny krok to demontaż blachy ochronnej we wnęce koła. Po wykonaniu tej czynności naciągamy napinacz i zdejmujemy pasek klinowy. Wyjmujemy przewód powietrza, który utrudnia nam dostęp do alternatora.

Następnie odpinamy złącze elektryczne od alternatora i demontujemy całkowicie prawe nadkole. Dodatkowo demontujemy końcówkę drążka kierowniczego. Odkręcamy nakrętkę kontrującą oraz zabezpieczającą i wybijamy go lub używamy specjalnego ściągacza. Jednak nie każdy ma dostęp do takiego narzędzia. Na koniec wykręcamy dolne śruby alternatora oraz te mocujące prowadnicę powietrza odpowiedzialną za chłodzenie go. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: kontrola układu hamulcowego i wymiana płynu

W pozostałych wersjach silnikowych demontaż alternatora przebiega podobnie. Ewentualne różnice mogą być w sposobie zamocowania lub zabezpieczenia go. W silniku Diesla dodatkowo musimy zdjąć górną obudowę silnika. Jak widać wymiana alternatora ogranicza nam pole manewru przy każdej czynności. Zalecamy montaż nowego paska klinowego. Stary może być już zużyty i po montażu nowego alternatora mogą występować nieprzyjemne dźwięki. Zdarzają się również przypadki, że za taki stan odpowiedzialny jest napinacz.

Po zamontowaniu i sprawdzeniu wszystkich połączeń zakładamy koło i odpalamy samochód. Silnik powinien się uruchomić bez żadnych problemów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA